Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dobry szef jest twardy jak kamień! I szanuje swoich ludzi!

Agnieszka Domka-Rybka, Fot. Archiwum [email protected] Tel. 052 326 31 86
Maciej Kunda: -  Szefowie muszą być przede wszystkim kreatywni oraz bardzo konsekwentni i skuteczni w działaniu. W kryzysie bardzo istotny jest optymizm i umiejętność motywowania.
Maciej Kunda: - Szefowie muszą być przede wszystkim kreatywni oraz bardzo konsekwentni i skuteczni w działaniu. W kryzysie bardzo istotny jest optymizm i umiejętność motywowania.
Dobry szef to taki, który jest twardy, gdy chodzi o interes firmy i jednocześnie dba o dobre relacje z pracownikami.

- Kryzys gospodarczy jest oczywiście wielkim wyzwaniem dla zarządzających firmami - twierdzi Maciej Kunda, prezes giełdowej spółki Mondi w Świeciu, która zatrudnia ok. 1000 osób. - Szefowie muszą być przede wszystkim kreatywni oraz bardzo konsekwentni i skuteczni w działaniu. W takich warunkach bardzo istotny jest optymizm i umiejętność motywowania, aby zapewnić tak potrzebny szczególny wysiłek i determinację wszystkich pracowników w przeciwdziałaniu skutkom kryzysu. Dziś trzeba silniej niż kiedykolwiek dbać o klienta i walczyć o rynki zbytu, krytyczne są utrzymanie płynności finansowej i zarządzanie ryzykiem oraz wszelkie działania związane z redukcją kosztów operacyjnych i inwestycyjnych.

Prezes Mondi podkreśla, że wielu prezesów stoi dziś przed dylematem redukcji płac i zatrudnienia: - Takie działanie to oczywiście ostateczność i, moim zdaniem, powinno się je prowadzić tylko wówczas, gdy nie ma innego wyjścia. Wówczas trzeba szukać rozwiązania, które będzie najmniej bolesne. Takim jest na przykład redukcja wynagrodzenia zamiast zwolnień pracowników.

Zespół cech dla każdego zarządzajacego

Zdaniem ekspertów, nie ma ogólnej zasady bycia dobrym szefem. Każda branża wymaga różnych predyspozycji. W firmach informatycznych liczą się przede wszystkim kompetencje, a np. w branży handlowej - głównie zmysł organizacyjny i umiejętność kontaktu z ludźmi.

Ale są umiejętności, które każdy kierownik, dyrektor czy prezes mieć musi:

- szanuje pracowników - to podstawa budowania zespołu, w firmie pracuje wielu ludzi, mają różne charaktery, a dobry szef powinien wszystkich zrozumieć;

- jest kompetentny - dobry szef musi znać się na swojej pracy, jest fachowcem, autorytetem w swojej branży; n charakteryzuje go świetna organizacja pracy - to bardzo ważna cecha menedżerów;

-  łatwo komunikuje się z załogą - nie trzeba więc domyślać się o co mu konkretnie chodzi, bo powie to bez ogródek ;

-  jest sprawiedliwy - lider zespołu nikogo nie wyróżnia tylko dlatego, że np. znają się dłużej;

-  dobry szef to dobry człowiek - traktuje ludzi tak, jak sam chce być traktowany. Z dobrych pracowników często wyrastają przecież dobrzy szefowie.   

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska