22 listopada niemiecka kolej Deutsche Bahn zamówiła u polskiego producenta 36 spalinowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych dla komunikacji regionalnej w sieci Sauerland.
- Również ta inwestycja przyczynia się do konsekwentnej modernizacji naszej floty pojazdów. Budujemy silną firmę dla zrównoważonej przyszłości i wzmacniamy przy tym naszą pozycję konkurencyjną - powiedział dr Rüdiger Grube, prezes zarządu firmy DB AG.
Przedmiotowa umowa dotycząca pierwszego zamówienia pojazdów o łącznej wartości ponad 120 milionów euro, została podpisana w Berlinie między córką-spółką niemieckiej kolei DB Regio a Pesą.
20 dwuczęściowych i 16 trzyczęściowych
- Przez podpisanie umowy DB Regio zapewnia jeszcze większą elastyczność w zakresie spełniania życzeń klientów dotyczących nowych pojazdów. Dzięki temu jesteśmy jeszcze lepiej przygotowani do wzrastających wymagań na niemieckim rynku komunikacji regionalnej - podkreślił Kay Euler z zarządu ds. produkcji szynowej przy DB Regio.
Umowa przewiduje zamówienie 20 dwuczęściowych i 16 trzyczęściowych spalinowych zespołów pojazdów typu Link z obowiązującej umowy ramowej na 450 pojazdów.
Zgodnie z zapewnieniami producenta silniki tych pojazdów spełniają nową europejską normę emisji spalin III b. Ponadto pociągi dla Sauerland zapewniają pojemność 100, 120 względnie 160 miejsc siedzących, a ich maksymalna prędkość wynosi od 120 do 140 km/h. Rozpoczęcie eksploatacji pociągów jest przewidywane na koniec 2016 roku.
Są dumni z tego zamównienia
Firma DB Regio planuje zastosowanie nowoczesnych pojazdów przede wszystkim na następujących trasach: Dortmund - Iserlohn, Dortmund - Dorsten oraz Lüdenscheid - Hagen - Dortmund.
- Jesteśmy dumni z tego pierwszego zamówienia niemieckich kolei Deutsche Bahn. To pokazuje, że naszymi produktami skutecznie wspieramy konkurencyjność DB Regio Jesteśmy prekonani, że to pierwsze zamówienie jest początkiem wspólnej drogi pełnej sukcesów - wyjaśnia Tomasz Zaboklicki, prezes zarządu firmy PESA.
Umowa ramowa z Pesą została zawarta w 2012 roku. Przewidywane inwestycje mogą wynieść nawet 1,2 miliarda euro. Dalsze zamówienia mogą nastąpić do 2018 roku.
Źródło: Pesa
