Oznacza to wzrost o około 20 proc w stosunku do ubiegłego roku. Młodzież i dzieci szukały przede wszystkim lekcji przygotowujących do egzaminu ósmoklasisty i matury.
Oglądają nawet w Australii
Zajęcia w e-Szkole rozpoczęły się w marcu 2020, jako remedium na zamknięcie placówek oświatowych wskutek pandemii. Okazało się, że zainteresowanie jest na tyle duże, że projekt kontynuowany był również w wakacje, pojawiła się również oferta lekcji popołudniowych. E-lekcje nagrywane były w dwóch studiach nagraniowych. Okazało się, że korzystają z nich nie tylko uczniowie z regionu, ale nawet mieszkańcy innych krajów. Odnotowywano połączenia z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii, Ukrainy, Danii, Norwegii, Litwy, Francji, Belgii, Czech, Słowacji, Stanów Zjednoczonych, a nawet z Australii. Lekcje zostały zarchiwizowane i korzystać z nich będzie można również w przyszłości.
Uchodźcy uczniami i nauczycielami
Obecnie Kujawsko-Pomorska e-Szkoła działa głównie na rzecz uchodźców z Ukrainy. Wprowadzone zostały zajęcia w języku ukraińskim. Dzieci uchodźców mogą uczyć się języka polskiego i angielskiego, matematyki, informatyki oraz plastyki. W programie znalazła się też edukacja regionalna, kultura polska i ukraińska, a dla najmłodszych - nauczanie wczesnoszkolne.
Lekcje prowadzone są m.in. przez nauczycieli z Ukrainy, którzy znaleźli się w Polsce po wybuchu wojny. Oferowane jest również wsparcie psychologiczne. Za techniczną stronę przedsięwzięcia odpowiada Kujawsko-Pomorskie Centrum Kompetencji Cyfrowych Conectio.
Najlepsza taka w Polsce
W ubiegłym tygodniu Kujawsko-Pomorska e-Szkoła została wyróżniona pierwszą nagrodą w konkursie Innowacyjny Samorząd 2022 organizowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Propozycja z Kujawsko-Pomorskiego zwyciężyła w rywalizacji z 300 podobnymi projektami internetowymi.
Ukraińscy nauczyciele, którzy chcą do nas dołączyć i prowadzić lekcje w Kujawsko-Pomorskiej Szkole Internetowej, mogą zgłaszać się za pośrednictwem poczty elektronicznej: [email protected].
