Flota WORD-ów jest dość ograniczona – w poszczególnych ośrodkach ogranicza się do jednego, góra trzech modeli. O ile kiedyś na ulicach regularnie widywało się oznaczone Nissany Micra, Ople Corsa, Peugeoty 207, a jeszcze wiele lat wcześniej m.in. Polonezy i „Maluchy”, o tyle obecnie do częstych widoków na ulicach należą auta koncernów azjatyckich oraz (nadal!) klasyczna już Skoda Fabia.
Dostępność samochodów do części praktycznej różni się w zależności od oddziału WORD-a, z zasady jednak wszędzie mamy do czynienia z miejskimi hatchbackami, napędzanymi silnikami o względnie bezpiecznym zakresie mocy, wyposażonymi w 5-biegową manualną skrzynię biegów.
Flesz - wypadki drogowe. Jak udzielić pierwszej pomocy?
Idąc przykładem Radomia, w stolicy Polski egzamin na ogół odbywa się w Hyundaiu i20 z silnikiem 1.2 o mocy 55 kW (75 KM). Prędkość maksymalna tego auta wynosi 160 km/h. Przy ul. Odlewniczej kursanci mają możliwość wyboru pojazdu egzaminacyjnego, dostając do dyspozycji jeszcze klasyczną Skodę Fabię II generacji z silnikiem 1.2 o mocy 63 kW (85 KM). Oba samochody dostępne są w wersji z manualną przekładnią. Taki sam zestaw aut proponowany jest także w Lublinie.
Od 2014 roku istnieje możliwość przystąpienia do części praktycznej egzaminu wskazanym samochodem ośrodka szkoleniowego, w którym przyszły kierowca odbywał kurs. Pozwala na to nowelizacja Ustawy o Kierujących Pojazdami z 26 czerwca 2014 r. Przeprowadzenie takiego egzaminu odbywa się na wniosek i koszt kursanta. Ośrodek Szkoleniowy Kierowców ma prawo do odmowy użyczenia pojazdu, jednak musi o tym zawiadomić WORD i osobę egzaminowaną nie później, niż na 5 dni przed rozpoczęciem egzaminu. Taki pojazd musi być wyposażony odpowiednie urządzenia rejestrujące, zamontowane i działające według wytycznych danego Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.