Motto akcji to: „Pokaż pasję, która uzależnia”. - Mimo że problem dopalaczy zniknął z mediów, nie zniknął z życia codziennego, a według różnych statystyk problem ten narasta - mówi koordynator projektu Adam Kopczyński. - A pojawiające się plakaty Sanepidu o problemie dopalaczy odbiegają od rzeczywistości.
Pasja też uzależnia
Inicjatorzy akcji na szali kładą pasję, która ma być przeciwwagą do zażywania niebezpiecznych środków. Swoimi pasjami mają podzielić się znani sportowcy, włodarze, samorządowcy, osoby znane, ale także mieszkańcy. Krótkie filmiki pokazujące zainteresowania osób będą publikowane na specjalnej stronie internetowej. Dzięki współpracy z firmą spod Chojnic zajmującą się sprzedażą specjalistycznego sprzętu pływackiego do akcji, udało się namówić m.in. Otylię Jędrzejczak, której pasją jest oczywiście pływanie. Wystąpi też m.in. Mateusz Kusznierewicz. Wice-starosta Marek Szczepański podzieli się swoim hobby, czyli jazdą na rowerze, prezes Centrum Parku zareklamuje bieganie itp. Będą też zawodnicy, członkowie stowarzyszeń z Chojnic, ale nie tylko.
Konkurs dla chętnych
Wszyscy chętni będą mogli nagrać własne filmiki, a autorzy najciekawszych mogą liczyć na nagrody. - Chcemy zaangażować w akcję młodzież, do której ta kampania jest skierowana, właśnie przez możliwość uczestnictwa w projekcie - mówi Adam Kopczyński.
- Centrum Park, z wiadomych względów, nie dopłaci do tej kampanii ani złotówki. Wkładem będzie praca i zaangażowanie pracowników - zastrzega Adam Kopczyński.
„Gazeta Pomorska” jest jednym z patronów kampanii.