Najwięcej, bo po 2,6 mld euro przełożyło się na wkład PKB Wielkiej Brytanii i Niemiec. W Polsce była to szacowana kwota 150-200 mln euro.
Facebook pomoże odwiedzającym Bydgoszcz w czasie Euro 2012
Międzynarodowa firma doradcza Deloitte w przeprowadzonym przez siebie badaniu "Measuring Facebook's Economic impact in Europe" przedstawiła korzyści płynące z bezpośrednich działań Facebooka i wpływów dla podmiotów, korzystających z platformy stworzonej przez serwis. Wyniki jednoznacznie udowadniają to, do czego w Polsce podchodzi się ze sceptycyzmem czyli fakt, iż na mediach społecznościowych można zarobić I to niemało.
Wydatki wygenerowane na pensje pracowników, podatki i dochód z aktywności tego najpopularniejszego obecnie portalu społecznościowego oraz koszty wytworzone w różnych okołofacebookowych gałęziach przemysłu to bagatela 214 mln euro.
Ta krytycznie określana jako złodziej czasu firm dostarcza ponad trzy tysiące miejsc w pracy na Starym Kontynencie, z czego 600 osób to pracownicy zatrudnieni bezpośrednio przez portal. A do tego dojdą jeszcze osoby obecnie rekrutowane do polskiego biura kolosa w Warszawie.
media 365pr.pl
Czytaj e-wydanie »