
(fot. (ak))
- W jakim stanie są tory i infrastruktura kolejowa w naszym regionie? Które odcinki są najbardziej zniszczone i wymagają pilnych napraw lub inwestycji?
- Na terenie województwa jest ponad 1.200 km linii. Na 50 proc. tras prędkość pociągów jest w granicach 80 - 140 km na godz., pozostałe 40 - 80 km na godz..
Przeczytaj także:Po tragedii kolejowej w Szczekocinach pasażerowie w naszego regionu nie panikują, podróżują pociągami
- Jakie prace modernizacyjne trwają obecnie w regionie?
- W ramach prac odtworzeniowych w kujawsko-pomorskim, trwa rewitalizacja linii kolejowej nr 131 Bydgoszcz - Gdynia oraz rewitalizacja linii kolejowej nr 18 Toruń - Bydgoszcz raz na linii 207 Chełmża - Grudziądz. Na terenie województwa prowadzone są prace przygotowawcze dla linii CE 65 (Gdynia) -Tczew-Bydgoszcz - Inowrocław-Zduńska Wola-Karsznice-Tarnowskie Góry-Pszczyna
- Jak zabezpieczamy transport kolejowy? Poza tym, że stawiane są rogatki, wprowadzane ograniczenia prędkości, czy wprowadzamy nowe rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo?
Przeczytaj także:Dość mamy bylejakości. Weźmy się wreszcie za kolej
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami i procedurami funkcjonują wszystkie posterunki. Pracownicy przechodzą ustalone szkolenia m.in. okresowe i doraźne. Priorytetem w prowadzeniu ruchu są zasady bezpieczeństwa. Również zabezpieczenia przejazdów kolejowo-drogowych są na bieżąco oceniane i w miarę posiadanych środków poprawiany jest ich standard. Np. w grudniu 2011r. Zakład Linii Kolejowych w Bydgoszczy przeprowadził remont trzech przejazdów kat. C na linii kolejowej nr 131 Chorzów Batory-Tczew przejazdy wyposażono w system rejestracji zdarzeń i zmodernizowano oświetlenie.
- Czy po ostatniej tragedii kolejowej przeprowadzono w naszym regionie dodatkowe kontrole dotyczące infrastruktury, zawiadywania ruchem?
- Aktualnie Urząd Transportu Kolejowego prowadzi kontrole w ramach kontroli zleconych przez ministra na terenie Zakładu.
- Jakie modernizacje/remonty (ze wsparciem unijnym) planowane na najbliższe lata?
- Realizowany jest projekt "Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 018 Kutno - Piła na odcinku Toruń - Bydgoszcz" w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w latach 2007-2013.
Przygotowywany jest projekt pn. "Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 353 Poznań - Skandawa na odcinku Inowrocław - Jabłonowo (z wyłączeniem odcinka Toruń Główny - Toruń Miasto)" w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) obejmujący wymianę ok. 110 km torów na odcinku pomiędzy stacjami Inowrocław i Jabłonowo Pom. Projekt nie jest jeszcze na liście indykatywnej .Czeka na właściwą decyzje środowiskową umożliwiającą realizację zadania w latach 2013-14.
- Co jest najsłabszym elementem w zapewnieniu bezpieczeństwa na naszych torach i dlaczego?
- Można porównywać pomiędzy branżami. Transport kolejowy jest bezpieczniejszym środkiem transportu lądowego. Wraz z rozwojem techniki zmieniają się urządzenia i procedury, ale priorytetem zawsze pozostaje bezpieczeństwo.
Czytaj e-wydanie »