"Gazeta Wyborcza" podsumowała, że w listopadzie polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 13,2 proc. mniej niż rok wcześniej.
Czytaj też: "Gazeta Pomorska" jest najlepsza w kraju!
Mają mniejsze zyski
Największe spadki przychodów reklamowych zanotowały "Dziennik Gazeta Prawna" - o 26,6 proc., "Fakt" - o 26 proc., oraz Rzeczpospolita" - o 25,4 proc. Z kolei liderująca w segmencie "Gazeta Wyborcza" zarobiła z reklam 10,9 proc. mniej niż rok temu, a regionalny "Express Bydgoski" - o 15,6 proc.
Nieznaczny spadek wpływów reklamowych - dokładnie 6,8 proc. - zanotowała "Polska", a minimalny - 0,9 proc. - "Super Express".
Z drugiej strony "Puls Biznes" zarobił z reklam 11,2 proc. więcej niż przed rokiem, anasza "Gazeta Pomorska" - 11,5 proc. więcej - informuje "Gazeta Wyborcza"
Przed nami długa droga
**
Agnieszka Perlińska, dyrektor Działu Handlowego "Gazety Pomorskiej":- Ten rok był absolutnie nietypowy. Kryzys światowy spowodował zmianę mentalną rynku reklamy i konieczność niestandardowych działań w branży. Coraz częściej zauważalne są oczekiwania reklamodawców co do wymiernych korzyści z kampanii reklamowych i jednocześnie minimalizacja zainwestowanych środków. Celem samym w sobie jest osiągnięcie bardzo konkretnych efektów za rozsądną cenę - zwiększenie sprzedaży, sukces wyborczy, zdobycie kontrahenta. Na drugi plan schodzą cele pośrednie - wzrost świadomości marki, budowa wizerunku, dyskomfort konkurencji, społeczna komunikacja z czytelnikiem. Naszą odpowiedzią na potrzeby rynku są niestandardowe, wielomedialne kampanie reklamowe, łączące prasę, internet, rozgłośnie radiowe, scenę, prelegentów. Bo celem reklamy stała się bardzo mierzalna skuteczność w osiąganiu celów, często poparta badaniami. Wychodzimy naprzeciw tym oczekiwaniom, prezentujemy profesjonalne mediaplany poparte danym. Mediaplany skrojone na miarę, dostępne dla każdego, elastyczne i z wieloma świadczeniami w cenie. Stawiamy na rozwiązania podobne do budowy domu - większość czasu to plany, budżetowanie, dobór lokalizacji, wybór wykonawców, negocjacje. W efekcie w krótkim czasie powstaje nowoczesna kampania reklamowa jak nowoczesny dom. Żeby sprostać oczekiwaniom nasze kadry podlegają ustawicznej przebudowie i szkoleniom. Podglądamy konkurencję, bierzemy przykład z najlepszych, jesteśmy pokorni wobec rynku, chcemy być zawsze na czasie. Będąc we współpracy z większością gazet, portali, rozgłośni radiowych, agencji estradowych w Polsce mamy praktycznie nieograniczone możliwości i spory portfel ofert. Wszystko to, żeby sprostać coraz bardziej wysublimowanym potrzebom reklamodawców i pomóc w osiąganiu każdego celu. Mamy wrażenie, że nam się udaje, ale wiemy też, że przed nami długa droga. **
