https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoskie lotnisko: - Skoro jest tak dobrze to dlaczego jest tak źle?

(ast)
Port Lotniczy Bydgoszcz
Port Lotniczy Bydgoszcz Agata Wodzień
- Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle - pytał ironicznie Roman Jasiakiewicz, przewodniczący bydgoskiej rady miasta po wystąpieniu szefa Portu Lotniczego.

Tomasz Moraczewski, prezes bydgoskiego Portu Lotniczego nie jest częstym gościem na sesji, tym bardziej więc po jego wystąpieniu radni sobie wiele obiecywali.

Nic dziwnego, sytuacja na bydgoskim lotnisku do różowych nie należy. Zawieszone loty do Warszawy, przegrana z Łodzią batalia o loty do Monachium, które miała obsługiwać Adria Airways, nieciekawa sytuacja finansowa - Port Lotniczy od lat przynosi straty.
Tymczasem prezes Moraczewski, który spóźnił się na swoje wystąpienie przed radnymi, o problemach spółki prawie nie wspomniał. Chwalił się za to, że w ciągu ostatnich lat bydgoskie lotnisko zanotowało 25-procentowy wzrost liczby pasażerów, wspomniał też o wielomilionowych inwestycjach, jakie realizuje Port Lotniczy.

Czytaj: o locie do Monachium pozostał żal... Dlaczego Rafał Bruski nie stanie w obronie regionalnego lotniska?

- Zaprosiliśmy pana, żeby dowiedzieć się, dlaczego lotnisko pracuje źle - skomentował Roman Jasiakiewicz, szef bydgoskiej rady. - A skoro według pana jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? Dlaczego lotnisko ma coraz mniej połączeń i pasażerów? - pytał. Na koniec zaś zwrócił się do Tomasza Moraczewskiego: - Czy nie uważa pan, że pana misja w kierowaniu Portu Lotniczego już się wyczerpała?

Podobnego zdania byli inni radni. - Jestem zdruzgotany, to było ślizganie się po temacie - mówił Piotr Król, szef Klubu Radnych Prawa i Sprawiedliwości.

Jeszcze mocniej ocenił prezentację prezesa portu Jacek Bukowski, szef Klubu Radnych SLD: - Kpina z radnych. To co się dzieje na lotnisku za pana kadencji, to jest totalna katastrofa. Tymczasem prezes z cynicznym uśmiechem żując gumę - stwierdził. - Trzeba podjąć działania, by zmienić zarządzającego portem - stwierdził.

Sporo uwag do pracy Portu Lotniczegomiał też prezydent Rafał Bruski (miasto jest mniejszościowym udziałowcem spółki). - Oczekuję działań ze strony portu. Chciałbym przede wszystkim, żeby prezes pokazał strategię rozwoju lotniska. Jeśli mamy dalej inwestować, a w ślad za tym nie pójdzie większa liczba pasażerów, to inwestycje nie mają sensu - dodał prezydent.

Prezes Moraczewski próbował tłumaczyć, że inwestycje na lotnisku są konieczne, bo część infrastruktury portu jest w katastrofalnym stanie. - Nadal prowadzimy rozmowy w sprawie wznowienia połączeń z Warszawą, ale to od przewoźnika zależy, czy chce latać. Co do Adria AirWays to sami wyszukaliśmy tego przewoźnika. Nie wiem, dlaczego akurat wybrał Łódź, nam jest przykro, ale nie wszystkie rzeczy kończą się sukcesem - mówił Tomasz Moraczewski.

Te informacje najwyraźniej nie wystarczyły, bo radni zobowiązali wczoraj prezesa Portu Lotniczego, by ten przedstawiał informacje dotyczące lotniska co kwartał.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 33

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc
Czy ktoś wie jakie będą loty na wiosnę i lato bo był przetarg i cisza
P
Przemuko
W dniu 27.02.2014 o 08:33, Marta napisał:

Bydgoszczy i regionowi to lotnisko jest potrzebne tak samo jak ZIT. Jeśli tego nie zrozumiemy, zaczniemy się cofać w rozwoju. Owszem, można latać z Gdańska, Poznania... Tylko po co, jeśli mamy swoje lotnisko? Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. Nie zmarnujmy szansy tego regionu przez głupie animozje!!!!

z prostego powodu - nie stac nas na jego finansowanie bo populacja jaka obsluguje jest za mala nawet jesli brac pod uwage populacje calej aglomeracji Byg-Tor ...

 

co wiecej - jesli jest autostada, ktora do gdanska dojezdzam tak samo szybko jak do Bydg a lotisko w Gdansku oferuje kilka razy wiecej i wygodniejszych polaczen (w dodatku utrzymje sie i jest niedeficytowe wiec znaczy to, ze nie sa to sztuczne i nieuzasadnione polaczenia) to nie bede korzystal z "lotniska" w Bydg bo chce miec wygode i mozliwosc wyboru a nie 1 lot dziennie w jakies miejsca a w inne 2 na tydzien ...

 

zejdzcie z drzewa - jesli cos jest nieuzasadnione ekonoicznie i sie samo nie jest w stanie utrzymac tzn. ze jest niepotrzebne ... zeby bylo mozliwe utrzymanie tego lotniska trzeba by oplaty podniesc 3x a wtedy nikt nie bedzie z eigo korzystal bo nie bedzie placil 3x wiecej niz w gdansku czy wawie czy poznaniu ...

 

rynek i ekonomia jasno wskazuje, ze lotnisko komercyjne a do tego meidzynarodowe wychodzi na zero przy populacji miasta jakie obsluguje minimum 700 000 a tyle to cala aglomeracja Byd-Tor nie ma i nie bedzie miala dlugo ...dochodowe zacznie byc "nasze" lotnisko jesli populacja obu miast zblizy sie do miliona a ze sie nei zblizy to dochodowe nei bedzie nigdy (przypominam, ze MFW i OECD prognozuja spadek populacji np. Torunia do ok. 175 000 w 2013r przy braku wzrostu populacji Bydgoszczy) ...

 

moze zbudujmy na torunskim poligonie kosmodrom bo "jest potrzebny mieszkancom" albo terminal dla tankowcow na wypadek gdyby poziom morz sie podniosl ... bedzie to tak samo uzasadnione jak lotnisko ...

P
Przemuko

przypominam czym jest inwestycja: jest to takie dzialanie i taki sposob wydawania pieniedzy, ktory generuje pieniadze i nie dosc, ze sie zwraca to jeszcze zwieksza plynnosc finansowa, dochodowosc i wartosc przedmiotu/podmiotu, ktorego dotyczy ....

 

wydatki tego Pana i "inwestycje" w porcie litniczym to nie sa inwestycje ale dzialanie na szkode firmy i spoleczenstwa (bo to ono finansuje ten neidochodowy twor) gdyz w zaden sposob nie mozna ich uzasadnic ekonomiczie i jak dotad zaden z nich sie nie zwrocil ... sa to pieniadze zmarnowane i przejedzone - zycie ponad stan sie msci i zawsze sie za nie placi .... Pan o ktorym mowa w artykule nie przeprowadzil w porcie lotniczym zadnej inwestycji, jedynie marnotrawil i w sposob nieuzasadniony rachunkiem ekonomicznym wydawal i wydaje pieniadze i takich menag powinno sie nei tylko zwalniac ale i zamykac albo wrecz odstrzelac ...

p
pytanie retoryczne
W dniu 27.02.2014 o 21:19, Hermann von Balk napisał:

Ja bym tam radzil brzydgoszczanom krowy pasc, w koncu robotniczo-chlopskie pochodzenie do czegos zobowiazuje :)

Napisał pastuszek z Krowiego Mostu z mieściny pod Lubiczem, którego prezydent/sołtys pochodzi ze wsi Kamień a marszałek jest synem chłopa z łubianki. Czy może być ktoś większym matołem od niego?

i
inny włocławianin
W dniu 27.02.2014 o 20:26, karol napisał:

Nudny jesteś z tym kopiuj wklej

 

ma kolega oczywiscie racje. Jestem tylko ciekaw, ile jeszcze trzeba bedzie w nie kasy utopic, aby podjac w koncu jedyna sluszna decyzje, czyli zamknac je.....

A ja jestem ciekaw, kiedy marszałkiem będzie ktoś z Włocławka, Bydgoszczy, czy Grudziądza a nie wyłącznie nieudolny ,zakompleksiony, złodziejaszek toruński?

s
soczi
W dniu 27.02.2014 o 20:32, edek napisał:

Najpierw się dowiedz szczegółów a potem piepsz głupoty -właśnie Bydgoszcz chce aby te pieniądze były dzielone uczciwie a nie po toruńsku...

widzę, że czytanie ze zrozumieniem Ciebie przerasta

H
Hermann von Balk
W dniu 27.02.2014 o 19:17, husarz_intercity napisał:

A stare jak najszybciej zamknąć i sprzedać teren na budownictwo mieszkaniowe

 

Ja bym tam radzil brzydgoszczanom krowy pasc, w koncu robotniczo-chlopskie pochodzenie do czegos zobowiazuje :)

P
Piotr_kb

Czy ktokolwiek moderuje to forum? Po raz kolejny widzę te same, chamskie wpisy torunian. Dlaczego nie są konsekwentnie usuwane?

w
włocławianin
W dniu 27.02.2014 o 09:02, karol napisał:

Gdynia wyszla z tego samego zalozenia: "po co latac z Gdanska, zrobmy wlasne lotnisko!". a prawda jest taka ze nie kazde miasto lub region musi miec lotnisko. port w Bydgoszczy z racji polozenia pomiedzy wiekszymi osrodkami nie ma racji bytu. im predzej to wladze zrozumieja i przestana wyrzucac pieniadze w bloto tym lepiej.

 

ma kolega oczywiscie racje. Jestem tylko ciekaw, ile jeszcze trzeba bedzie w nie kasy utopic, aby podjac w koncu jedyna sluszna decyzje, czyli zamknac je.....

k
karolka
W dniu 27.02.2014 o 19:55, ANTYtyfus napisał:

 Problemem są oszołomy pokroju Cyprysa i Derendy, którzy z nienawiści do Torunia ciągle jątrzą i plują na to miasto. Wtórują mu Bruski i ten drugi pajac Jasiakiewicz chcący przypodobać się radykałom na poziomie elementu stadionowego z pod znaku Z. Co do pieniędzy to każde miasto dostało tyle o ile się wystarało we wnioskach i na ile było gotowe zadłużyć się w celu zabezpieczenia wkładu własnego. Pretensje miejcie do swoich włodarzy, którzy aby odwrócić uwagę od swojej niekompetencji znaleźli czarnego luda w postaci pana Marszałka. Co do lotniska to sprawa jest prosta. Lotnisko w tym województwie nie ma sensu. Żaden przewoźnik nie chce świadczyć usług bez wielkich dopłat. Dopłat na które nie stać naszego województwa. No chyba, że bydgoscy "znafcy" chcą zlikwidować kilka szkół czy połączeń kolejowych by utrzymywać bydgoskiego białego słonia. Po co wydawać miliony dla pracowników brytyjskiego zmywaka i zamożnych turystów latających do ciepłych krajów. Zrozumcie, że lotnisko nie ma sensu ekonomicznego. Oczywiście jeżeli Bydgoszcz chce koniecznie mieć lotnisko to niech odkupi udziały od marszałka i sama sobie je utrzymuje. Coś czuję, że do tego nie dojdzie bo musieli by wziąć za nie odpowiedzialność a tak mogą wszystko zwalać na marszałka. 

Znów ten bełkot naćpanego obrońcy pseudo marszałka, okradającego cały region na rzecz zapyziałej mieściny stolicy HIPOKRYZJI?

H
Heramnn von Balk
W dniu 27.02.2014 o 08:33, Marta napisał:

Bydgoszczy i regionowi to lotnisko jest potrzebne tak samo jak ZIT. Jeśli tego nie zrozumiemy, zaczniemy się cofać w rozwoju. Owszem, można latać z Gdańska, Poznania... Tylko po co, jeśli mamy swoje lotnisko? Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta. Nie zmarnujmy szansy tego regionu przez głupie animozje!!!!

 

Nie badz naiwna. To lotnisko funkcjonuje wylacznie dlatego, ze na jego funkcjonowanie placimy klkanascie milionow zlotych rocznie, a i tak jest ono deficytowe. Powiem ci nawet wiecej, ze deficytowe to ono juz zawsze pozostanie. Taka jest prawda. Najwyzszy zcas zastanowic sie nad jego likwidacja...

e
edek
W dniu 27.02.2014 o 09:24, spam napisał:

Przypomnę tylko wszystkim jęczącym z Bydgoszczy, że to ich władze z pocałowaniem ręki oddały lotnisko pod zarząd województwa i teraz wszyscy muszą się zrzuca na dopłaty bo miasta nie było na to stać. Przypomnę też, że ZiT nie jest dla Bydgoszczy tylko dla regionu, środki są z zewnątrz pod określonymi warunkami i  zasaday są z góry określone, a Bydgoszcz chce sama ustalać reguły gry i decydować o wszystkim, nie podoba się to wypad

 

Przypomnę tylko wszystkim jęczącym z Bydgoszczy, że to ich władze z pocałowaniem ręki oddały lotnisko pod zarząd województwa i teraz wszyscy muszą się zrzuca na dopłaty bo miasta nie było na to stać. 

Przypomnę też, że ZiT nie jest dla Bydgoszczy tylko dla regionu, środki są z zewnątrz pod określonymi warunkami i  zasaday są z góry określone, a Bydgoszcz chce sama ustalać reguły gry i decydować o wszystkim, nie podoba się to wypad

Najpierw się dowiedz szczegółów a potem piepsz głupoty -właśnie Bydgoszcz chce aby te pieniądze były dzielone uczciwie a nie po toruńsku...

k
karol
W dniu 27.02.2014 o 19:58, Gość napisał:

Marszałek powinien być w Bydgoszczy i bydgoski ponieważ:1. Byłoby więcej pylonów - bo pylony to prestiż, wdzięk i szacunek godny metropolii.2. Byłoby więcej hal sportowych - bo Łuczniczka i ta druga obok budowana to za mało, tak po prostu.3. Żydowicz miałby wybudowane Centrum Kongresowe za 500 mln - tak jak planujemy ( w końcu Metropolia)4. Zamiast tramwaju do Fordonu byłoby metro.5. Fontanna za wiele milionów byłby nie tylko przed filharmonią ale przed każdą grajbudą z dobrą czarną muzą.6. Marina byłaby z tytanu - wtedy by nie patyniała bo Marina być musi.7. Byłoby więcej kładek z galerii do galerii imieniem wszystkich PiSorów a nie tylko L. Kaczyńskiego i koniec kłótni w tym temacie.8. w trosce o zdrowie mieszkańców bydgoski NFZ miałby siedzibę przy każdej ulicy za 21 mln.9. pod każdą kładką (nazwaną nie wiedzieć czemu mostem) byłaby serpentyna nie tylko dla rowerzystów ,ale dla alpinistów po odpowiednim wyprofilowaniu zjazdu.10 .równoległa da A1 , S5 byłaby A5 kosztem obwodnicy Inowrocławia - a co tam w końcu Metropolia.11. Spalarnia śmieci zostałaby przeniesiona z Bydgoszczy do Torunia albo Grudziądza lub Inowrocławia.12. Lotnisko - byłoby największe w całej Europie a może i na świecie.13. Toruń musiałby oddać "ukradzioną" autostradę A1.14. Teatr Kameralny za 30 mln - konieczny.15. Wielofunkcyjny kompleks na Placu Teatralnym za 500 mln - niezbędny.16. Krzyż w herbie Bydgoszczy.i wiele innych bo to wszystko niezbędne do rozwoju regionu, ponieważ te inwestycje pozwoliłyby naszemu regionowi na szybki rozwój a bezrobocie w Lipnie i Sępólnie spadłoby do 3%.17. Tramwaj do PKP , wozilby krystalicznie czyste powietrze :) 

 

Marszałek powinien być w Bydgoszczy i bydgoski ponieważ:
1. Byłoby więcej pylonów - bo pylony to prestiż, wdzięk i szacunek godny metropolii.
2. Byłoby więcej hal sportowych - bo Łuczniczka i ta druga obok budowana to za mało, tak po prostu.
3. Żydowicz miałby wybudowane Centrum Kongresowe za 500 mln - tak jak planujemy ( w końcu Metropolia)
4. Zamiast tramwaju do Fordonu byłoby metro.
5. Fontanna za wiele milionów byłby nie tylko przed filharmonią ale przed każdą grajbudą z dobrą czarną muzą.
6. Marina byłaby z tytanu - wtedy by nie patyniała bo Marina być musi.
7. Byłoby więcej kładek z galerii do galerii imieniem wszystkich PiSorów a nie tylko L. Kaczyńskiego i koniec kłótni w tym temacie.
8. w trosce o zdrowie mieszkańców bydgoski NFZ miałby siedzibę przy każdej ulicy za 21 mln.
9. pod każdą kładką (nazwaną nie wiedzieć czemu mostem) byłaby serpentyna nie tylko dla rowerzystów ,ale dla alpinistów po odpowiednim wyprofilowaniu zjazdu.
10 .równoległa da A1 , S5 byłaby A5 kosztem obwodnicy Inowrocławia - a co tam w końcu Metropolia.
11. Spalarnia śmieci zostałaby przeniesiona z Bydgoszczy do Torunia albo Grudziądza lub Inowrocławia.
12. Lotnisko - byłoby największe w całej Europie a może i na świecie.
13. Toruń musiałby oddać "ukradzioną" autostradę A1.
14. Teatr Kameralny za 30 mln - konieczny.
15. Wielofunkcyjny kompleks na Placu Teatralnym za 500 mln - niezbędny.
16. Krzyż w herbie Bydgoszczy.
i wiele innych bo to wszystko niezbędne do rozwoju regionu, ponieważ te inwestycje pozwoliłyby naszemu regionowi na szybki rozwój a bezrobocie w Lipnie i Sępólnie spadłoby do 3%.
17. Tramwaj do PKP , wozilby krystalicznie czyste powietrze :)
 

Nudny jesteś z tym kopiuj wklej

G
Gość
W dniu 27.02.2014 o 13:38, patrzmy realniej napisał:

Jak może być dobrze z lotniskiem ,skoro rządzi nim koleś ludzika nienawidzącego Bydgoszczy i regionu czyli  toruński szowinista zwany marszałkiem?

Marszałek powinien być w Bydgoszczy i bydgoski ponieważ:
1. Byłoby więcej pylonów - bo pylony to prestiż, wdzięk i szacunek godny metropolii.
2. Byłoby więcej hal sportowych - bo Łuczniczka i ta druga obok budowana to za mało, tak po prostu.
3. Żydowicz miałby wybudowane Centrum Kongresowe za 500 mln - tak jak planujemy ( w końcu Metropolia)
4. Zamiast tramwaju do Fordonu byłoby metro.
5. Fontanna za wiele milionów byłby nie tylko przed filharmonią ale przed każdą grajbudą z dobrą czarną muzą.
6. Marina byłaby z tytanu - wtedy by nie patyniała bo Marina być musi.
7. Byłoby więcej kładek z galerii do galerii imieniem wszystkich PiSorów a nie tylko L. Kaczyńskiego i koniec kłótni w tym temacie.
8. w trosce o zdrowie mieszkańców bydgoski NFZ miałby siedzibę przy każdej ulicy za 21 mln.
9. pod każdą kładką (nazwaną nie wiedzieć czemu mostem) byłaby serpentyna nie tylko dla rowerzystów ,ale dla alpinistów po odpowiednim wyprofilowaniu zjazdu.
10 .równoległa da A1 , S5 byłaby A5 kosztem obwodnicy Inowrocławia - a co tam w końcu Metropolia.
11. Spalarnia śmieci zostałaby przeniesiona z Bydgoszczy do Torunia albo Grudziądza lub Inowrocławia.
12. Lotnisko - byłoby największe w całej Europie a może i na świecie.
13. Toruń musiałby oddać "ukradzioną" autostradę A1.
14. Teatr Kameralny za 30 mln - konieczny.
15. Wielofunkcyjny kompleks na Placu Teatralnym za 500 mln - niezbędny.
16. Krzyż w herbie Bydgoszczy.
i wiele innych bo to wszystko niezbędne do rozwoju regionu, ponieważ te inwestycje pozwoliłyby naszemu regionowi na szybki rozwój a bezrobocie w Lipnie i Sępólnie spadłoby do 3%.
17. Tramwaj do PKP , wozilby krystalicznie czyste powietrze :)
 

o
on

Z Warszawy widać że dopóki Bydgoszcz nie wystrzeli w kosmos kłótliwego Torunia nie będzie dobrze. Zgoda buduje.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska