https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoska Pesa podpisała w piątek w Warszawie europejski kontrakt

Agnieszka Domka-Rybka
infografika Jerzy Chamier-Gliszczyński
To będzie skok cywilizacyjny w tramwajach - zapowiada warszawski ratusz. W piątek bydgoska Pesa podpisała umowę na wyprodukowanie 186 tramwajów, które będą woziły mieszkańców stolicy.

Pesa pobiła konkurencję - czytaliśmy na pierwszej stronie "Życia Warszawy" już w marcu, gdy było nieoficjalnie wiadomo, że właśnie spółka z Bydgoszczy ma największą szansę podpisać wart 1,497 mld zł kontrakt. - Nasza oferta była po prostu najlepsza, od samego początku najbardziej się Warszawie podobała - komentuje Michał Żurowski, rzecznik prasowy firmy Pojazdy Szynowe Pesa w Bydgoszczy.

Pesa miała aż ośmiu poważnych konkurentów: Solaris z Bolechowa pod Poznaniem, Alstom z Francji (to producent TGV, czyli najszybszego pociągu na świecie), kanadyjsko-niemiecką spółkę Bombardier, niemiecką Siemens, austriacko-niemiecką - Stadler, czeską - Cegelec, hiszpańską CAF i polsko-włoskie konsorcjum Newag-AlsaldoBreda.

Jednak Warszawę najbardziej zainteresowała oferta Pesy. Solaris nie miał szans, ponieważ pokazał tylko prototyp, nie zaś wyprodukowany tramwaj. Włoskie konsorcjum zaproponowało umowę w euro, podczas, gdy Warszawa żądała w złotówkach. Tymczasem Alstom i Stadler przeholowały z ceną - oferowały tramwaje za 2,3 mld zł i 3 mld zł. Stolica chciała zaś przeznaczyć na ten cel do 1,815 mld, a Pesa zaproponowała 1,497 mld zł. Przypomnijmy jeszcze, że decyzję Tramwajów Warszawskich o wyborze Pesy zakwestionowała firma Alstom i tym samym zablokowała procedurę przetargową. Protest został jednak odrzucony, a francuski producent nie odwołał się od tej decyzji.

Warszawa nie miała do naszej firmy żadnych zastrzeżeń. W czwartek została podpisana umowa. Produkcja ma ruszyć w 2010 roku i zakończyć się przed EURO
Mieszkańcy stolicy już znają nasze tramwaje, jeździ ich tam 15. Obsługują linię nr 9, czyli najdłuższą trasę Warszawy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
MKM
To historyczna chwila dla firmy. Ciekawe czy planują zwiększyć zatrudnienie? Brawo Pesa, brawo Pan Zaboklicki. Teraz pora na Szczecin i Poznań!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska