Jury, wśród którego znaleźli się dyrektorzy zarządzający IT, stroną operacyjną i biznesem najbardziej rozpoznawalnych i innowacyjnych firm (m.in. mBank, PKO BP, Orange, AmRest, Polska Press i Netia) wyłoniło wśród zgłoszonych kandydatur dziesięć zespołów, które znacząco zwiększyły zyski, obniżyły koszty, usprawniły procesy, poprawiły doświadczenie klienta i wprowadziły cyfrowe innowacje w swoich firmach dzięki zrozumieniu potrzeb zmieniającego się rynku i wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
Do finału konkursu zakwalifikowali się: Echo Investment, Raiffeisen Polbank, Budimex, AXA Ubezpieczenia, Eobuwie.pl, Rossmann, AGH, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, LPP S.A. oraz Żabka.
„W tym roku do konkursu zgłoszono naprawdę innowacyjne projekty, które odmieniają doświadczenie klienta w zaskakujący sposób, eliminują nieefektywne procesy i poprawiają produktywność organizacji”, mówi Krzysztof Frydrychowicz, współorganizator Konkursu, partner zarządzający CIONET Polska i Digital Excellence.
“Nasi finaliści wprowadzili innowacyjne zmiany na skalę całej organizacji. Zmiany oparte na analityce danych, zwinnych procesach i dogłębnym zrozumieniu nowych potrzeb pracowników i klientów”, dodaje Bartosz Górczyński, przewodniczący Jury Digital Excellence Awards i partner zarządzający CIONET Polska i Digital Excellence. “Pracując ze społecznością CIONET (zrzeszającą dyrektorów IT dużych firm, którzy chcą decydować o rozwoju biznesu) widzimy wciąż niską świadomość tego, na czym rzeczywiście polega cyfrowa transformacja. Nie wystarczy wdrożyć nowe aplikacje albo unowocześnić infrastrukturę.
Cyfrowa transformacja wymaga rozumienia potencjału biznesu do eksponencjalnego wzrostu i umiejętności znalezienia technologii, która może w tym pomóc. To bardzo rzadka umiejętność i dlatego chcemy ją wyróżnić i inspirować innych do rozwoju w tym kierunku. Patrząc na zgłoszenia finalistów, możemy powiedzieć, że znaleźliśmy liderów godnych miana Digital Excellence of The Year 2018.”
Bartosz Górczyński, razem z prof. Piotrem Płoszajskim z SGH i prof. Grzegorzem Bełzem z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, oraz grupą liderów cyfrowego biznesu, jest też współautorem Modelu Gotowości Cyfrowej – Digital Excellence Model. W drodze do opracowania modelu przebadali kilkadziesiąt polskich przedsiębiorstw, aby opracować dobre praktyki i kryteria ewaluacji w pięciu obszarach cyfrowego biznesu:
Implementacja strategii cyfrowej
Wzbogacenie doświadczeń klientów
Podniesienie efektywności operacyjnej
Rozwój kompetencji cyfrowych pracowników
Stymulowanie innowacyjności
Oparta na Modelu ocena gotowości cyfrowej organizacji zgłoszonej w Konkursie będzie istotnym elementem wyłonienia zwycięzcy.
Wyróżnienia Digital Excellence Awards zostaną wręczone 17.10 podczas uroczystej gali w Ufficio Primo w Warszawie. Gośćmi będą dyrektorzy czołowych spółek w Polsce, instytucji publicznych i naukowcy zajmujący się biznesem, technologią i zarządzaniem. Gościem specjalnym będą też Sebastian Kulczyk oraz międzynarodowej klasy guru Storytellingu – Terence Barry.
W zeszłorocznej edycji Konkursu zostali wyróżnieni: Hempel, Nowa Itaka, a także Zarząd Portów Szczecin i Świnoujście, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Wrocław oraz Ministerstwo Cyfryzacji. Jury doceniło innowację wprowadzoną w organizacjach o wieloletniej historii, jak MPWiK albo Porty Szczecin, jak również wysiłek Ministerstwa włożony w koordynację wielu służb informatycznych polskiej administracji i zdolność do konkurowania o młode talenty z firmami komercyjnymi. Nowa Itaka i Hempel wprowadziły zupełnie nowe linie biznesowe i usługi online, co wniosło ich biznes na nowy poziom.
Klikając w poniższy link można poznać bliżej finałowe projekty, pełny skład Jury oraz więcej szczegółów konkursu.
https://www.digitalexcellence.pl
