Czytaj też: Jak odzyskać dług od firmy? Teraz każdy przedsiębiorca może zostać windykatorem online we własnej sprawie
Wykwalifikowana kadra oraz najważniejsze usługi dla obecnych i przyszłych przedsiębiorców - oto, co proponują Punkty Konsultacyjne Krajowego Systemu Usług w województwie kujawsko-pomorskim. Zostały wyłonione w konkursie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Asysta w rozpoczynaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej
Mają stać się lokalnymi centrami obsługi firm. Dotąd udzielały im tylko niezbędnych informacji. Nowością jest natomiast doradztwo, czyli "Asysta w rozpoczynaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej" oraz "Opieka nad klientem".
- Chcielibyśmy zaprosić przedsiębiorców, szczególnie tych prowadzących firmy od niedawna, do skorzystania z naszej pomocy - zachęca Iwona Pietruszewska-Cetkowska z PK KSU przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. - Nasi konsultanci pomogą w rozwiązaniu problemów, które spotyka się prowadząc biznes. Chodzi między innymi o regulowanie zobowiązań podatkowych, uzyskiwanie decyzji administracyjnych, a także promocję oferty, organizację sprzedaży, nawiązywanie relacji z partnerami czy staranie się o wsparcie finansowe dla firm.
Czytaj też: Windykacja. Coraz mniej firm płaci w terminie
I tak np. celem usługi doradczej pod nazwą "Asysta w rozpoczynaniu działalności gospodarczej", jest wsparcie początkującego przedsiębiorcy we wszystkich sprawach związanych z zakładaniem działalności gospodarczej. Są to m.in.: pomoc w przygotowaniu biznesplanu i dokumentów niezbędnych do jego rejestracji.
Druga usługa doradcza, skierowana do już działających przedsiębiorców, to "Asysta w prowadzeniu działalności gospodarczej". Obejmuje doradztwo formalno-prawne, obowiązki związane z prowadzeniem firmy, marketing, organizację oraz finansowanie przedsiębiorstwa.
Czytaj też: Pieniądze na badania, czyli vouchery badawcze. Kujawsko-Pomorskie uczelnie popracują dla firm!
Opieka nad klientem w PK KSU. Za darmo
I w końcu trzecia nowość to usługa informacyjna "Opieka nad klientem". To pomoc dla przedsiębiorcy w znalezieniu partnera odpowiadającego jego konkretnym potrzebom, czyli: usługi doradcze, szkoleniowe czy finansowe. Zadaniem PK KSU będzie również pomoc w zaaranżowaniu spotkania z usługodawcą oraz dalszy monitoring losów klienta.
- Usługi zaoferuje Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego - dodaje Iwona Pietruszewska-Cetkowska. - Będą to spotkania z konsultantem lub na życzenie w siedzibie klienta, porady telefonicznie oraz drogą elektroniczną za pomocą e-formularza.
Ponadto każdy punkt konsultacyjny będzie prowadził minimum dwa dyżury w miejscowościach naszego regionu poniżej 20 tysięcy mieszkańców.
Miejsca i terminy dodatkowych dyżurów konsultantów - w załącznikuPunkty konsultacyjne w Kuajwsko-Pomorskiem:* Kujawsko-Pomorski Związek Pracodawców i Przedsiębiorców, ul. Mennica 6, Bydgoszcz, godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00,
* Toruńska Agencja Rozwoju Regionalnego, ul. Kopernika 4, Toruń; godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00,
* Towarzystwo Rozwoju Gminy Płużnica, Płużnica 64, godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-12:00
* Można również skorzystać z infolinii pod numerem: 022 432 89 91 do 93 lub 0 801 33 22 02.
