https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czy dzieci w Aleksandrowie Kujawskim wykorzystano w kampanii wyborczej Bronisława Komorowskiego? Sprawdza to kuratorium

Tomasz Dereszyński, Twitter: @TomDeresz
Burmistrz Aleksandrowa twierdzi, że nie wie skąd w rękach dzieci wzięły się plansze z poparciem dla Bronisława Komorowskiego. I że gdy tylko to zauważył, natychmiast kazał je odebrać
Burmistrz Aleksandrowa twierdzi, że nie wie skąd w rękach dzieci wzięły się plansze z poparciem dla Bronisława Komorowskiego. I że gdy tylko to zauważył, natychmiast kazał je odebrać Jadwiga Aleksandrowicz
Kuratorium oświaty w Bydgoszczy prowadzi kontrolę szkół w Aleksandrowie Kujawskim - dowiedziała się Agencja Informacyjna Polska Press. To skutek spotkania uczniów i przedszkolaków z prezydentem Bronisławem Komorowskim. Podczas wtorkowej wizyty dzieci trzymały plansze z napisem "Popieram Komorowskiego". Znalazły się też w spocie wyborczym kandydata.

Okazuje się, że kujawsko-pomorska kurator oświaty zażądała wyjaśnień od dyrektorów szkół na polecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej.- Nie mieliśmy informacji, że w spotkaniu z prezydentem Bronisławem Komorowskim wezmą udział dzieci i że zostaną tak wykorzystane - informowała Joanna Dębek, rzeczniczka MEN.

Zdaniem ministerstwa takie spotkania nie powinny być organizowane w czasie lekcji, a przedszkolaki tym bardziej nie powinny brać udziału w takich imprezach. - Placówki muszą poinformować kuratorium o planach takich spotkań - dodała rzeczniczka MEN.

Przeczytaj także: Prezydent Bronisław Komorowski przyjechał do Aleksandrowa Kujawskiego [zdjęcia]

Kurator wojewódzki w Bydgoszczy Anna Łukaszewska potwierdziła, że zleciła wyjaśnienie sprawy delegaturze kuratorium we Włocławku. - Zbieramy informacje od dyrektorów szkół. Robimy to telefonicznie i pisemnie, a na piątek, 13 marca, zapowiedzieliśmy kontrole wizytatorów w tych szkołach, które wysłały swoje delegacje na spotkanie - poinformowała kurator Anna Łukaszewska. Jak dodaje, szkoły często uczestniczą w ważnych wydarzeniach edukacyjnych. Takie też miało być we wtorek, 10 marca, w Aleksandrowie Kujawskim.

Placówki zostały zaproszone przez burmistrza Aleksandrowa, organizatora spotkania z prezydentem. Bronisław Komorowski przyjechał do miasta wyborczym Bronkobusem, co dokładnie dokumentuje spot wyborczy przygotowany przez sztab kandydata. Na kadrach filmiku widać wyraźnie dzieci z planszami "Popieram Komorowskiego".
Informację o miejscu spotkania mieszkańcy miasteczka dostali systemem bezpłatnego powiadamiania SMS. - Wykorzystaliśmy system do poinformowania mieszkańców o tak ważnej dla nas wizycie - powiedział AIP burmistrz Aleksandrowa Kujawskiego Andrzej Cieśla.

Pytany przez dziennikarza AIP, czy będzie w taki sam sposób informował o wizytach innych kandydatów na prezydenta, burmistrz zaprzeczył: - To była wizyta urzędującego prezydenta. Prezydent nie wspominał w swoich wystąpieniach o kampanii, nie padło podczas spotkań ani jedno słowo - zapewnił burmistrz.

Skąd więc w rękach dzieci znalazły się plansze wyborcze "Popieram Komorowskiego"? - Ktoś, nie wiem kto, wręczył je dzieciom obecnym na spotkaniu. Sam zainterweniowałem, aby te elementy zostały dzieciom zabrane. Młody człowiek, który się pojawił w okolicy, natychmiast odebrał materiały wyborcze z rąk dzieci - powiedział burmistrz.

Jak zapewnił Andrzej Cieśla, reprezentacje szkół brały udział w spotkaniu z Bronisławem Komorowskim przez mniej więcej 45 minut. Potem uczniowie wrócili do placówek. - Dla nas to było święto, bo prezydent Rzeczypospolitej odwiedził nas po raz pierwszy - wyjaśnił burmistrz.

Obecna na spotkaniu w Aleksandrowie posłanka PO Domicela Kopaczewska, szefowa partii we Włocławku zapewniała, że nie ma nic wspólnego z akcją wyposażania dzieci w elementy wyborcze. - Traktowałam to spotkanie jako wizytę urzędującej głowy państwa, jako lekcję patriotyzmu dla tych małych obywateli - powiedziała posłanka.

Komentarze 90

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
hebel
W dniu 24.03.2015 o 08:14, gość napisał:

Arogancki wpis okraszony chamstwem wskazuje na brak racjonalnych argumentów na obronę jedynie słusznej koncepcji "nic się nie stało"

"Chamstwu i  drobnomieszczaństwu należy przeciwstawiać się siłą i godnością osobistą".

Ps. Czy pedofilia polityczna to też tępota ?

g
gość
W dniu 23.03.2015 o 20:38, Gość napisał:

Jak sobie radzisz ze swoją tępotą?

Arogancki wpis okraszony chamstwem wskazuje na brak racjonalnych argumentów na obronę jedynie słusznej koncepcji "nic się nie stało"

G
Gość
W dniu 23.03.2015 o 14:57, Gość napisał:

Na wiecu było tyle BOR-u i Policji ale nikt nie chciał zauważyć faktu przebywania dzieci poza szkoła w dodatku z transparentami wyborczymi. CHyba wszyscy zapomnięli o obowiązku szkolnym.

Jak sobie radzisz ze swoją tępotą?

D
Danusia
W dniu 23.03.2015 o 14:57, Gość napisał:

Na wiecu było tyle BOR-u i Policji ale nikt nie chciał zauważyć faktu przebywania dzieci poza szkoła w dodatku z transparentami wyborczymi. CHyba wszyscy zapomnięli o obowiązku szkolnym.

 

 

A na rekolekcje rodzice napisali zgodę??Też nie ,no i co ty na to???

Przez 3 dni dzieci,młodzież ze wszystkich szkół chodziła do kościoła..Można tak????Tego się nie czepiacie..

Tu też dobrze,że nic się w drodze do kościoła przez 3 dni nie wydarzyło,

bo powinna być afera, gorsza niż  na wiecu,bo na wiecu były 1-2 godziny..

I o co chodzi...

 

 

 

 

Tego tematu nie poruszacie,ale też zacznijcie,też się wreszcie czepiajcie.Dlaczego trzeba chodzić w godzinach lekcyjnych,przez 3 dni do kościoła?Kto i po co to wprowadził.Kościół jest otwarty cały dzień,może Pleban dostosować godziny po lekcjach.


 

 

 

 

O to chodzi...obowiązek szkolny!! 3 dni bez lekcji- rekolekcje

lub 1-2 godziny bez lekcji- wiec.

G
Gość

Na wiecu było tyle BOR-u i Policji ale nikt nie chciał zauważyć faktu przebywania dzieci poza szkoła w dodatku z transparentami wyborczymi. CHyba wszyscy zapomnięli o obowiązku szkolnym.

G
Gość
W dniu 23.03.2015 o 12:02, Gość napisał:

Po co to mydlenie oczu? Na religię i rekolekcje dzieci chodzą zgodnie z wolą rodziców, którzy mają do tego prawo.Polityka i wiece wyborcze są dla dorosłych. Wykorzystywanie dzieci to głupota.

Pachnie to wszystko zatęchłym komunizmem.

Ale ciemnogród z tego "słynie ' ...

G
Gość
W dniu 23.03.2015 o 06:58, gość napisał:

To jakieś wyjątkowe cudowne,miasto,podziwiam,jak tak można było zorganizować,w jakiej części kraju?Nie wyprowadzać dzieci ze szkoły przez 3 dni.Wiec to trwa tylko 1-2 godz.U nas w Aleksandrowie muszą chodzić na rekolekcjew godzinach lekcyjnych,na mszach w niedzielę karteczki,lub wpisy do "indeksów",a jeszcze Droga Krzyżowa,i Gorzkie Żale,dużo tego przymusu.W Toruniu też chodzą na rekolekcje ze szkołami..,mam znajomych...

Po co to mydlenie oczu? Na religię i rekolekcje dzieci chodzą zgodnie z wolą rodziców, którzy mają do tego prawo.

Polityka i wiece wyborcze są dla dorosłych. Wykorzystywanie dzieci to głupota.

G
Gość
W dniu 23.03.2015 o 08:08, Gość napisał:

Szkoda ze ciesla nie pokazal miasta prezydentowi.Przeciez po 2 kadencjach na pewno jest sie czym pochwalic

Faktycznie  -  pomniki , nowe chodniki, czyste ulice, park z rurami,  tylu inwestorów zewnętrznych z prepozycjami nowych miejsc pracy.

G
Gość
Szkoda ze ciesla nie pokazal miasta prezydentowi.
Przeciez po 2 kadencjach na pewno jest sie czym pochwalic
g
gość
W dniu 22.03.2015 o 22:49, Gość napisał:

W moim mieście takiego wiecu na szczęście nie było.Żadne dziecko na rekolekcje do kościoła iść nie musi. To rodzice decydują.

To jakieś wyjątkowe cudowne,miasto,podziwiam,jak tak można było zorganizować,w jakiej części kraju?Nie wyprowadzać dzieci ze szkoły przez 3 dni.Wiec to trwa tylko 1-2 godz.

U nas w Aleksandrowie muszą chodzić na rekolekcje

w godzinach lekcyjnych,na mszach w niedzielę karteczki,lub wpisy do "indeksów",a jeszcze Droga Krzyżowa,i Gorzkie Żale,dużo tego przymusu.

W Toruniu też chodzą na rekolekcje ze szkołami..,mam znajomych...

G
Gość
W dniu 22.03.2015 o 22:24, gość napisał:

A twoje chodzi na religię i na rekolekcjach było.Jak można nie wysłać dziecka przez 3 dni do szkoły,wtedy kiedy właśnie są rekolekcje?Musi iść ze swoją klasą.Po południu ktoś z rodziny poszedłby  z dzieckiem.Czepiasz się. Byłeś też na wiecu..

W moim mieście takiego wiecu na szczęście nie było.

Żadne dziecko na rekolekcje do kościoła iść nie musi. To rodzice decydują.

g
gość
W dniu 22.03.2015 o 22:16, Gość napisał:

Przecież twoje dziecko nie chodzi ani na religię, ani na rekolekcje. Czyli ciebie to nie dotyczy.A dzieci uczęszczają na religię zgodnie z wolą rodziców. Gdyby mieli coś przeciw rekolekcjom, to nie wysłaliby dzieci. Proste? A na wykorzystywanie dzieci w kampanii politycznej nie wszyscy się godzą. I nie broń przegranej sprawy - nie warto.

A twoje chodzi na religię i na rekolekcjach było.

Jak można nie wysłać dziecka przez 3 dni do szkoły,wtedy kiedy właśnie są rekolekcje?Musi iść ze swoją klasą.Po południu ktoś z rodziny poszedłby  z dzieckiem.

Czepiasz się. Byłeś też na wiecu..

G
Gość
W dniu 22.03.2015 o 22:00, matka napisał:

 A na rekolekcje rodzice napisali zgodę??Też nie ,no i co ty na to???Przez 3 dni dzieci,młodzież ze wszystkich szkół chodziła do kościoła..Można tak????Tego się nie czepiacie..Tu też dobrze,że nic się w drodze do kościoła przez 3 dni nie wydarzyło,bo powinna być afera, gorsza niż  na wiecu,bo na wiecu były 1-2 godziny..I o co chodzi...    Tego tematu nie poruszacie,ale też zacznijcie,też się wreszcie czepiajcie.Dlaczego trzeba chodzić w godzinach lekcyjnych,przez 3 dni do kościoła?Kto i po co to wprowadził.Kościół jest otwarty cały dzień,może Pleban dostosować godziny po lekcjach.    

Przecież twoje dziecko nie chodzi ani na religię, ani na rekolekcje. Czyli ciebie to nie dotyczy.

A dzieci uczęszczają na religię zgodnie z wolą rodziców. Gdyby mieli coś przeciw rekolekcjom, to nie wysłaliby dzieci. Proste? A na wykorzystywanie dzieci w kampanii politycznej nie wszyscy się godzą. I nie broń przegranej sprawy - nie warto.

m
matka

A na rekolekcje rodzice napisali zgodę??Też nie ,no i co ty na to???

Przez 3 dni dzieci,młodzież ze wszystkich szkół chodziła do kościoła..Można tak????Tego się nie czepiacie..

Tu też dobrze,że nic się w drodze do kościoła przez 3 dni nie wydarzyło,

bo powinna być afera, gorsza niż  na wiecu,bo na wiecu były 1-2 godziny..

I o co chodzi...

 

 

 

 

Tego tematu nie poruszacie,ale też zacznijcie,też się wreszcie czepiajcie.Dlaczego trzeba chodzić w godzinach lekcyjnych,przez 3 dni do kościoła?Kto i po co to wprowadził.Kościół jest otwarty cały dzień,może Pleban dostosować godziny po lekcjach.


 

 

 

G
Gość
W dniu 22.03.2015 o 15:54, gość napisał:

Tu też dobrze,że nic się w drodze do kościoła przez 3 dni nie wydarzyło,bo powinna być afera, gorsza niż  na wiecu,bo na wiecu były 1-2 godziny..I o co chodzi...

O to, że wykorzystywanie dzieci w kampanii wyborczej jakiegokolwiek polityka jest naganne. I nie da się tego wytłumaczyć ani usprawiedliwić w żaden sposób.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska