Dostałam pismo z Enei dotyczące treści umowy - mówi Alicja Dmowska z Bydgoszczy. - Nie rozumiem nowych zapisów. O co chodzi?
Już wyjaśniamy. Firma energetyczna przesłała do klientów informacje o zmianach w treści umowy kompleksowej.
Dotyczą one:
- Terminów zapłaty. Enea ma obowiązek wystawiać fakturę nie później niż 7 dni od zakończenia okresu rozliczeniowego, a termin zapłaty nie może być krótszy niż 14 dni od dnia jej wystawienia. Jednocześnie klient musi otrzymać ją nie później niż 7 dni przed terminem zapłaty.
- Obowiązku informowania sprzedawcy o zmianie danych. Klient jest zobowiązany do aktualizacji wszystkich swoich danych, które mają wpływ na realizację umowy, np. adresu korespondencyjnego. Musi to zrobić pisemnie. Informacja o zmianie udzielona np. telefonicznie nie zostanie uznana za ważną.
- Nigdy nie podpisywałem żadnej umowy z Eneą - dodaje pan Zygmunt, emeryt z Bydgoszczy. - Do pisma o zmianach dodano informację o możliwości aktualizacji umów. Chciałem skontaktować się w tej sprawie telefonicznie. Nie udało się. Proszę o wyjaśnienie, co ma na celu taka aktualizacja?
Jak wyjaśnia Enea na stronie internetowej, ma ona służyć usprawnieniu obsługi klienta poprzez ujednolicenie treści umów oraz uaktualnienie danych osobowych.
- Zmiana umowy jest wskazana w szczególności dla osób, które podpisały umowy przed 1 lipca 2007 roku - wyjaśnia spółka. - Jednocześnie informujemy, że aktualizacja umowy nie jest obowiązkowa. Brak jej dokonania nie spowoduje wstrzymania dostarczania energii elektrycznej. Zmiana zapisów w obowiązujących umowach wynika z realizacji decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Otrzymałeś od Enei zaproszenie do takiego „odświeżenia” umowy i masz pytania?
Możesz podejść do najbliższego biura obsługi klienta lub odwiedzić stronę www.enea.pl. Na portalu znajdziesz baner „Aktualizacja umowy. Informacje na temat aktualizacji umowy”. Po kliknięciu w niego przekieruje on do elektronicznego formularza, gdzie możesz uzupełnić dokument.