
Bony podarunkowe
27% pracodawców
Oprócz bonusu na koncie pracodawcy ofiarowują zatrudnionym u siebie osobom bony podarunkowe. W tym roku 27% firm, czyli o 2% więcej niż przed rokiem, zdecydowało się na taki gest. Przeważnie tego typu prezenty otrzymują wszyscy pracownicy, w tym roku będzie to 86% osób obdarowanych bonami (w ciągu roku nastąpił spadek o 6%). 11% pracodawców przekaże bony większości pracowników, 2% uraczy w ten sposób mniej niż połowę zatrudnionych, a w przypadku 1% przedsiębiorców bony powędrują tylko do wybranych osób. 64% pracodawców rozdysponowuje bony różnej wartości. Są one rozdawane w zależności od zajmowanego przez pracownika stanowiska lub działu, w którym pracuje.

Upominki dla pracowników lub/i ich dzieci bądź rodzin
25% pracodawców
Tradycyjne, świąteczne prezenty na koszt firmy funduje co czwarte przedsiębiorstwo. Tylko część tych upominków trafia do dzieci pracowników. To dużo mniej niż w PRL-u, kiedy paczki na święta dla dzieci pracowników były standardem w wielu firmach.

Akcje charytatywne
18% pracodawców
18% pracodawców
Przed Bożym Narodzeniem blisko co piąte przedsiębiorstwo angażuje swoich pracowników w działania non profit. W tym celu 18% badanych organizują akcje charytatywne, np. Szlachetną Paczkę. To o 4% więcej niż w roku ubiegłym.
- Ta przedświąteczna atmosfera sprzyja także działaniom na rzecz naszego najbliższego otoczenia – firmy coraz częściej w tym okresie wspierają więc akcje pomocy potrzebującym i ważne społecznie inicjatywy, zachęcając pracowników do wskazywania inicjatyw i zapraszając ich do akcji wolontariackich – uważa Monika Hryniszyn.

Firmowe wyjścia wigilijne dla pracowników i ich rodzin
2% pracodawców
Tylko 2% pracodawców organizuje przedświąteczne spotkania dla pracowników i ich rodzin. W 2015 r. tego typu uroczystości urządzało 8% respondentów Randstad.
- W zeszłym roku ponad połowa okołoświątecznych zakupów na platformie to były firmowe wyjścia wigilijne – podsumowuje Iwona Grochowska, CEO Nais.