Pierwszy z nich - solaris urbino 18 o numerze bocznym 800 - już dziś zacznie regularne kursy na trasie linii nr 52. To jeden z 18 pojazdów, jakie wiosną zamówił MZK. Dodatkowo jednak, od 1 września br., na nasz rynek wejdzie firma KDD Trans. Przejmie ona linie nr 55, 67 i 69, do obsługi których skieruje ponad 30 nowych solbusów - również klimatyzowanych i z internetem.
- Może w takim razie udałoby się opracować rozkłady ze specjalnie zaznaczonymi kursami tych autobusów? - pyta pan Piotr. Zdaniem naszego Czytelnika każdy pasażer będzie wtedy wiedział, kiedy może liczyć na komfortową podróż. - No i podobne rozwiązanie z powodzeniem funkcjonuje w odniesieniu do autobusów niskopodłogowych - dodaje.
Czytaj: Eko-autobusy jednak nie dla Bydgoszczy. Przepadł projekt ratusza na zakup 15 hybrydowych autobusów
Niestety, drogowcy przyznają, że pomysł jest zbyt wczesny. - W przypadku linii 55, 67 i 69 wszystkie kursy będą realizowane w nowych standardach - przyznaje Tomasz Brzuchalski, naczelnik wydziału organizacji transportu w ZDMiKP. - Natomiast w przypadku MZK sprawa jest już trudniejsza. 18 autobusów nie da nam bowiem żadnego pola manewru w przypadku ewentualnych podmian taboru. Ale to bardzo dobry pomysł, więc jak tylko będzie ich więcej, to od razu wprowadzimy do rozkładów oznaczenia takich kursów - zapewnia drogowiec.