Dobry szef jest twardy jak kamień! I szanuje swoich ludzi!

Agnieszka Domka-Rybka, Fot. Archiwum [email protected] Tel. 052 326 31 86
Maciej Kunda: -  Szefowie muszą być przede wszystkim kreatywni oraz bardzo konsekwentni i skuteczni w działaniu. W kryzysie bardzo istotny jest optymizm i umiejętność motywowania.
Maciej Kunda: - Szefowie muszą być przede wszystkim kreatywni oraz bardzo konsekwentni i skuteczni w działaniu. W kryzysie bardzo istotny jest optymizm i umiejętność motywowania.
Dobry szef to taki, który jest twardy, gdy chodzi o interes firmy i jednocześnie dba o dobre relacje z pracownikami.

- Kryzys gospodarczy jest oczywiście wielkim wyzwaniem dla zarządzających firmami - twierdzi Maciej Kunda, prezes giełdowej spółki Mondi w Świeciu, która zatrudnia ok. 1000 osób. - Szefowie muszą być przede wszystkim kreatywni oraz bardzo konsekwentni i skuteczni w działaniu. W takich warunkach bardzo istotny jest optymizm i umiejętność motywowania, aby zapewnić tak potrzebny szczególny wysiłek i determinację wszystkich pracowników w przeciwdziałaniu skutkom kryzysu. Dziś trzeba silniej niż kiedykolwiek dbać o klienta i walczyć o rynki zbytu, krytyczne są utrzymanie płynności finansowej i zarządzanie ryzykiem oraz wszelkie działania związane z redukcją kosztów operacyjnych i inwestycyjnych.

Prezes Mondi podkreśla, że wielu prezesów stoi dziś przed dylematem redukcji płac i zatrudnienia: - Takie działanie to oczywiście ostateczność i, moim zdaniem, powinno się je prowadzić tylko wówczas, gdy nie ma innego wyjścia. Wówczas trzeba szukać rozwiązania, które będzie najmniej bolesne. Takim jest na przykład redukcja wynagrodzenia zamiast zwolnień pracowników.

Zespół cech dla każdego zarządzajacego

Zdaniem ekspertów, nie ma ogólnej zasady bycia dobrym szefem. Każda branża wymaga różnych predyspozycji. W firmach informatycznych liczą się przede wszystkim kompetencje, a np. w branży handlowej - głównie zmysł organizacyjny i umiejętność kontaktu z ludźmi.

Ale są umiejętności, które każdy kierownik, dyrektor czy prezes mieć musi:

- szanuje pracowników - to podstawa budowania zespołu, w firmie pracuje wielu ludzi, mają różne charaktery, a dobry szef powinien wszystkich zrozumieć;

- jest kompetentny - dobry szef musi znać się na swojej pracy, jest fachowcem, autorytetem w swojej branży; n charakteryzuje go świetna organizacja pracy - to bardzo ważna cecha menedżerów;

-  łatwo komunikuje się z załogą - nie trzeba więc domyślać się o co mu konkretnie chodzi, bo powie to bez ogródek ;

-  jest sprawiedliwy - lider zespołu nikogo nie wyróżnia tylko dlatego, że np. znają się dłużej;

-  dobry szef to dobry człowiek - traktuje ludzi tak, jak sam chce być traktowany. Z dobrych pracowników często wyrastają przecież dobrzy szefowie.   

Co dziesiąty Polak kupuje podróbki

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jarek

Ludziom się wydaje że bycie dobrym szefem to takie proste, a ja pracowałem w kilku firmach i wiem z doświadczenia że przede wszystkim musi być dobry zespół, co też trochę zależy od przełożonego, ale głównie od ludzi. Od kilku lat pracuję w Cargo Europe i wiem że tu bym chciał pracować do emerytury. Dlaczego? Bo tu jest wszystko co potrzeba człowiekowi do normalnego życia. Godziwe traktowanie, dobre warunki pracy i pensja która starcza na współczesne realia, a nie oszukujmy się, pieniądze to też ważny element motywacji pracowników. To tyle w tym temacie.

Dodaj ogłoszenie