https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoska Lewica mówi o trwającym już kilkanaście lat upadku kolei w Polsce i proponuje zmiany

Hanna Walenczykowska
Michał Wysocki i Rafał Wąsowicz z Lewicy Bydgoszcz na Dworcu Głównym PKP w Bydgoszczy mówili m.in. o tym, że PKP PLK powinny stać się agendą rządową.
Michał Wysocki i Rafał Wąsowicz z Lewicy Bydgoszcz na Dworcu Głównym PKP w Bydgoszczy mówili m.in. o tym, że PKP PLK powinny stać się agendą rządową. Lewica Bydgoszcz
Michał Wysocki i Rafał Wąsowicz z Lewicy Bydgoszcz na dworcu PKP w Bydgoszczy podczas konferencji prasowej, która odbyła się we wtorek (3 marca 2020 r.) oświadczyli, że ich ugrupowanie przygotowało projekt ustawy, zakładający, że PKP PLK stanie się agencją rządową na wzór GDDKiA.

- Przez ostatnie paręnaście lat obserwowaliśmy upadek kolei w Polsce, kolejne miasteczka pozostawały bez połączeń, dworce wyburzano, co poprzedzano ustawianiem rozkładów w taki sposób, by były nieatrakcyjne dla podróżujących – uważa Michał Wysocki. - Nie wiem, czy wszyscy zdają sobie sprawę, że są takie miejsca w naszym województwie jak na przykład Pakość, której mieszkańcy, aby dostać się do Bydgoszczy, muszą poświęcać nawet trzy godziny na dojazd.

Zdaniem przedstawicieli Lewicy, mieszkańcy mniejszych miejscowości nie mają zapewnionego normalnego dojazdu do urzędów wojewódzkich.
- Za ten stan rzeczy odpowiada zarówno Platforma Obywatelska, jak i Prawo i Sprawiedliwość, które mimo składania co jakiś czas deklaracji o naprawie transportu kolejowego tylko podtrzymuje tendencję do jego niszczenia – oświadcza Michał Wysocki.

Przedstawiciele Lewicy uważają, że należy wyprowadzić cykliczne rozkłady jazdy na lokalnych trasach oraz, że kolej musi być atrakcyjna dla podróżujących.
- Lewica złoży projekt ustawy, by PKP PLK stała się agencją rządową na wzór Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – poinformował Rafał Wąsowicz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
3 marca, 12:54, ratujmy puszcze bydgoska:

Zachęcam do podpisania petycji w sprawie przebiegu S10 przez Puszczę Bydgoską. To skandal że GDDKIA chce zniszczyć żródliska i stawy na Strudze Otorowskiej w Rudach gdzie woda wypływa spod wysokiej piaszczystej skarpy. To jest unikalne zjawisko erozji wstecznej bardzo rzadkie na nizinach i zwykle chronione np. jak w rezerwacie Żródła Rzeki Łyny na Mazurach. Puszcza Bydgoska jest bardzo uboga w wodę i cieki wodne. Tym bardziej trzeba chronić żródliska w Rudach, to powinien być rezerwat! Jak widać z mapki na stronie GDDKIA proponowany przez GDDKIA przebieg S10 przetnie także rejon wodospadu na Zielonej Strudze koło Jarek na południe od Cierpic. To jest unikalny, bardzo rzadki wodospad na nizinach gdzie Zielona Struga spada około 50 cm po cofającym sie powoli progu morenowym. Spadająca woda wytworzyła tam kocioł eworsyjny o głębokości 1,5 metra niczym w górach. Dlatego uważam ze przyszła S10 powinna iść wzdłuż trasy obecnej DK10. Tak uchroni się spójność dużego kompleksu leśnego jakim jest licząca niemalże 500 km2 Puszcza Bydgoska. Tu link do petycji- https://www.petycjeonline.com/petycja_kierowana_do_generalnej_dyrekcji_drog_krajowych_i_autostrad_przeciwko_wariantowi_poprowadzenia_drogi_ekspresowej_s10_przez_najcenniejsze_i_najatrakcyjniejsze_tereny_puszczy_bydgoskiej

3 marca, 13:14, Gość:

idź precz!!!!!!!!!!!!!

Popieram tą cenną inicjatywę ratowania puszczy

G
Gość

Pamiętam co sie działo na kolei jak rządziła lewica. Dziękuję.

........

ale my mamy dobrą pamięć lewico i wiemy kto rządził. cyt. wikipedię

Reforma PKP od 2001 roku

Od 2001 trwa reforma PKP, której głównymi celami są restrukturyzacja i sprzedaż spółek kolejowych, uporządkowanie stanu prawnego i sprzedaż zbędnych nieruchomości oraz wydzielenie infrastruktury kolejowej, a następnie przekazanie jej Skarbowi Państwa. Proces ten miał być finansowany z kredytu, następnie spłacony z dochodów z prywatyzacji[5].

Premierem został przewodniczący SLD Leszek Miller. Stanowiska wicepremierów objęli Marek Pol (przewodniczący Unii Pracy, został ministrem infrastruktury) i Jarosław Kalinowski (prezes PSL, został ministrem rolnictwa i rozwoju wsi).

G
Gość
3 marca, 13:15, Gość:

Lewica już raz (później PO) zniszczyli i rozmontowali kolej. Nigdy więcej

Za ich czasów zlikwidowano wiele połączeń kolejowych. precz z nimi

G
Gość

Zieloni I Inicjatywa Polska apelowali o to już ponad rok temu

G
Gość

Lewica już raz (później PO) zniszczyli i rozmontowali kolej. Nigdy więcej

G
Gość
3 marca, 12:54, ratujmy puszcze bydgoska:

Zachęcam do podpisania petycji w sprawie przebiegu S10 przez Puszczę Bydgoską. To skandal że GDDKIA chce zniszczyć żródliska i stawy na Strudze Otorowskiej w Rudach gdzie woda wypływa spod wysokiej piaszczystej skarpy. To jest unikalne zjawisko erozji wstecznej bardzo rzadkie na nizinach i zwykle chronione np. jak w rezerwacie Żródła Rzeki Łyny na Mazurach. Puszcza Bydgoska jest bardzo uboga w wodę i cieki wodne. Tym bardziej trzeba chronić żródliska w Rudach, to powinien być rezerwat! Jak widać z mapki na stronie GDDKIA proponowany przez GDDKIA przebieg S10 przetnie także rejon wodospadu na Zielonej Strudze koło Jarek na południe od Cierpic. To jest unikalny, bardzo rzadki wodospad na nizinach gdzie Zielona Struga spada około 50 cm po cofającym sie powoli progu morenowym. Spadająca woda wytworzyła tam kocioł eworsyjny o głębokości 1,5 metra niczym w górach. Dlatego uważam ze przyszła S10 powinna iść wzdłuż trasy obecnej DK10. Tak uchroni się spójność dużego kompleksu leśnego jakim jest licząca niemalże 500 km2 Puszcza Bydgoska. Tu link do petycji- https://www.petycjeonline.com/petycja_kierowana_do_generalnej_dyrekcji_drog_krajowych_i_autostrad_przeciwko_wariantowi_poprowadzenia_drogi_ekspresowej_s10_przez_najcenniejsze_i_najatrakcyjniejsze_tereny_puszczy_bydgoskiej

idź precz!!!!!!!!!!!!!

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska