Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

E. Wilkinson: Na świecie trwa rewolucja w mediach

Wojciech Rogacin AIP
Wilkinson mówi, że w wielu regionach świata zaczynamy już w mediach obserwować tzw. Kulturę Netfliksa, czyli pozyskiwania przychodów przez media w internecie dzięki sprzedaży comiesięcznych abonamentów.
Wilkinson mówi, że w wielu regionach świata zaczynamy już w mediach obserwować tzw. Kulturę Netfliksa, czyli pozyskiwania przychodów przez media w internecie dzięki sprzedaży comiesięcznych abonamentów. Jacek Smarz
– Dziennikarstwo ma przyszłość – mówił podczas wizyty w Polska Press Grupie Earl J. Wilkinson, szef International News Media Association (INMA), zrzeszającego firmy medialne z całego świata. Przekonywał, że na świecie trwa rewolucja w mediach, której częścią są także polskie media.

Earl J. Wilkinson przyznaje, że wyzwaniem mediów w obecnych czasach jest przejście od kultury druku do kultury wieloplatformowej. - Przechodzimy okres wielkiej przebudowy, wielkiej transformacji - wyjaśniał.

Swoje obserwacje opiera na wizytowaniu grup medialnych na całym świecie i spotkaniach z zarządami tych instytucji. Ostatnią taką podróż odbył w ciągu minionych 37 dni, a jej przedostatnim etapem była właśnie Polska.

Wilkinson mówi, że w wielu regionach świata zaczynamy już w mediach obserwować tzw. Kulturę Netfliksa, czyli pozyskiwania przychodów przez media w internecie dzięki sprzedaży comiesięcznych abonamentów. Mają one zasypać straty, jakie media notują z powodu mniejszej ilości sprzedanych egzemplarzy gazet drukowanych i reklam. I ten system działa – nie tylko w przypadku wielkich tytułów, jak amerykański „New York Times”, który sprzedaje ponad 2 mln subskrypcji, ale też w mediach mniejszych, lokalnych. Tak się dzieje np. w Skandynawii, Australii, ale również w Polsce.

Wilkinson zwraca jednak uwagę, że grupy medialne muszą cały czas wybiegać w przyszłość, gdyż sytuacja na rynku medialnym zmienia się błyskawicznie, a kolejne lata jeszcze przyniosą nowe zjawiska.

INMA liczy ponad 7,5 tys członków w 60 krajach. Zapewnia swoim członkom dostęp do pomysłów, wymiany doświadczeń i rozwiązań, które mogą się przyczynić do zwiększenia zainteresowania produktami medialnymi.

Link do strony INMA: www.inma.org.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: E. Wilkinson: Na świecie trwa rewolucja w mediach - Strefa Biznesu

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska