W Europie Dacia sprzedała w zeszłym roku 562 890 samochodów. Co można uznać za sukces – jej wzrost wyniósł 17,4% przy średniej dla rynku 13,9%. W ten sposób Dacia przeskoczyła o cztery miejsca do przodu i obecnie plasuje się na 11. pozycji na europejskim rynku samochodów osobowych i dostawczych.
Ten wynik to zasługa oferty czterech modeli, których sprzedaż wzrosła w porównaniu z 2022 rokiem.
Osiągnięte wyniki pozwoliły Dacii osiągnąć wysoki udział w rynku:
- 3,8% (+ 0,1 punktu w porównaniu z 2022 rokiem) z uwzględnieniem samochodów osobowych i dostawczych;
- 4,3% (+ 0,1 punktu w porównaniu z 2022 rokiem) w przypadku samochodów osobowych;
- 8,3% (+ 0,7 punktu) w segmencie sprzedaży samochodów osobowych do klientów indywidualnych. Dacia umocniła drugie miejsce w Europie zajmowane w sprzedaży samochodów dla klientów indywidualnych, którzy stanowią główną grupę docelową marki.
Dacia Sandero sprzedała się na świecie w liczbie 269 899 sztuk, czyli o 17,6% więcej w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Sandero jest od 2017 roku najczęściej kupowanym samochodem przez klientów indywidualnych w Europie;
Sprzedaż Dustera (200 633 sztuki) wzrosła o 1,7% w porównaniu z 2022 rokiem. Model plasuje się niezmiennie w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się SUV-ów w Europie na rynku klientów indywidualnych;
Dacia Jogger zakończyła rok z wynikiem 94 095 sprzedanych na świecie samochodów, co oznacza wzrost o 65,6% w porównaniu z 2022 rokiem. Jest najczęściej kupowanym samochodem w segmencie C (bez SUV-ów) przez klientów indywidualnych w Europie;
Światowa sprzedaż Dacii Spring wyniosła 61 803 sztuki – o 26,4% więcej niż w 2022 roku. Spring jest trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na rynku klientów indywidualnych w Europie.
W 2024 roku do sprzedaży trafią dwa nowe modele marki Dacia:
- nowy Duster będzie dostępny od marca 2024 roku;
- nowy elektryczny Spring o zupełnie nowej stylistyce nadwozia i kabiny trafi do salonów w lecie tego roku.
Pod koniec roku marka przedstawi również Bigstera, samochód z segmentu C.
