Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Energa nie wysyła e-maili o nadpłacie za prąd. To oszustwo!

Małgorzata Wąsacz [email protected]
Energa nie wysyła e-maili o nadpłacie za prąd. To oszustwo!To nie pierwszy przypadek oszustów podszywających się pod Energę.
Energa nie wysyła e-maili o nadpłacie za prąd. To oszustwo!To nie pierwszy przypadek oszustów podszywających się pod Energę. sxc
Dlatego też jeśli już dostałeś taką wiadomość, natychmiast ją wykasuj!

Nadawca informacji podszywa się pod pracownika spółki i prawdopodobnie próbuje wyłudzić dane osobowe lub rozesłać wirusy komputerowe. Władze Energi już powiadomiły o tym prokuraturę.

Mail wysyłany zarówno na prywatne jak i służbowe skrzynki klientów tego energetycznego koncernu wygląda bardzo wiarygodnie.

Jest zatytułowany „Nadpłata za Miesiąc Październik”. Jego nadawca jest doradcą finansowym Energi.

Podaje do siebie dane kontaktowe. Prosi  o kontakt telefoniczny w celu udostępnienia danych do dokonania przelewu bądź przekazu pieniężnego.

W mailu załączona jest  faktura za energię elektryczną wraz z informacją o wysokości wspomnianej wcześniej nadpłaty za prąd, jaka figuruje na saldzie rachunku klienta.

Doradca finansowy? Nie ma takiego
Do Energi dotarły już sygnały od zaniepokojonych klientów, którzy dostali maile z informacją o rzekomej nadpłacie.

Beata Ostrowska, rzecznik prasowy Grupy Energa, mówi wprost: - Nigdy nie prowadziliśmy tego typu akcji mailingowych do klientów w celu informowania o ich stanie salda.
Jak dodaje, nadawca maila zatytułowanego „Nadpłata za Miesiąc Październik” nie jest i nigdy nie był pracownikiem Energi, a podane przez niego stanowisko doradcy finansowego w ogóle nie istnieje. Załączona przez niego faktura za energię oraz inne informacje nie pochodzą od  Grupy Energa.

Adresy mailowe, z których zostały wysłane te wiadomości, pochodzą z różnych ogólnodostępnych serwerów pocztowych. Niemniej stwarzają pozory maili nadawanych przez spółkę, ponieważ w nazwie pojawia się słowo „Energa”.

Klienci pod żadnym pozorem nie powinni otwierać załącznika z podejrzanego maila i jak najszybciej go usunąć oraz sprawdzić komputer programem antywirusowym.
Władze spółki o fałszywych mailach już zawiadomiły prokuraturę.

Nie przekazuj swoich danych
Gdzie klienci Energi mogą sprawdzać stan swojego konta? Wystarczy, że wejdą na  platformę elektronicznego Biura Obsługi Klienta. - Zalecamy ostrożność przy przekazywaniu jakichkolwiek danych personalnych przez telefon bądź email. Prosimy o uważną weryfikację każdej korespondencji, a w przypadku wątpliwości - o kontakt z naszymi konsultantami w telefonicznym Biurze Obsługi Klient pod numerem 801 555 500 - tłumaczy Beata Ostrowska.

Próbowali naciągać na umowy
To nie pierwszy przypadek oszustów podszywających się pod Energę.

We wrześniu ubiegłego roku, zaniepokojeni mieszkańcy Torunia i Grudziądza skarżyli się, że przychodzą do ich domów i mieszkań osoby, które informują o zmianie cen za energię. Nowe stawki miały wkrótce zostać wprowadzone, więc każdy odbiorca energii musiał jak najszybciej podpisać nową umowę.

Energa natychmiast poinformowała, że nie prowadzi żadnej akcji podpisywania umów w domach klientów.

Spółka przypomina, że o wszelkich akcjach promocyjnych informuje na swojej stronie internetowej pod adresem www.energa.pl oraz w Biurach Obsługi Klienta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska