Plan gospodarki niskoemisyjnej, to nie tylko projekt budowy ścieżki wokół Niskiego Brodna. Choć tak mogłoby się wydawać, patrząc na ogromne zainteresowanie tym tematem wśród mieszkańców. Plan zakłada wiele ciekawych projektów, z których będą mogli skorzystać brodniczanie.
Znaleźć w nim można propozycję montażu odnawialnych źródeł energii na obiektach publicznych. Zaproponowano również wymianę źródeł ciepła - likwidację kotłów węglowych oraz termomodernizację budynków mieszkalnych m.in. podległych spółdzielni mieszkaniowej przy ul. Witosa, TBS. W planie jest również zawarta propozycja wymiany parkomatów na energooszczędne, z dodatkowymi funkcjami.
Jak czytamy w planie: - W perspektywie kilku najbliższych lat planowane jest poszerzenie strefy płatnego parkowania o trzy dodatkowe ulice: ul. Aleja Leśna (zatoka parkingowa), ul. Królowej Jadwigi (zatoka przy stadionie OSiR), ul. Nad Drwęcą (w kierunku ul. Ogrodowej). Oznaczałoby to ograniczenie bezpłatnych parkingów do tych przy BDK oraz Pałacu Anny Wazówny.
Przeczytaj również: Między blokami przy ul. Nowa Kolonia w Brodnicy zbudowano parking. Dojazd do miejsc postojowych możliwy jest tylko wzdłuż (!) chodnika
Skąd taki pomysł? - Od strony ekologicznej tworzenie stref parkowania, ogranicza ruch samochodowy w tych obszarach - czytamy w uzasadnieniu. W szczególności utworzenie droższej strefy w centrum, ma zachęcić osoby zmotoryzowane do wybierania innych środków transportu celem dotarcia do obszarów objętych SPP.
Uzupełnieniem tego zamysłu ma być modernizacja taboru miejskiego - zakup ośmiu nowych autobusów o pojemności 80-100 osób, przyjaznych dla środowiska. - Autobusy zostaną również wyposażone w system informacji pasażerskiej, który będzie wspomagany przez dynamiczną wizualną i głosową przystanków. (...) Wprowadzenie bezpłatnych przejazdów dla mieszkańców Brodnicy spowoduje większe zainteresowanie publicznym transportem zbiorowym - uzasadniają pomysłodawcy. Zakładają również, że zwiększy to liczbę osób korzystających z komunikacji z 610 tys. osób do 800 tys. i więcej.
W planach jest także utworzenie ścieżki rowerowej z Brodnicy aż do Osieka oraz budowa spójnego ciągu komunikacyjnego Brodnica (ul. Tatrzańska, Rataja) - gm. Brodnica (Kruszynki) - gm. Bobrowo (Kruszynki Szlacheckie, Anielewo) - gm. Zbiczno (Foluszek, Zbiczno). Zadania będą mogły być realizowane jednak dopiero po otrzymaniu zewnętrznych dotacji.
Czytaj e-wydanie »