
Zgodnie z Uchwałą Rady Ministrów z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą "Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)" budowa obwodnicy Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego zostały wpisane na listę zadań inwestycyjnych realizowanych w ramach Programu do realizacji na lata 2020-2024 - długość inwestycji 8,4 km.
W dniu 14 września 2015 r. Sępólno Krajeńskie odwiedził Paweł Olszewski, Wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Podczas wizyty przedstawiono założenia rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Minister obiecał wsparcie w staraniach o obwodnice.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy w październiku 2015 r. ogłosiła przetarg na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno Środowiskowe (STEŚ) wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnic: Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych Autostrad w Bydgoszczy 22 marca 2016 r. podpisała umowę na opracowanie STEŚ z Konsorcjum: Getinsa Polska Sp. z o.o., Lider i Getinsa - Payma S.L - Partner z terminem realizacji 27 miesięcy od daty podpisania umowy.
Spotkanie w sprawie omówienia wariantów przebiegu obwodnic Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego odbyło się w lipcu 2016 r. w Urzędzie Miejskim w Sępólnie Krajeńskim. Uczestniczyli w nim samorządowcy z Powiatu Sępoleńskiego, przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy oraz przedstawiciele firmy Getinsa Polska Sp. z o.o. z Warszawy- Lider; Getinsa Payma S.L - Partner, opracowującej Studium Techniczno-Ekonomiczno Środowiskowe (STEŚ) wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Spotkanie informacyjne dotyczące budowy obwodnicy Sępólna Krajeńskiego w ciągu drogi krajowej nr 25 odbyło się 6 grudnia 2016 r. w Centrum Aktywności Społecznej w Sępólnie Krajeńskim. Na spotkaniu został zaprezentowany cel budowy obwodnicy, a także warianty jej przebiegu, które były szczegółowo analizowane.
W konsultacjach wzięli udział:
Dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Bydgoszczy wraz z pracownikami, samorządowcy z Powiatu Sępoleńskiego, Projektanci opracowujący Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach , mieszkańcy Gminy Sępólno Krajeńskie.

Pracownia Analiz Środowiskowych ASANGA w związku z opracowywaniem dokumentacji środowiskowej dla obwodnicy Sępólna Kraj, przesłała w marcu 2017 r. klasyfikację akustyczną terenów w obszarze przebiegu wariantów obwodnicy. Natomiast firma TPF Sp. z o.o. z Warszawy wystąpiła z prośbą o zaopiniowanie planów sytuacyjnych poszczególnych wariantów dla obwodnicy Sępólna Krajeńskiego w ciągu drogi krajowej nr 25.
Burmistrz Sępólna Krajeńskiego w maju 2017 r. poinformował pisemnie właścicieli nieruchomości o możliwości zapoznania się z przebiegiem planowanych tras obwodnicy.
Burmistrz Sępólna Krajeńskiego wystosował w czerwcu 2017 r. pismo do Dyrektora Agencji Nieruchomości Rolnych w Bydgoszczy z prośbą o rezerwę gruntów rolnych będących w zasobach OT ANR Bydgoszcz, które mogłyby stanowić grunty zamienne dla rolników, którzy utracą areał w związku z budową obwodnicy. W odpowiedzi na powyższe Agencja Nieruchomości Rolnych poinformowała o braku możliwości zabezpieczenia gruntów rolnych dla wywłaszczanych rolników.
Firma Velue Engineering Sp. z o.o. z Warszawy w lipcu 2017 r. poinformowała o zakończeniu i przekazaniu dokumentacji w ramach I Etapu Studium Techniczno - Środowiskowego do GDDKiA w Bydgoszczy. W niniejszym piśmie wskazano wariant 1C jako rozwiązanie optymalne do realizacji, jednak ostatecznej rekomendacji wariantu do dalszych bardziej szczegółowych analiz dokona komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, działająca przy GDDKiA w Bydgoszczy.
W październiku 2017 r. przekazano do GDDKiA w Bydgoszczy wnioski mieszkańców i stanowisko Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Sępólnie Kraj. dot. budowy skrzyżowania dwupoziomowego (wiaduktu) na wjeździe do Sępólna Kraj. od strony Tucholi (droga 241). W odpowiedzi na powyższe GDDKiA w Bydgoszczy poinformowała, iż budowa skrzyżowań wielopoziomowych nie jest uzasadniona, ponieważ wygenerowałyby dodatkowe koszty budowy w kwocie ca. 5mln zł.

W styczniu 2018 r. Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Rady Miejskiej w Sępólnie Krajeńskim wystosowała pismo o zorganizowanie spotkania otwartego dla mieszkańców z udziałem przedstawicieli GDDKiA. Organ wskazał, iż nie przewiduje kolejnych konsultacji z mieszkańcami.
Burmistrza Sępólna Krajeńskiego w listopadzie 2018 r. zwrócił się do GDDKiA w Bydgoszczy, z prośbą o przekazanie informacji dotyczącej planowanego posiedzenia Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych i Komisji Przedsięwzięć Inwestycyjnych.
W odpowiedzi na powyższe GDDKiA poinformowała, iż posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych odbyło się dnia 07-12-2018r., a przekazane przez projektanta na posiedzenie ZOPI opracowanie STEŚ-R oraz ROOŚ były niepełne i nie było możliwości pełnego obiektywnego porównania wariantów przebiegu obwodnic oraz wyboru wariantów do dalszych prac projektowych. Podjęto decyzję, iż powyższe opracowania zostaną odrzucone, celem ich uzupełnienia.