https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa tramwaju do dworca w Bydgoszczy zaczyna nabierać tempa

(bog)
Fot. archiwum/Tomek Czachorowski
Prace przy budowie linii tramwajowej do dworca PKP w Bydgoszczy powodują coraz więcej utrudnień.

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy kierowców o planowanej blokadzie ulicy Kordeckiego i rozpoczęciu robót związanych z budową mostu. Od jutra natomiast pierwszych kłopotów mogą spodziewać się pasażerowie komunikacji miejskiej.

- W związku z inwestycją trzeba skrócić trasę autobusowej linii numer 92 - informuje Krzysztof Kosiedowski z biura prasowego bydgoskiego magistratu. I wyjaśnia, że autobusy będą od wtorku kończyły bieg na rondzie Grunwaldzkim, a dokładnie na przystanku przy centrum handlowym "Rondo". Oznacza to nieznaczną korektę rozkładu jazdy linii 92. Według zapewnień Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej autobusy będą odjeżdżać z ronda Grunwaldzkiego w kierunku Murowańca z około 2-minutowym opóźnieniem.

Zmiany te potrwają do trzech miesięcy. O kolejnych będziemy na bieżąco informować na łamach "Pomorskiej". Przypominamy, że budowa linii tramwajowej łączącej ulicę Focha z dworcem PKP zakończy się pod koniec 2012 roku. Inwestycja pochłonie ponad 70 mln złotych.
Udostępnij

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol
Mogli by więcej asfaltu wymieniać na drogach, choć i teraz im więcej robut jednorazowo tym później będzie wygodniej, ja już robić to wszystko na raz.
b
byrol
Rozsądniej było by gdyby miasto skupiło się na stymulowaniu gospodarki i ściąganiu inwestorów, dzięki którym miasto wypracowało by zyski. Dopiero wtedy można by myśleć o rozwijaniu połączeń tramwajowych drogowych i remoncie dworca. Z reszta nie widzę sensu rozwijać sieci tramwajowej. W miastach na zachodzie po wojnie wiele tras zostało zlikwidowanych na rzecz autobusów i rozwoju rynku samochodów osobowych.

Ściąganie inwestorów to jedno, a budowa linii tramwajowych to inna działka, również niezwykle istotna. W miastach na zachodzie? Bzdury klepiecie, bzdury kolego.
D
DeGie
W miastach na zachodzie po wojnie wiele tras zostało zlikwidowanych na rzecz autobusów i rozwoju rynku samochodów osobowych.

?? które to zachodnie miasta ?
i
internauta
Ja myślę, co do tych inwestycji, że przydałaby się całkowita przebudowa dworca głównego pkp, razem ze wszystkimi peronami, jest wizytówką miasta, okropną wizytówką. Brud, smród, niskie i krótkie perony no i kiepskie połączenia, nie mówiąc już o tym, że miasto ponad 300 - stu tysięczne nie ma połączeń expresowych. Żenada.

Ale ma inne szybkie pociągi IC. www.pkp.com.pl
F
Fordoniak
Rozsądniej było by gdyby miasto skupiło się na stymulowaniu gospodarki i ściąganiu inwestorów, dzięki którym miasto wypracowało by zyski. Dopiero wtedy można by myśleć o rozwijaniu połączeń tramwajowych drogowych i remoncie dworca. Z reszta nie widzę sensu rozwijać sieci tramwajowej. W miastach na zachodzie po wojnie wiele tras zostało zlikwidowanych na rzecz autobusów i rozwoju rynku samochodów osobowych.
k
kamil
Ja myślę, co do tych inwestycji, że przydałaby się całkowita przebudowa dworca głównego pkp, razem ze wszystkimi peronami, jest wizytówką miasta, okropną wizytówką. Brud, smród, niskie i krótkie perony no i kiepskie połączenia, nie mówiąc już o tym, że miasto ponad 300 - stu tysięczne nie ma połączeń expresowych. Żenada.
a
andriu87
Męczarnia z tymi remontami w mieście. Korki, korki i jeszcze raz korki...

Zgadzam się, Bydzia zakorkowana na maksa. Pocieszmy się jak skoncza to wygodniej będzie. a jak myślicie jakie inwestycje są u nas jeszcze potrzebne?
m
mirka
Męczarnia z tymi remontami w mieście. Korki, korki i jeszcze raz korki...
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska