Spółka PTC (operator sieci Era) miała - według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - reklamować "Najszybszy Internet w komórce. Bez limitu. Za 5 zł". Klienci mogli odnieść wrażenie, że będą mogli korzystać z internetu w sposób nielimitowany i po bardzo niskiej cenie. W rzeczywistości obowiązywał miesięczny limit transmisji danych, a promocyjny abonament można było płacić tylko przez trzy pierwsze cykle rozliczeniowe. Za wprowadzenie klientów w błąd, PTC ma zapłacić 8,7 mln zł kary.
Więcej informacji gospodarczych przeczytasz na stronie
www.strefabiznesu.pomorska.plSpółka Aster zachęcała w reklamach do skorzystania z jej usług telefonicznych, telewizji analogowej oraz internetu. Urzędnicy tłumaczą, że czytając reklamę konsument mógł uznać, że okresem rozliczeniowym jest pełny miesiąc. Zawierając umowę 15 stycznia mógł więc oczekiwać, że będzie korzystał z oferty promocyjnej pod hasłem np. "dwa miesiące po 1 zł do 15 marca". Tymczasem według urzędników, okres rozliczeniowy zaczynał się pierwszego dnia miesiąca, w którym rozpoczęto świadczenie usług. Jeśli więc konsument zawarł umowę w połowie miesiąca, to "tracił" 15 dni promocji. To rówież jest wprowadzaniem klientów w błąd. Kara dla Aster wynosi blisko 400 tys. zł.
Niecałe 200 tys. zł ma zapłacić firma Vobis. Ona także miała - zdaniem urzędników - nie podawać wszystkich ważnych informacji w reklamach mobilnego internetu. Miał on być dostępny wraz z komputerem przenośnym za 1 zł. W rzeczywistości modem kosztował 1 zł, tylko gdy konsument kupił po cenie rynkowej komputer w sklepie Vobis.
Spółki PTC oraz Vobis mają przez sześć miesięcy publikować decyzję UOKiK na swoich stronach internetowych. Wszystkie trzy firmy nie prowadzą już zakwestionowanych przez urzędników kampanii.
Przedsiębiorcy mogą odwołać się od decyzji UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
