- Biuletyn Informacji Publicznej Solca Kujawskiego przedstawia protokół z kontroli przeprowadzonej przez ZUS. Na stronach 10 i 11 protokołu gmina ujawnia numery pesel pracowników - zaalarmował nas jeden z internautów. Jego zdaniem to naruszenie Ustawy o ochronie danych osobowych.
Czytelnik prosił "Pomorską" by przyjrzała się sprawie. - Bo czy gmina, jako pracodawca, powinna podawać do wiadomości publicznej dane swoich pracowników?
Sprawdziliśmy w soleckim BIP-ie. Na wspomnianych stronach rzeczywiście figuruje kilkanaście nazwisk urzędników, których kontrola objęła, a obok widoczne są numery pesel. O wykładnię prawną zwróciliśmy się do biura prasowego generalnego inspektora ochrony danych osobowych w Warszawie.
Zobacz także: Sikorski złożył doniesienie do prokuratury. Za drona nad swoim domem w Chobielinie pod Bydgoszczą
- To administrator strony musi podać na jakiej podstawie opublikował te dane. W oparciu o jakie przepisy to zrobił - powiedziała nam w rozmowie telefonicznej pani rzecznik Małgorzata Kałużyńska-Jasak.
Pytanie skierowaliśmy zatem do ratusza w Solcu. Na odpowiedź nie czekaliśmy nawet godziny. - To stało się przez przypadek, w ferworze pracy - wyjaśnił zmartwiony Zbigniew Stefański, rzecznik solckiego magistratu.
- Mamy obowiązek publikować wyniki kontroli i przy tej okazji to się stało. Przepraszamy. Błąd natychmiast naprawiliśmy. Bardzo dziękujemy za sygnał, bo o sprawie dowiedzieliśmy się dopiero teraz.
Czytaj e-wydanie »