Business Week za nami. Umieją przekuć kryzys w sukces. Dawali rady

Katarzyna Paczewska
Katarzyna Paczewska
Relacje nadawane były codziennie wieczorem od 8 do 10 lipca ze specjalnie na tą okazję przygotowanego wirtualnego studia Karolina Malinowska
Sześciu prelegentów – ekspertów, ludzi sukcesu, przedstawicieli różnych branż, założycieli znanych marek opowiadało między innymi o tym jak radzą sobie z kryzysem spowodowanym pandemią, a także o tym co zrobić, aby kryzys ten przekuć w sukces.

Uczestnicy pierwszego dnia konferencji opowiadali jak działali na początku pandemii. Lech Kaniuk z firmy SunRoof mówił, że dla niego na początku marca liczyło się w firmie podejmowanie szybkich i zdecydowanych decyzji, utrzymanie płynności finansowej, a także informowanie pracowników o tym co się dzieje w firmie i wokół niej.

Pytany przez jednego z internautów o rady dla osób, które chcą założyć własną firmę, radził tak: - Próbujmy różnych rzeczy. Nie wiemy do czego dojdziemy i gdzie znajdziemy ten projekt. Czasami osoby szukają projektu tam, gdzie słyszeli, że zarabia się dużo pieniędzy. To wcale nie o to chodzi. Szukajmy w tym co byśmy chcieli robić. Bo jeśli na prawdę chcemy coś robić to będzie dużo łatwiej, by pokonywać problemy, tworzyć wizje jeśli czymś się interesujemy. I wtedy na pewno będziemy mieć też nie jeden pomysł by stworzyć fajny biznes. Zacząłbym w bardzo małej skali - lokalnie, bo jest też dużo łatwiej, by tak zacząć, i później skalować niż myśleć o tym jak mam wystartować w dużą korporację, bo to nas przerośnie i w ogóle nie wystartujemy. Moja najlepsza rada - nie wiem, ale spróbuję.

Rafał Brzoska (właściciel firmy InPost) powiedział mocne słowa - każdy kryzys rodzi olbrzymie możliwości rozwoju. Niestety nie każda firma potrafi z tego skorzystać.

Business Week za nami. Umieją przekuć kryzys w sukces. Dawali rady
Karolina Malinowska

Sztuką jest się podnieść

Drugiego dnia Business Week Marcin Rybacki szef firmy Helgesen mówiąc o przywództwie, o liderze-bohaterze tłumaczył, że: - Nie są ważne sukcesy w życiu ani porażki, które ponosimy. Ważne jest jak podnosimy się po porażce. Prawdziwy sukces jest wtedy, kiedy potrafimy odtworzyć to co straciliśmy. I właściwie to jedyna cecha, której powinniśmy nauczyć nasze dzieci - jak się podnosić po porażce - zaznaczał.

O tym jak wygląda teraz sytuacja na rynku pracownika z punktu jego widzenia i z punktu widzenia pracodawcy po pandemii mówiła Iwona Szmitkowska, prezes zarządu Work Service, największej w Polsce spółki z sektora usług personalnych i prezes zarządu Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia.

Pytana o swój sukces zawodowy, tłumaczyła, że: - Trzeba lubić nieznane wody, chcieć dopływać do różnych nowych lądów, brzegów, przystani. No i płynąć... Po prostu cały czas robić swoje, zajmować się tym co się lubi - co jest pasją. I wtedy jest szansa wypłynąć na różne wody. Czy one są szerokie czy głębokie w tej chwili. Może tak, może nie - wszystko zależy od punktu widzenia. Na pewno w pewnym momencie były nieznane, teraz stały się bardziej znane, bardziej wymagające.

Kryzys? Zachowaj spokój

Za to Stefan Batory (współzałożyciel najpopularniejszej polskiej aplikacji na świecie - Booksy) w 3. dniu konferencji radził, by w sytuacjach kryzysowych zachowywać przede wszystkim spokój: - To jest chyba to co nam najbardziej pomogło w przejściu przez ten trudny okres. Bo były oczywiście bardzo duże emocje, bardzo zmienne i one się udzielały każdemu. Przy podejmowaniu trudnych, bardzo ważnych decyzji, przy przeprowadzeniu zespołu przez ten trudny okres, chyba spokój był tą najważniejszą rzeczą, która jest potrzebna i która daje wszystkim wiarę w to, że prowadzący firmę, liderzy wiedzą co robią, że przemyśleli te decyzje, że mają jakiś plan. Więc zachowanie spokoju w takiej sytuacji w której wszystko dookoła się wali i nie poddanie się emocjom i panice - te cechy były wtedy najważniejsze, ale jednocześnie najtrudniejsze - mówił szef Booksy.

Natomiast Michał Bonarowski - ekspert Allegro wyjaśniał jak czas pandemii wpłynął na branżę e-commerce. Więcej na ten temat już wkrótce na Strefie Biznesu.

Prelegenci Business Week 2020
Prelegenci Business Week 2020

Organizatorem Business Week była Polska Press Grupa - wydawca „Gazety Pomorskiej” i „Strefy Biznesu”. Partnerami: TARR i Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, a patronem Pracodawcy Pomorza i Kujaw.

Zobacz też:
- Zapis archiwalny relacji z 1. dnia Business Week,
- Zapis archiwalny relacji z 2. dnia Business Week,
- Zapis archiwalny relacji z 3. dnia Business Week.

Najnowsze oferty na Black Friday

Materiały promocyjne partnera

Pandemia nastraszyła Polaków, zaczęli się kupować ubezpieczenia

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.