https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dlaczego nie jest budowana kanalizacja na odcinku od Jastrzębiej do Słonecznej?

(goz)
Na Kapitulnej pozostaną jeszcze szamba
Na Kapitulnej pozostaną jeszcze szamba wa
Gdzie tu logika? - pytają mieszkańcy Kapitulnej. - Ulica jest przebudowywana, ale ktoś zapomniał o kanalizacji. Kto? Wiceprezydent Jacek Kuźniewicz odpowiada: - To sprawa "Wodociągów".

Chodzi o odcinek od Jastrzębiej do Słonecznej. Ten fragment ulicy Kapitulnej został zamknięty kilka miesięcy temu. Budowana jest nowa jezdnia, zostały ułożone nowe chodniki, są nowe wjazdy do posesji. A co z kanalizacją? - pytają mieszkańcy. Jak się okazuje, na tym odcinku Kapitulnej budowa kanalizacji nie była planowana.

Sieć kanalizacyjna przebudowywana jest tylko na odcinku od ulicy Planty II do Długiej. Mieszkający w domach pomiędzy Słoneczną a Jastrzebią nie będą mieć na razie możliwości podłączenia do kanalizacji. - To dla mnie zupełnie niezrozumiałe zaniechanie - mówi Marcin Włudarski. - Przecież powinno się wykorzystać to, że ten fragment ulicy jest zamknięty, ze zdjęta została nawierzchnia.

Mieszkańcy podkreślają, że to niedopatrzenie będzie wiązało się z kolejnymi wydatkami. I będą one zapewne wyższe niż te, które poniesionoby, gdyby ta inwestycja była wykonywana teraz, podczas przebudowy całej ulicy. - Zwracaliśmy na to uwagę władzom miasta, ale błąd nie został naprawiony - mówi Marcin Włudarski. - Wszyscy udają, że nie ma problemu.

Dlaczego nie jest budowana kanalizacja na odcinku od Jastrzębiej do Słonecznej? - To sprawa "Wodociągów" - mówi wiceprezydent Jacek Kuźniewicz. Podobną odpowiedź usłyszeliśmy w Miejskim Zarządzie Dróg. Prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji poprosił o pytania na piśmie.

Pisemnie otrzymaliśmy odpowiedź, z której wynika, że prace na odcinku od Długiej do Plant II mają charakter doraźnej interwencji i wynikają z pilnej konieczności wymiany istniejącego, starego betonowego kanału sanitarnego. - Stan techniczny tego kanału nie gwarantował poprawnej eksploatacji, a przez swoją awaryjność spowodowaną głównie korozją betonu, musiał być wymieniony przed planowanym remontem nawierzchni ulicy - tłumaczy kierownictwo MPWiK.

Po zakończeniu tych robót możliwe będzie podłączenie do sieci 12 nowych posesji i przełączenie dotychczasowych do nowej instalacji. A co z odcinkiem pomiędzy Jastrzębią a Słoneczną? Z zapewnień szefostwa "Wodociągów" wynika, że tu kanalizacja będzie budowana po 2013 roku. Te odcinki sieci mają być posadowione poza pasem drogowym. Ma być tu też wykorzystana metoda bezodkrywkowa - mikrotuneling.

Najwyraźniej jednak na etapie projektowania zabrakło koordynacji pomiędzy MZD, "Wodociągami" i ratuszem. Za klilka lat na tej ulicy trzeba będzie znowu rozpocząć roboty. I znowu wydać pieniądze.

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
I jeszcze pewnie kibelki im wymienić i zrobić remont łazienki! Dać ludziom palec to wezma rękę!
G
Gość
Kubuś, jeżeli Ty porównujesze Włocławek do dziury Kowal (prawa miejskie otrzyma w 1997!), to gratuluje
~kuba~
Oj brak gospodarza we Włozławku z prawdziwego zdarzenia pozazdrosić mieszkanicą Kowala, Torunia etc.
W
Winny
Rozumiem najtrudniej zaakceptowac fakty. Stan taki jak widzisz. Ludzi myslacych nazywac jakimis sloganami. Wspolczuje ci maly czlowieczku.
Przejdz sie na Bulwary i ocen jezeli jeszcze potrafisz myslec i wyciagac wnioski.
G
Gość
Porażająca głupota dokonujących wpisy! A tak poza tym azyl pisowców to wschód Polski! Miłej podróży!
G
Gosc
July 1st, 2010, 01:49 PM #658
wloclawianin
Richelieu znad zapory




Join Date: Apr 2008
Location: Włocławek
Posts: 3,114 Trochę was zamęczę tymi zdjęciami... Dziś z bulwarów.

Zacznę od pytania - czy przebudowa bulwarów przewiduje również remont tego betonowego wału? Jeśli nie, to wg. mnie jest to trochę nie logicznie. Zaraz pokaże dlaczego

1. M.in dlatego. Taki stan jest na niemal całej długości

2. Pokruszony beton, zbrojenie na zewnątrz

3. Nie mówiąc o takich "kwiatkach", przez które można się przewrócić nawet, jeśli ktoś pod nogi nie spojrzy

4. Beton jest stary, pokruszony, liczne ubytki, miejscami jakieś zielsko z niego wychodzi... okropny obraz

5. U góry niestety nie jest lepiej. Betonowa kostka (tzw. bauma), jedna szara na chodnik dla pieszych, druga czerwona dla rowerzystów. Przynajmniej na tym odcinku powinno pojawić się rozwiązanie jak na Alejach Ujazdowskich w Warszawie - chodnik pokryty płytami granitowymi, zaś ścieżka wykonana z asfaltu.
G
Gosc
mp93
Registered User


Join Date: Jun 2010
Location: Włocławek
Posts: 3 Quote:
Originally Posted by ravalski
Robotnicy chyba wakacje mają. W jakimś wywiadzie człowiek z Husara mówił, że jak tylko przeprojektują drogę, to będą pracować dłużej, a tymczasem po 18 ja już nie widzę, żeby pracowali.
Poza tym gdy widzę jak kopią rów pod kanalizę i koparka ładuje tylko na jedną ciężarówkę, która załadowana gdzieś jedzie wysypać piach by wrócić po kolejną porcję piachu, to mnie strzela... Totalna lewizna jest robiona przy tej drodze.. Aha i jeszcze co do podbudowy wapiennej to w specyfikacji przetargowej nic nie ma na ten temat. Wykonawca miał wykonać dolną podbudowę z kruszyw łamanych, więc wybrał najtańszą i mniej wytrzymałą...
Ciekaw jestem, czy tak samo jest opisana dolna warstwa w przetargu na drugi etap...

I tak MZD odpowie, że wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem.
Tyle że harmonogram jest układany pod jedną zmianę
Z Torunia wybudują autostradę a u nas drogi w tym czasie nie wyremontują

A propos podbudowy. Znalazłem artykuł z wyborczej, że w Bydgoszczy dyrektor pożegnał się z pracą za taką podbudowę zamiast granitowej. Oczywiście tam było to zapisane, a u nas nie. Ale my jak zwykle nie możemy zrobić nic porządnie. Jak droga sie zacznie psuć, to zgoni się na ekipę Skrzypka. Przecież to ich projekt
G
Gosc
ravalski
drobny mieszczanin




Join Date: May 2007
Location: Włocławek
Posts: 1,058 Robotnicy chyba wakacje mają. W jakimś wywiadzie człowiek z Husara mówił, że jak tylko przeprojektują drogę, to będą pracować dłużej, a tymczasem po 18 ja już nie widzę, żeby pracowali.
Poza tym gdy widzę jak kopią rów pod kanalizę i koparka ładuje tylko na jedną ciężarówkę, która załadowana gdzieś jedzie wysypać piach by wrócić po kolejną porcję piachu, to mnie strzela... Totalna lewizna jest robiona przy tej drodze.. Aha i jeszcze co do podbudowy wapiennej to w specyfikacji przetargowej nic nie ma na ten temat. Wykonawca miał wykonać dolną podbudowę z kruszyw łamanych, więc wybrał najtańszą i mniej wytrzymałą...
Ciekaw jestem, czy tak samo jest opisana dolna warstwa w przetargu na drugi etap...
__________________
G
Gość
Winny, a ty kiedy budownictwo drogowe kończyłeś?? Mam wrażenie, że wcale. Podbudowa jedynki jest identyczna do tej użytej przy obwodnicy Torunia. Jakoś nie widać tam kolein i dziur, pomimo, że ładnych kilka lat ciężki tranzyt sie po niej porusza. Jeżeli nie wiesz o czym piszesz, to nie pisz wcale.
~szczery~
Jeszcze kanalizę im robić! Gdyby to zależało ode mnie to po tych protestach nic tam bym nie zrobił, żeby mieszkali jak w buszu!
W
Winny
Totalna porazka z przebudowa DK-1 brak odpowiedniej podbudowy.Praca na jedna zmiane
Bulwary wykonywane ze zwyklej kostki brukowej az prosi sie o zastosowanie lepszych materialow na tym reprezentacyjnym deptaku promenadzie Bulwarow.
Teraz sprawa kanalizacji na Kapitulnej nie wrozy niczego dobrego dla Wloclawka
Panie Prezydencie Palucki gdzie te wspaniale prijekty dla Wloclawka o ktorych tak ciagle mowicie.Kiedy sie przyjzec z bliska to wielka lipa.
Czas na otrzezwienie i zastosowanie lepszych materialow budowlannych
s
szuja
Ale o trzynastkach i innych premiach dla siebie to Prezio nie zapomniał !
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska