Przypomnijmy, że 30 grudnia 2008 r. miasto otrzymało ostateczne pozwolenie na budowę i przystąpiono do wycinki drzew i krzewów na odcinku, którym przebiegać ma "mała obwodnica". Podpisana została również umowa na nadzór nad budową.
12 stycznia w Biuletynie Informacji Publicznej magistratu zamieszczono ogłoszenie o przetargu na wykonawcę robót. Termin składania ofert minie 23 lutego.
- 9 stycznia Lech Jaworski, zastępca dyrektora ds. przygotowywania inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad przekazał informację, że odcinek drogi krajowej od miejsca, gdzie ma przebiegać rondo na ul. Sądowej do ronda na Sikorskiego i Kolejowej, zostanie przekazany gminie - mówił na wczorajszej konferencji Jan Chudzikowski, wiceburmistrz Brodnicy.
Przebudowany zostanie odcinek drogi 560 - na odcinku 1,3 km (od skrzyżowania Podgórnej z 18 Stycznia do Podgórnej i Długiej gdzie planowane jest rondo oraz na Sienkiewicza i 3 Maja).
- W przyszłości świetnym rozwiązaniem byłoby stworzenie przejścia podziemnego dla pieszych na ulicy Mazurskiej. Problem w tym, że koszt jednego takiego tunelu już trzy lata temu wyceniany był na pięć milionów złotych - zauważył burmistrz Wacław Derlicki.
Nic więc dziwnego, że w budżecie miasta spora jego część poświęcona jest właśnie sfinansowaniu trasy południowo-zachodniej (35 proc. budżetu to inwestycje, głównie komunikacyjne). Oprócz pieniędzy miejskich na budowę pozyskano dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego. Miasto planuje ponadto wypuścić w latach 2009-2011 obligacje. Zarówno skala zadłużenia, jak i dochodów jest przemyślana - zapewniają urzędnicy. Kredyt na budowę będzie systematycznie spłacany zgodnie z założeniami wieloletniego planu finansowego obejmującego lata 2009-2020.
- Pamiętam kwiecień 1992 r., gdy padł wniosek komisji rewizyjnej o nieudzielenie burmistrzowi absolutorium. Obawiano się, że budując oczyszczalnię miasto zbankrutuje. Nie zbankrutowało. Wiele miast, w kraju i za granicą bierze kredyty, po to by się rozwijać, inwestować - skwitował burmistrz.