https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czy jest szansa na bezpośredni pociąg z Inowrocławia do Warszawy?

(x)
Spółka PKP Intercity sugeruje, że mogłoby się tak stać, gdyby takie przejazdy współfinansowały samorządy wojewódzkie.

1 września Inowrocław stracił wprowadzone półtora roku temu po wielu latach przerwy bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą. Pociąg z Poznania, który w Toruniu dołączany był do składu pospiesznego z Bydgoszczy zapewniał także bezpośredni dojazd do Lublina i Białegostoku (i w relacji powrotnej). Niestety, spółka PKP Intercity wycofała go z rozkładu.

Interwencję w tej sprawie podjęły władze Inowrocławia. Prezydent Ryszard Brejza wystosował pismo do zarządu PKP Intercity, w którym uzasadniał konieczność utrzymania takiego połączenia. "Dużą grupę kuracjuszy w inowrocławskich sanatoriach stanowią goście ze stolicy. Oni właśnie, jak również mieszkańcy miasta podkreślają ten bardzo poważny problem" - stwierdzał włodarz w tymże piśmie.

Na podstawie badań frekwencji

Inowrocławski ratusz otrzymał odpowiedź od przewoźnika.

- Wyjaśnienia PKP Intercity opierają się na statystyce i kosztach. Pociągi wytypowano do odwołania na podstawie badań frekwencji w wagonach oraz analiz ekonomicznych. Z pociągu "Niemen" relacji Toruń - Poznań (z Warszawy) korzystało średnio w ciągu doby 133 pasażerów, z czego z Inowrocławia - średnio 23 osoby. Odwołanie z początkiem września tego pociągu pozwoli PKP Intercity na zmniejszenie deficytu o 290 tysięcy złotych. Natomiast jak wylicza spółka, z pociągu "Niemen" relacji Poznań -Toruń (do Warszawy) korzystało średnio w ciągu doby 95 osób, z czego z naszego miasta 27 pasażerów. Wycofanie tego pociągu dało oszczędności w wysokości około 360 tysięcy złotych - informuje Monika Dąbrowska, rzecznik prasowy inowrocławskiego Urzędu Miasta.

Jeśli samorządy dołożą

PKP Intercity informuje zarazem, że oczekuje na odpowiedź na propozycję, jaką wystosowało do Konwentu Marszałków, w sprawie partycypowania samorządów województw w finansowaniu niektórych przewozów. Chodzi głownie o te odcinki linii kolejowych, na których kursują pociągi międzywojewódzkie, wykonujące przewozy regionalnych. Gdyby odpowiedź była pozytywna, możliwe stałoby się przywrócenie w rozkładzie bezpośredniego pociągu z Inowrocławia do Warszawy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Panowie samorządowcy,

Ani grosza dla Intercity. Pieniądze dla Intercity to kasa na warszawską biurokrację kolejowych spółeczek. Pieniądze dla nich to żywienie klilkutysięcznej armii kolejowych biurokratów niszczących polską kolej.

Spółka, która z powodu deficytu odwołała tyle ważnych społecznie połączeń w tym samym dniu zwiększyła liczbę biur w swojej centrali!

Ani grosza dla Intercity. Macie swoją spółkę - o nią dbajcie, w nią inwestujcie.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska