Nadawca informacji podszywa się pod pracownika spółki i prawdopodobnie próbuje wyłudzić dane osobowe lub rozesłać wirusy komputerowe. Władze Energi już powiadomiły o tym prokuraturę.
Mail wysyłany zarówno na prywatne jak i służbowe skrzynki klientów tego energetycznego koncernu wygląda bardzo wiarygodnie.
Jest zatytułowany „Nadpłata za Miesiąc Październik”. Jego nadawca jest doradcą finansowym Energi.
Podaje do siebie dane kontaktowe. Prosi o kontakt telefoniczny w celu udostępnienia danych do dokonania przelewu bądź przekazu pieniężnego.
W mailu załączona jest faktura za energię elektryczną wraz z informacją o wysokości wspomnianej wcześniej nadpłaty za prąd, jaka figuruje na saldzie rachunku klienta.
Doradca finansowy? Nie ma takiego
Do Energi dotarły już sygnały od zaniepokojonych klientów, którzy dostali maile z informacją o rzekomej nadpłacie.
Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa, mówi wprost: - Nigdy nie prowadziliśmy tego typu akcji mailingowych do klientów w celu informowania o ich stanie salda.
Jak dodaje, nadawca maila zatytułowanego „Nadpłata za Miesiąc Październik” nie jest i nigdy nie był pracownikiem Energi, a podane przez niego stanowisko doradcy finansowego w ogóle nie istnieje. Załączona przez niego faktura za energię oraz inne informacje nie pochodzą od Grupy Energa.
Adresy mailowe, z których zostały wysłane te wiadomości, pochodzą z różnych ogólnodostępnych serwerów pocztowych. Niemniej stwarzają pozory maili nadawanych przez spółkę, ponieważ w nazwie pojawia się słowo „Energa”.
Klienci pod żadnym pozorem nie powinni otwierać załącznika z podejrzanego maila i jak najszybciej go usunąć oraz sprawdzić komputer programem antywirusowym.
Władze spółki o fałszywych mailach już zawiadomiły prokuraturę.
Nie przekazuj swoich danych
Gdzie klienci Energi mogą sprawdzać stan swojego konta? Wystarczy, że wejdą na platformę elektronicznego Biura Obsługi Klienta. - Zalecamy ostrożność przy przekazywaniu jakichkolwiek danych personalnych przez telefon bądź email. Prosimy o uważną weryfikację każdej korespondencji, a w przypadku wątpliwości - o kontakt z naszymi konsultantami w telefonicznym Biurze Obsługi Klient pod numerem 801 555 500 - tłumaczy Beata Ostrowska.
Próbowali naciągać na umowy
To nie pierwszy przypadek oszustów podszywających się pod Energę.
We wrześniu ubiegłego roku, zaniepokojeni mieszkańcy Torunia i Grudziądza skarżyli się, że przychodzą do ich domów i mieszkań osoby, które informują o zmianie cen za energię. Nowe stawki miały wkrótce zostać wprowadzone, więc każdy odbiorca energii musiał jak najszybciej podpisać nową umowę.
Energa natychmiast poinformowała, że nie prowadzi żadnej akcji podpisywania umów w domach klientów.
Spółka przypomina, że o wszelkich akcjach promocyjnych informuje na swojej stronie internetowej pod adresem www.energa.pl oraz w Biurach Obsługi Klienta.
