Jak wynika z badań rynkowych, co trzeci Polak zamierza w tym roku zrobić świąteczne zakupów w sieci. Ankieterzy wyliczyli, że to o ponad 50 proc. więcej niż przed rokiem.
Według opublikowanego właśnie raportu "ecommerce 2010", w zeszłym roku wartość handlu w sieci przekroczyła 13 400 000 000 zł, a obroty sklepów internetowych wzrosły o prawie 18 proc.
- Internauci coraz bardziej doceniają zalety zakupów online. Konkurencyjne ceny, stała dostępność oferty oraz możliwość wcześniejszej weryfikacji sprzedawców przekonały użytkowników do sklepów internetowych - wyjaśnia Tomasz Andrzejczuk, specjalista ds. e-commerce home.pl., który przewiduje zarówno przyrost działających w tej branży podmiotów, jak i globalnej wartości zawieranych transakcji.
Co chwalą klienci w e-zakupach? Zapytała o to swoich użytkowników firma UPC Polska. Wygoda, zakupy z dostawą do domu, oszczędność czasu, możliwość porównania cen i wyboru najlepszej oferty, to się podoba e-klientom w klikaniu i kupowaniu. I to bez względu na płeć.
Zarówno kobiety, jak i mężczyźni niemal jednogłośnie odpowiadają, że robią zakupy przez Internet. Na pytanie: Czy kiedykolwiek kupiła pani produkt lub usługę przez Internet, twierdząco odpowiada 97 proc. ankietowanych kobiet i 98 proc. mężczyzn. 42 proc. badanych Polek robi zakupy częściej niż raz w miesiącu, 38 proc. raz na 2-3 miesiące
Z badań rynku wynika, że kobiety najczęściej kupują w sieci: odzież, buty i biżuterię (77 proc. kobiet, 52 proc. mężczyzn). Dużym ich zainteresowaniem cieszą się także książki (zamawia je 70 proc. kobiet, 55 proc. mężczyzn). - Do robienia zakupów online zachęca nas ogromny wybór i niższa cena kosmetyków - tak uważa 69 proc. ankietowanych kobiet i 42 proc. mężczyzn.
Mężczyźni są lepsi w poszukiwaniu w Internecie sprzętu elektronicznego (49 proc. kobiet i 66 proc. mężczyzn), sprzętu RTV i AGD (42 proc. kobiet, 65 proc. mężczyzn).
Czytaj e-wydanie »