Egzamin ósmoklasisty z matematyki 2021 zakończony. Zobacz, jakie zadania rozwiązywali uczniowie

Krzysztof Górski
Krzysztof Górski
Małgorzata Pieczyńska
Małgorzata Pieczyńska
Karina Knorps-Tuszyńska
Karina Knorps-Tuszyńska
Ewa Abramczyk-Boguszewska
Ewa Abramczyk-Boguszewska
Dominik Fijałkowski
Dominik Fijałkowski
Egzamin ósmoklasisty z matematyki odbywał się w środę 26 maja 2021. Pisali go m.in. uczniowie SP 32 w Bydgoszczy (na zdjęciu)
Egzamin ósmoklasisty z matematyki odbywał się w środę 26 maja 2021. Pisali go m.in. uczniowie SP 32 w Bydgoszczy (na zdjęciu) Dariusz Bloch
Egzamin ósmoklasisty z matematyki już się zakończył. Zdaniem uczniów był łatwiejszy niż egzamin próbny. - Miłe zaskoczenie - mówili po wyjściu z sal egzaminacyjnych. Zobaczcie, jakie zadania rozwiązywali.

Egzamin ósmoklasisty z matematyki odbył się w środę 26 maja 2021. W województwie kujawsko-pomorskim przystąpiło do niego 19 465.

W TYM MIEJSCU PO GODZINIE 14 OPUBLIKUJEMY ARKUSZE CKE I BĘDZIEMY ZAMIESZCZAĆ POD NIMI ODPOWIEDZI.

Jak poszło uczniom z egzaminem z matematyki? Jakie były zadania i jak powinny wyglądać rozwiązania?Na kolejnych zdjęciach znajdziecie arkusz zadań i sugerowane odpowiedzi. Mamy już sugerowane odpowiedzi.

Egzamin ósmoklasisty 2021 - matematyka. Tutaj znajdziesz odp...

Zobacz wideo: Kolejne luzowanie obostrzeń. Zobacz, co się zmieni!

Na egzaminie ósmoklasisty 2021 było mniej zadań

Ósmoklasiści mieli do rozwiązania 19 zadań, za które mogli zdobyć maksymalnie 25 punktów (o 5 mniej niż w zeszłym roku). W arkuszu znaleźli mniej zadań otwartych – 4 zamiast 6. To w związku z obniżeniem wymagań, spowodowanych nauką zdalną. Ósmoklasistów ominęły w tym roku m.in. zadania z pierwiastkami, dowodami geometrycznymi czy obliczaniem pola powierzchni i objętości ostrosłupów prostych.

Egzamin z matematyki miło zaskoczył uczniów

Wielu uczniów ósmych klas obawiało się egzaminu z matematyki. - Przed matematyką był stres, ale potem okazało się, że zupełnie niepotrzebnie - mówi Marcelina Wesołek z SP nr 16 w Inowrocławiu. - Egzamin okazał się łatwiejszy niż te próbne, które pisaliśmy wcześniej. Co prawda, pojawiły się podchwytliwe zadania, ale większość była prosta. Konkretnie określono, co trzeba zrobić, a niektóre polecenia były tak sformułowane, że stanowiły podpowiedzi do zadań. Okazało się to dużym zaskoczeniem

- Egzamin z matematyki był o wiele łatwiejszy niż się spodziewałam – mówi Zosia Lewandowska, ósmoklasistka z SP w Rojewie. - Rozwiązałam wszystkie zadania. Wystarczyło mi też czasu na ich sprawdzenie i przeliczenie tych, co do których miałam wątpliwości. Zadania były przyjazne, na myślenie, nie wymagały skomplikowanych działań. Mało było geometrii, z czego się ucieszyłam. Na początku trochę się denerwowałam, bo wylosowałam miejsce tuż przed samą komisją, ale stres szybko minął. Matematyka miło mnie zaskoczyła.

Zadowolony z egzaminu wychodził również Mariusz Balcerzak z SP w Brzozie, któremu tak, jak Zosi Lewandowskiej, towarzyszymy w egzaminacyjnych zmaganiach. - Było łatwiej niż na próbnym. Zadania dotyczyły różnych zagadnień, wszystkiego było po trochu, co mi odpowiadało. Jedynie dwa zadania zamknięte mnie trochę zaskoczyły, ale strzeliłem i mam nadzieję, że dobrze. Pamiętałem o przeniesieniu odpowiedzi na kartę, sprawdziłem. Na matematyce, tak jak na polskim, wylosowałem dobre miejsce, bo z tyłu.

Przed egzaminem ósmoklasiści trochę się stresowali

Krysia Kalinowska, Weronika Kotowska i Magda Żmijewska z SP 3 w Brodnicy skończyły pisać egzamin z matematyki przed czasem. Krysia Kalinowska uznała, że od egzaminu z matematyki zdecydowanie łatwiejszy był egzamin z języka polskiego. Weronika oceniła zadania jako nie najgorsze.
- Niektóre zadania były trochę zawiłe, wydawały się trudne, ale gdy się pomyślało logicznie, to udało się je rozwiązać – mówiła natomiast Magda, która właśnie egzaminu z matematyki obawiała się najbardziej.

Trudność egzaminu różnie oceniali uczniowie SP w Chełmnie. - Nie spodziewałam się takich zadań - przyznała Julia Kaszewska, ale była optymistycznie nastawiona: - Egzamin nie był trudny. Poszło mi raczej dobrze.
- Zadania były trochę trudne - oceniła z kolei Nikola Bobowiak. Nie ukrywała, że egzaminem się denerwowała. Z kolei niemal bez stresu do egzaminu podeszła Dorota Lindemann. - Ale funkcje były trudne - mówiła o zadaniach Dorota tuż po po wyjściu z sali.

W SP nr 3 w Aleksandrowie Kujawskim egzamin z matematyki nie wzbudził większych emocji. - Po egzaminie próbnym byliśmy świetnie przygotowani od strony technicznej - tłumaczy Elżbieta Małecka, zastępca dyrektora w SP nr 3. - To w dużym stopniu zmniejszyło stres. Wiadomo, że matematyka bywa bardziej wymagająca niż inne przedmioty, dlatego jakieś nerwy były, ale też spora motywacja.
- Uważam, że poziom tegorocznego egzaminu był dość wysoki - komentuje Oskar, ósmoklasista z tej szkoły. - Liczę na dobry wynik.

Nauczyciele oceniają egzamin ósmych klas pozytywnie

Również zdaniem nauczycieli egzamin z matematyki był przyjazny dla ósmoklasistów.

- Rozmawiałam z uczniami i wielu uznało, że egzamin był łatwiejszy niż próbny - mówi Lucyna Dunst, wicedyrektor SP nr 32 i zarazem nauczycielka matematyki. - Niektórzy przyznali nawet, że trudniej było na języku polskim. Wśród zadań otwartych pojawiły się zadania z geometrii płaskiej oraz zadanie na prędkość, drogę i czas, ale to nie powinno zaskoczyć uczniów. Cały arkusz oceniam jako bardzo przyjazny uczniom. Nie było zadań podchwytliwych czy materiału, który nie byłby przerabiany na lekcjach. Przykładowo bryły pojawiły się tylko w zadaniu zamkniętym. No może to zadanie o podatkach było trochę trudniejsze dla niektórych uczniów. Podobnie jak to, gdzie trzeba było obliczyć, ile kosztuje jedna puszka karmy. Bo generalnie uczniowie mają problemy z zadaniami z tekstami. - Rozmawiałam z uczniami i wielu uznało, że egzamin był łatwiejszy niż próbny - mówi Lucyna Dunst, wicedyrektor SP nr 32 i zarazem nauczycielka matematyki. - Niektórzy przyznali nawet, że trudniej było na języku polskim. Wśród zadań otwartych pojawiły się zadania z geometrii płaskiej oraz zadanie na prędkość, drogę i czas, ale to nie powinno zaskoczyć uczniów. Cały arkusz oceniam jako bardzo przyjazny uczniom. Nie było zadań podchwytliwych czy materiału, który nie byłby przerabiany na lekcjach. Przykładowo bryły pojawiły się tylko w zadaniu zamkniętym. No może to zadanie o podatkach było trochę trudniejsze dla niektórych uczniów. Podobnie jak to, gdzie trzeba było obliczyć, ile kosztuje jedna puszka karmy. Bo generalnie uczniowie mają problemy z zadaniami z tekstami.

Egzamin w Kujawsko-Pomorskiem przebiegał bez przeszkód

W województwie kujawsko-pomorskim egzamin przebiegał bez przeszkód. - Wszędzie rozpoczął się punktualnie, wszystko odbyło się zgodnie z planem – informuje Tadeusz Dąbrowski, dyrektor dyrektor Wydziału Edukacji Przedszkolnej i Podstawowej Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy.

Przed ósmoklasistami jeszcze tylko jeden egzamin, z języka obcego. Będą go zdawać w czwartek 27 maja 2021. Większość pisze język angielski.

Wyniki egzaminu ósmoklasisty zostaną ogłoszone 2 lipca 2021.

Współpraca: Rafał Przybylski

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie