Zobacz wideo: Takie są skutki wprowadzenia programu 500 plus

Szkolny turniej szachowy w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Zawodowego w Grubnie, wzbudził duże zainteresowanie wśród młodzieży.
Modne aplikacje szachowe
- Wynikał z ogromnej potrzeby, aby zmierzyć się przy planszy z innymi - informuje Monika Ośmiałowska, nauczycielka z ZSCKZ w Grubnie. - Obecnie wiele osób gra w szachy online i to wspaniale, że można rozgrywać partie szachowe z ludźmi z całego świata na podobnym poziomie umiejętności. Aplikacje szachowe pomagają też analizować partie i oferują ćwiczenia poprawiające elementy gry. Pomimo, że gra w szachy na komórce i komputerze daje sporo satysfakcji, nie zastąpi to jednak bezpośredniego spotkania przy planszy.
Grubnieńscy uczniowie sami wyszli z inicjatywą zorganizowanie dużego turnieju, który wymagał sporo pracy, ale udało się. W zawodach uczestniczyło aż 33 zawodników, wszystko jednak przebiegało sprawnie.
- Poziom gier był zróżnicowany i równolegle do turnieju zasadniczego, odbywał się turniej pocieszenia - dla graczy, którzy odpadli w pierwszej rundzie - wskazuje Monika Ośmiałowska. - I chociaż mecze budziły emocje, w samej sali gier panowała atmosfera wyciszenia i skupienia. Po serii gier udało się wyłonić najlepszego szachistę w szkole w Grubnie. To Jakub Chrapiński z kl. IV Technikum Mechatronicznego.
Wyniki turnieju szachowego w Grubnie
- Jakub Chrapiński kl. IV Technikum Mechatroniczne
- Kamil Smaga kl. IV Technikum Mechatroniczne
- Michał Szymański kl. I Technikum Grafiki i Poligrafii Cyfrowej
Turniej pocieszenia wygrał Hubert Flis z kl. I Technikum Żywienia/Hotelarstwa
Zwycięzca turnieju, Jakub Chrapiński, wyróżnił partię, którą rozegrał z Michałem Trzcińskim jako tę najciekawszą, zapadającą w pamięć.
Turniej był w głównej mierze zorganizowany przez uczniów i wypadł doskonale. Stanisław Coch - sędzia główny turnieju - czuwał nad prawidłowością przebiegu partii i ogłaszaniem zwycięzcy danej gry. Michał Trzciński - organizator - zbierał zgłoszenia przed turniejem (36 osób) oraz przy pomocy zgranej grupy kolegów, przygotował salę i stoły gier.
- Zaangażowanie uczniów w organizację turnieju i same gry, pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość. Na pewno warto zagospodarować chęć rozwijania umiejętności gry w szachy, gdyż uczą one koncentracji i myślenia analitycznego - podkreśla Monika Ośmiałowska.