https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Droga do S5 już otwarta - budowa trasy ruszy w lipcu 2012 roku!

mc
Na zdj. Włodzimierz Ciepły, szef RDOŚ podpisuje w Urzędzie Wojewódzkim w  Bydgoszczy decyzję środowiskową dotyczącą budowy trasy S5.
Na zdj. Włodzimierz Ciepły, szef RDOŚ podpisuje w Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy decyzję środowiskową dotyczącą budowy trasy S5. Fot. Maciej Czerniak
Włodzimierz Ciepły, regionalny dyrektor ochrony środowiska podpisał w piątek umowę środowiskową w sprawie budowy ekspresowej "piątki".

W 2014 roku będziemy mogli przejechać całe województwo kujawsko-pomorskie jedną drogą ekspresową. Wczoraj w Urzędzie Wojewódzkim w Bydgoszczy został podpisany dokument, który otwiera drogę do realizacji trasy Nowe Marzy-Bydgoszcz-Cotoń.

- Decyzja środowiskowa, którą po dwóch latach udało się wreszcie opracować i zatwierdzić, była niezbędna, by budowa S5 mogła odbyć się z udziałem unijnych pieniędzy - tłumaczy Rafał Bruski, wojewoda kujawsko-pomorski.

Przypomnijmy, że realizowany będzie wariant, który zakłada poprowadzenie drogi ekspresowej północno-zachodnią obwodnicą Bydgoszczy. Uzgodnienia środowiskowe trwały ponad dwa lata.

- Trudno mi wskazać winnego tych opóźnień - mówi Marek Kowalczyk, szef bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Choć prawdą jest, że najpierw przystąpiono do pracy nad raportem w sprawie budowy drogi w warunkach starej ustawy o ochronie środowiska, która nie uwzględniała jeszcze unijnej dyrektywy "Natura 2000".

Następnym krokiem inwestora, czyli GDDKiA będzie przyjęcie koncepcji programowej budowy "piątki". Ma być ona gotowa 31 grudnia tego roku.

- Trzeba będzie również negocjować w sprawie kupna około 3 tys. działek, przez które trasa będzie biegła - dodaje Bruski.

Koniec budowy jest planowany na 31 czerwca 2014 roku.
Udostępnij

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mira
Rzeczywiście zmieniona trasę S 5 w Kowlewie wlkp w taki sposób, że przebiega teraz bezpośrednio przy nowo-budowanym osiedlu domków jednorodzinnych. Pozwolenia na budowę domków w tym miejscu wydano na przestrzeni styczeń-maj 2010r. Czy Starostwo w Nakle nie wiedziało o przebiegu trasy S 5 przez nasze działki?
W
Wiktor
Kowalczykowi trudno wskazać winnego bo sam jest winien.Zobaczcie jakiego BUBLA wybudował w Stryszku bez właściwego przepustu na Inowrocław i Łabiszyn jest to najgorszy węzeł do przejazdu a Stryszek jest zakorkowany.Bubel to też brak ekranów akustycznych w kierunku Zielonka,Ciele itd.
GDDK i A z Kowalczykiem na czele dawali założenia do projektowania i dla czego na dokumentacji nie ma Naszych domów wzdłuż których winny być ekrany akustyczne.Wybudowano nam horror a od hałasu samochodów zrywamy się w NOCY tu nie MOŻNA żyć.
Kto OPINIOWAŁ Projekt dlaczego nie uwzględniono UWAG Mieszkańców i Gminy Białe Błota.Winny jest Kowalczyk a na spotkaniach zachowywał się jak Urzędnik co nic nie może zrobić mruczał pod nosem a od czego jest Dyrektorem?????.
m
miki
Jeszcze gdyby wybudowac most przez Wisłę w Czarnowie i połączyć drogę nr 80 z Solcem Kujawskim i obwodnicą nr 10 byłaby bajka. Znacznie skróciłoby trase przejazdu a tak wszyscy albo muszą jechać do Torunia gdzie korki są straszne żeby przejechać Wisłę ,albo cały ruch idzie przez centrum Bydgoszczy .Jeden most a ile by zmienił....Na tym władze województwa i marszałek powinni sie skupić
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska