W Inowrocławiu wydobywane są wody – m.in. mineralna "Inowrocławianka" i lecznicza "Jadwiga". Obu można skosztować w solankowej pijalni. Naukowcy potwierdzili, że działanie inowrocławskich wód ma zbawienny wpływ na ludzkie zdrowie.
"Inowrocławianka Kujawska" zawiera znaczne ilości sodu, wapnia, magnezu, chlorków oraz jodków. Woda bogata w te składniki uzupełnia niedobór elektrolitów, jest zalecana osobom wykonującym duży wysiłek fizyczny, m.in. sportowcom. Potocznie nazywana jest wodą młodości. Regularne picie "Inowrocławianki" wspomaga prawidłową pracę tarczycy, mózgu i mięśni, wpływa na stan skóry, włosów i paznokci, stymuluje układ nerwowy, poprawia koncentrację i pamięć, a także zapobiegają chorobom serca. Specjaliści informują, że wystarczy wypić pół litra "Inowrocławianki", aby uzupełnić dzienne zapotrzebowanie na jod. Wodę możemy kupić w kujawskim zdroju od 2013 roku.
- Lokalnych produktów w Inowrocławiu jest niewiele. Cieszy fakt, że mamy produkt z nazwą miasta na etykiecie. Warto zadbać o to, żeby woda z roku na rok stała się coraz bardziej popularna, głównie wśród kuracjuszy - mówi Elżbieta z Inowrocławia.
Ile kosztuje woda "Inowrocławianka"?
Koszt zakupu wody niegazowanej lub gazowanej bezpośrednio w Zakładzie Produkcji Wód przy ul. Ranusa 25 lub siedzibie przedsiębiorstwa zależy od pojemności butelki:
1,5 l - 2,34 zł,
0,5 l - 1,99 zł,
0,33 l - 2,15 zł.
- Woda spełnia oczekiwania różnych grup społecznych i cieszy się dużym zainteresowaniem wśród naszych klientów, mieszkańców, kuracjuszy oraz gości miasta Inowrocławia - informuje nas Ewa Służałek, członek zarządu, dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Inowrocławiu.
Informacje dotyczące ilości sprzedanej wody stanowią tajemnicę handlową zakładu. Wiemy jednak, że poziom produkcji w 2024 roku utrzymuje się na stałym poziomie w porównaniu do lat ubiegłych. Co zrobić, żeby jeszcze bardziej zwiększyć popyt na ten lokalny produkt?
Promocja produktu przy okazji jubileuszu
- Zwracamy uwagę na promocję naszego produktu, zależy nam na odpowiedniej widoczności, pragniemy, by nasza strategia była zrównoważona i dostosowana do specyficznych potrzeb rynku. Dążymy do tego, żeby promocja była efektywna i wspierała rozwój produktu w sposób przemyślany - mówi Ewa Służałek.
Najbliższe działania marketingowe mają skupić się na uroczystościach związanych z jubileuszem 150-lecia uzdrowiska. - Będą stanowiły one główny punkt promocyjny naszego produktu w najbliższym czasie - dodaje nasza rozmówczyni.
W ciepłe dni uczestnicy imprez plenerowych z chęcią sięgną po buteleczkę krystalicznej wody. Inspiracją do stworzenia projektu graficznego etykiety "Inowrocławianki" były wzory haftów kujawskich. Odpowiednio wyeksponowane produkty z pewnością zachęcą uczestników jubileuszu do skosztowania "wody młodości".
PWiK nie wyklucza innych kampanii promocyjnych, które pomogą zrealizować określone cele marketingowe.
