Do roku 2022 r. połowa produktów należących do największych producentów słodyczy, będzie zawierała co najwyżej 200 kalorii. Dotyczy to Mars-Wrigley, Nestle USA, Ferrero, Lindt i Ferrara Candy. W ich asortymencie ma być mniej cukru – poinformował brytyjski portal „Quartz”, na który powołuje się tvp.info.
Z raportu WHO, na który powołuje się brytyjski portal „Quartz” wynika, że ponad 40 mln dzieci do piątego roku życia ma problemy z nadwagą, natomiast 13 proc. dorosłych na świecie zmaga się z otyłością.
Krajowe Stowarzyszenie Słodyczy (NCA) poinformowało, że producenci słodyczy zgodzili się na podjęcie kroków mających na celu zmniejszenie kaloryczności swoich produktów. Mają być mniejsze i zawierać mniej cukru. Na opakowaniach słodyczy drukowana będzie liczba kalorii.
Źródło: portal „Quartz” i tvp.info
Jak cukier wpływa na nasze zdrowie? (x-news/Dzień Dobry TVN/05.05.2017):
Czyli zmniejszona ilość cukru w produkcie będzie osiągnięta dzięki zmniejszeniu jego rozmiarów. Czyli inaczej pisząc w taki wypadku to nic nadzwyczajnego, że będzie mniej cukru jak produkt będzie mniejszy...
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl