W rywalizacji wzięło udział 12 zespołów. Od piątku do niedzieli w Bibliotece Głównej uczelni tworzyli gry wideo i planszówki. Ich prace oceniło ośmioosobowe jury, którego skład tworzyli wykładowcy UKW i specjaliści z bydgoskich firm. - Projekty musiały nawiązywać do międzynarodowego, z góry narzuconego tematu - mówi Anna Kwapiszewska, jedna z organizatorek Global Game Jam. - W tym roku był to „Rytuał”. Rywalizacja stała na bardzo wysokim poziomie. Powstała m.in. gra, w której wykorzystuje się wirtualną rzeczywistość. W innej gracz musiał nawrócić zombie na jedną z religii.
Na zaprojektowanie gier mieli 48 godzin. Serca jury w kategorii wideo podbiła" Bored Gods" autorstwa Filipa Kucharskiego, Karola Czechowskiego i Arkadiusza Bednarowskiego. Na drugim miejscu była "Shit Happens", którą stworzyli Adam Glow i Maciej Sola. Na ostatnim miejscu podium uplasowało się natomiast "Frozen Hearts" Marcina Szypury i Macieja Sikorskiego.
Wśród planszówek najlepszy okazał się "Global Traffic Jam", którą stworzył Arkadiusz Majewski. Na drugim miejscu ex aequo był "Rytuał" Izy Dankowskiej i "Morning Coffee" Roberta Kulasa.