https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ceny paliw dla komunikacji miejskiej. Orlen odpowiada samorządowcom

red.
Opracowanie:
ORLEN Paliwa odnosi się do protestu samorządowców
ORLEN Paliwa odnosi się do protestu samorządowców Adam Jankowski / Polska Press
Manipulacją ze strony części przedstawicieli samorządów zrzeszonych w „Ruchu Samorządowym Tak dla Polski”, jest powoływanie się na notowania cen ropy naftowej na światowych giełdach w odniesieniu do ceny dostępnego oleju napędowego. Ze względu na ograniczone moce przerobowe surowca w światowych rafineriach, wojnę za naszą granicą oraz kolejne sankcje na rosyjskie węglowodory, na światowych rynkach i w wielu krajach występuje duży deficyt diesla, co wpływa na jego cenę – wskazuje spółka ORLEN Paliwa.

Na polskim rynku funkcjonuje kilku dużych hurtowych dostawców paliw, którzy oferują paliwa na dużą skalę dla podmiotów instytucjonalnych, w tym dla przedsiębiorstw komunikacji miejskich. Firmy te importują również paliwa na potrzeby naszego krajowego rynku, dostarczając między innymi olej napędowy dla zorganizowanego transportu zbiorowego.

Ceny paliw dla firm komunikacyjnych

Jak informuje spółka, miejskie przedsiębiorstwa komunikacyjne wybierają dostawców paliwa w postępowaniach przetargowych na podstawie składanych przez firmy paliwowe ofert, kierując się ich atrakcyjnością, co oznacza, że rynek ten jest konkurencyjny. Z oferty Spółki ORLEN Paliwa na podstawie stosownych przetargów i zawartych umów korzysta wiele przedsiębiorstw komunikacji zbiorowej, gdyż jest ona dla nich najkorzystniejsza, a przywołane powyżej firmy nie przedstawiły przewoźnikom lepszej oferty.

Standardem jest też, że przy tego typu umowach do rozliczeń stosuje się ceny hurtowe SPOT PKN ORLEN, a nie wskaźnik notowań giełdowych Platt’s. Jednocześnie należy podkreślić, że przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej korzystają ze wszelkich przewidzianych umowami udogodnień, w tym rabatów.

Pewną manipulacją np. ze strony części przedstawicieli samorządów zrzeszonych w „Ruchu Samorządowym Tak dla Polski”, jest powoływanie się na notowania cen ropy naftowej na światowych giełdach w odniesieniu do ceny dostępnego oleju napędowego. Ze względu na ograniczone moce przerobowe surowca w światowych rafineriach, wojnę za naszą granicą oraz kolejne sankcje na rosyjskie węglowodory, na światowych rynkach i w wielu krajach występuje duży deficyt diesla, co wpływa na jego cenę. A to właśnie diesel jest paliwem kontraktowanym na potrzeby przedsiębiorstw komunikacyjnych.

Powody wzrostu cen

W tym kontekście nie można pomijać też faktu, że w wyniku światowej inflacji rosną również koszty funkcjonowania rafinerii. Należy zauważyć, że z różnicy pomiędzy cenami ropy a ceną finalnego produktu trzeba sfinansować bieżące utrzymanie, serwis, inwestycje odtworzeniowe oraz inwestycje rozwojowe całego przedsiębiorstwa, a także pokryć koszty pracy.

Zarówno ceny urządzeń specjalistycznych czy materiałów, jak i koszty usług w tym obszarze znacząco wzrosły w skali światowej, co finalnie musi być uwzględnione w rachunku i przełożyć się na marże. PKN ORLEN, działając odpowiedzialnie społecznie, zdecydował się na złagodzenie efektu zmiany stawki VAT.

W ofertach Spółki Orlen Paliwa cena oleju napędowego wyliczana jest w oparciu o cenę SPOT PKN ORLEN z uwzględnieniem stałego rabatu. Przy przygotowywaniu oferty kalkulowane są wszelkie niezbędne koszty, m. in. logistyki. Istotnym elementem jest zapewnienie ciągłości i gwarancji dostaw. Przy wyliczaniu cen stosowane są obiektywne wskaźniki.

Jakie rabaty oferuje ORLEN Paliwa?

Funkcjonujący w ORLEN Paliwa system udzielania rabatów uwzględnia wielkość zakupów klienta, jego wymagania w zakresie obsługi, koszty transportu i realizowania dostaw (kalkulowane w oparciu o te same założenia dla wszystkich klientów), oczekiwany przez zamawiającego termin płatności, koszty usług dodatkowych w zakresie np. badań jakościowych w magazynach klienta czy też systemów zarządzania stanami magazynów u klienta.

od 16 lat
Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
5 stycznia, 15:12, Adam:

Nie rozumiem tego kwiku kto kogo okradł ? Mamy wolny rynek nie podoba się komuś Orlen tankuje na innych stacjach konkurencyjnych.Takich jest 25% w Polsce Czyżby tam nie było taniej ? Dlaczego np moi sąsiedzi Czesi tankują samochody w Polsce i robią zakupy? Nie jest u nich taniej Upss no ale nagonka polityczna musi być Tak dla wyjaśnienia nie popieram ani PO ani PIS dla mnie to jedna i ta sama banda.

5 stycznia, 15:18, opolanin:

Panie Adamie albo Pan wziął czegoś za dużo albo nie wziął przepisanej dawki? Średnio rozgarnięta osoba doskonale potrafi się rozeznać na czym polega to co zrobił wójt Pcimia ale skoro nie to podpowiem. Otóż ten jegomość zamiast obniżać marżę kiedy można było to zrobić nie obniżał i każdy litr paliwa był średnio droższy o ok. złotówkę. A co do tzw. innych stacji o których Pan nadmienił to one zaopatrują się nie gdzie indziej w paliwo ale w w orlenie więc opowiadanie że można było tankować na innych stacjach pozostawię bez komentarza. Chwała Panu za tak wspaniałą postawę, może prezes kiedyś wynagrodzi?!

Jak by obniżał tak jak piszesz to Niemcy wykupili by wszystkie nasze zapasy.

G
Gość
5 stycznia, 15:12, Adam:

Nie rozumiem tego kwiku kto kogo okradł ? Mamy wolny rynek nie podoba się komuś Orlen tankuje na innych stacjach konkurencyjnych.Takich jest 25% w Polsce Czyżby tam nie było taniej ? Dlaczego np moi sąsiedzi Czesi tankują samochody w Polsce i robią zakupy? Nie jest u nich taniej Upss no ale nagonka polityczna musi być Tak dla wyjaśnienia nie popieram ani PO ani PIS dla mnie to jedna i ta sama banda.

A w domu wszyscy zdrowi?

G
Gość
5 stycznia, 15:12, Adam:

Nie rozumiem tego kwiku kto kogo okradł ? Mamy wolny rynek nie podoba się komuś Orlen tankuje na innych stacjach konkurencyjnych.Takich jest 25% w Polsce Czyżby tam nie było taniej ? Dlaczego np moi sąsiedzi Czesi tankują samochody w Polsce i robią zakupy? Nie jest u nich taniej Upss no ale nagonka polityczna musi być Tak dla wyjaśnienia nie popieram ani PO ani PIS dla mnie to jedna i ta sama banda.

Tak dla wyjaśnienia to jesteś pisowskim trolem albo durniem a najprawdopodobniej dwa w jednym.

G
Gość
5 stycznia, 15:12, Adam:

Nie rozumiem tego kwiku kto kogo okradł ? Mamy wolny rynek nie podoba się komuś Orlen tankuje na innych stacjach konkurencyjnych.Takich jest 25% w Polsce Czyżby tam nie było taniej ? Dlaczego np moi sąsiedzi Czesi tankują samochody w Polsce i robią zakupy? Nie jest u nich taniej Upss no ale nagonka polityczna musi być Tak dla wyjaśnienia nie popieram ani PO ani PIS dla mnie to jedna i ta sama banda.

jesteś tylko trollem na pasku złodziei z PiS

o
opolanin
5 stycznia, 15:12, Adam:

Nie rozumiem tego kwiku kto kogo okradł ? Mamy wolny rynek nie podoba się komuś Orlen tankuje na innych stacjach konkurencyjnych.Takich jest 25% w Polsce Czyżby tam nie było taniej ? Dlaczego np moi sąsiedzi Czesi tankują samochody w Polsce i robią zakupy? Nie jest u nich taniej Upss no ale nagonka polityczna musi być Tak dla wyjaśnienia nie popieram ani PO ani PIS dla mnie to jedna i ta sama banda.

Panie Adamie albo Pan wziął czegoś za dużo albo nie wziął przepisanej dawki? Średnio rozgarnięta osoba doskonale potrafi się rozeznać na czym polega to co zrobił wójt Pcimia ale skoro nie to podpowiem. Otóż ten jegomość zamiast obniżać marżę kiedy można było to zrobić nie obniżał i każdy litr paliwa był średnio droższy o ok. złotówkę. A co do tzw. innych stacji o których Pan nadmienił to one zaopatrują się nie gdzie indziej w paliwo ale w w orlenie więc opowiadanie że można było tankować na innych stacjach pozostawię bez komentarza. Chwała Panu za tak wspaniałą postawę, może prezes kiedyś wynagrodzi?!

M
Marian z B
"Siła kłamstwa" - gdzie nie przyłożyć ucho z tym PIS.
g
gapcio
chachmęty!

nas wszystkich okradali a teraz kręcą i jest dobrze!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska