W 2017 roku w Polsce sprzedano 8,8 mln tego typu urządzeń, czyli o 10 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy IDC, na które powołuje się portal Bankier.pl.
Rośnie liczba klientów banków, którzy używają telefonów do obsługi finansów osobistych. Z tego kanału obsługi korzysta dziś 9,3 mln klientów banków - wynika z raportu PRNews.pl.
[
STREFA BIZNESU TAKŻE NA FACEBOOKU - DOŁĄCZ DO NAS
](https://www.facebook.com/Strefa-Biznesu-pomorskapl-134135996606616/ "<span class="cytat" style="color:#ff0000">STREFA BIZNESU TAKŻE NA FACEBOOKU - DOŁĄCZ DO NAS</span>")
Według informacji Bankiera.pl, najwięcej użytkowników bankowości mobilnej ma PKO Bank Polski – 2,3 mln. Drugi w kolejności jest mBank (1,7 mln), trzeci - ING Bank Śląski (1,5 mln użytkowników).
Skoro coraz więcej operacji wykonywanych jest samodzielnie, spada popyt na obsługę w placówkach. Z danych KNF wynika, że w 2017 roku z rynku zniknęło ponad 1000 placówek, co z kolei wpłynęło na liczbę zatrudnionych w bankowości. Branża zmniejszyła liczbę etatów o 4,4 tys. Ubywa też bankomatów. Na koniec grudnia 2017 r. było ich 23 230 szt., czyli o 96 mniej niż we wrześniu.
Źródło: Bankier.pl
Podobne wątki:
Klientów banków będą obsługiwać nie pracownicy, a robo-doradcy
Banki zwalniają pracowników. Które najwięcej?
Fora pracowników banków: "Musimy kłamać klientom. Robimy to ze strachu!"
Cappuccino z selfie raz! W Chinach dostaniesz kawę z własną podobizną (x-news/RUPTLY):
