https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Grudziądz. Do "średnicówki" musimy dorzucić 5 mln!

(Deks)
Pod wiaduktem przy ulicy Hallera trzeba było wymienić grunt
Pod wiaduktem przy ulicy Hallera trzeba było wymienić grunt Archiwum
Budowa drugiego etapu "średnicówki" będzie o 5 mln zł droższa niż zakładano. Dlaczego? Bo wykonawca inwestycji po drodze trafił na kilka niespodzianek.

- Między innymi musiał wymienić grunt i usunąć podziemne kolizje, których istnienia wcześniej nie założono - tłumaczy Jacek Bederski, pracownik Zarządu Dróg Miejskich.

W sumie prace wyceniono na 5 mln zł. Wydatek ten mamy ponieść w przyszłym roku. Tym samym cały drugi etap "średnicówki" będzie nas kosztował łącznie ponad 61 mln.

Przeczytaj również: Golub-Dobrzyń. Co z tą naszą średnicówką?

To czy właśnie tyle zapłacimy drogowcom nie jest jednak wcale pewne. Wciąż prawdopodobne jest bowiem, że wykonawca nie wyrobi się w terminie i miasto "obetnie" wynagrodzenie o odsetki karne. A te wynoszą ok. 100 tys. zł za każdy dzień spóźnienia.

- Firma, która buduje "średnicówkę" zapewnia nas, że prace zakończą się do końca roku. Tego na razie się trzymamy - dodaje Jacek Bederski.

Wszystko zależy od pogody, dlatego ZDM bierze pod uwagę też taki scenariusz, że wykonawca nie zdąży.

Wiadomości z Grudziądza

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 16

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
artix
Dlaczego tak wielu grudziądzan tylko marudzi i narzeka.Wszystko dla nich jest złe, niedobre i w ogóle do bani. A ja się cieszę, że po wielu latach (nie jestem już młody)będzie w mieście nowoczesna arteria drogowa, że odetchniemy od TIRów w centrum i fajnie jest jak się jedzie po dobrej jakości asfalcie na tych ulicach, gdzie całe lata były tylko dziury.Bardzo łądny jest teraz Rynek wraz z reszta starówki,ladne będzie nabrzeże jak skończą Alfę,być może (a liczę na to)wypięknieją nadwiślańskie bulwary obok przystani wioślarskiej.Czego wy ludzie jeszcze chcecie?

Ta trakcja drogowa jest budowana bezmyślnie, zbyt wiele skrzyżowań, z powodu oszczędności na poziomie 5% rezygnacja z bezkolizyjnych rozwiązań. Nie skorygowano założeń sprzed 10 lat- realia się zmieniły potrzeby miasta też.

Ta droga spowoduje zakorkowanie miasta w kilku miastach.
Jednym z takich przykładów jest skrzyżowanie na moście, dobrze, że droga pod mostem jest to jakoś rozwiązuje sprawę, .. na jakiś czas..
a
artix
Taka sama bajka jak z wjazdem na autostradę.
Maliniak myślał, że A1 będzie aż tak zależało na klientach, że zbudują mu - sfinansują - ten dojazd, a A! zlała go bo i tak przez jakiś czas przejazdy są bezpłatne.

Efektem jest to, że Grudziądz nie ma dojazdu, a Maliniak i tak będzie musiał pewnie z własnych - naszych - pieniędzy finansować ten dojazd i jaka tu oszczędność? Żadna.
G
Gość
To widać że jesteś człowiekiem leciwym i nie masz pojęcia o takich tematach jak: realizacja inwestycji,Dokumentacja techniczna, Specyfikacje techniczne, Harmonogramy, Prawo zamówień publicznych, kary umowne itd...
5 milionów złotych z kieszeni podatników za błędy w pracy Urzędników to zdecydowana przesada i sprawa Prokuratora!
Każdy projekt wymaga badań geotechnicznych i inwentaryzacji instalacji istniejących, ale jak widać tego nie uczyniono - niedochowanie należytej staranności w przygotowaniu zadania ze strony ZDM z Łazarczyk na czele

T0 jest korupcja w 100 %. Wielki przekręt-ciekawe kto i ile weźmie do kieszeni.
G
Gość
Dlaczego tak wielu grudziądzan tylko marudzi i narzeka.Wszystko dla nich jest złe, niedobre i w ogóle do bani. A ja się cieszę, że po wielu latach (nie jestem już młody)będzie w mieście nowoczesna arteria drogowa, że odetchniemy od TIRów w centrum i fajnie jest jak się jedzie po dobrej jakości asfalcie na tych ulicach, gdzie całe lata były tylko dziury.Bardzo łądny jest teraz Rynek wraz z reszta starówki,ladne będzie nabrzeże jak skończą Alfę,być może (a liczę na to)wypięknieją nadwiślańskie bulwary obok przystani wioślarskiej.Czego wy ludzie jeszcze chcecie?

To widać że jesteś człowiekiem leciwym i nie masz pojęcia o takich tematach jak: realizacja inwestycji,Dokumentacja techniczna, Specyfikacje techniczne, Harmonogramy, Prawo zamówień publicznych, kary umowne itd...
5 milionów złotych z kieszeni podatników za błędy w pracy Urzędników to zdecydowana przesada i sprawa Prokuratora!
Każdy projekt wymaga badań geotechnicznych i inwentaryzacji instalacji istniejących, ale jak widać tego nie uczyniono - niedochowanie należytej staranności w przygotowaniu zadania ze strony ZDM z Łazarczyk na czele
G
Gość
Ale wszystko - nieterminowo i w dużej mierze za inne pieniądze niż mówiono. Bo co ..kryzys ? A jak było z Alfą ? Część miasto umorzyło lub ściślej rzecz ujmując zapłaciło samo. Około 6 czy7 baniek. A kredyty ? Aż głowa boli od kwoty.Każdy ma prawo do swoich sądów.
J
Jacek
Dlaczego tak wielu grudziądzan tylko marudzi i narzeka.Wszystko dla nich jest złe, niedobre i w ogóle do bani. A ja się cieszę, że po wielu latach (nie jestem już młody)będzie w mieście nowoczesna arteria drogowa, że odetchniemy od TIRów w centrum i fajnie jest jak się jedzie po dobrej jakości asfalcie na tych ulicach, gdzie całe lata były tylko dziury.Bardzo łądny jest teraz Rynek wraz z reszta starówki,ladne będzie nabrzeże jak skończą Alfę,być może (a liczę na to)wypięknieją nadwiślańskie bulwary obok przystani wioślarskiej.Czego wy ludzie jeszcze chcecie?
p
przemek
Żalicie się w tym grudziądzu, marudzicie, grozicie ale nic nie robicie żeby to się zmieniło. tylko plaplapa
k
knurosław
- Między innymi musiał wymienić grunt i usunąć podziemne kolizje, których istnienia wcześniej nie założono - tłumaczy Jacek Bederski, pracownik Zarządu Dróg Miejskich.

Panie Jacek...i łyknął Pan ten kit?
ile było tych kolizji za 5mln pln???????
wymiana gruntu nie wchodzi w grę,bo chyba w projekcie mieliście analizę podłoża z odwiertów...w co osobiście wątpię,skoro projekt był trzaskany z gotowca...
k
kupa
NIE ŻYCZĘ SOBIE ABY Z MOICH PIENIĘDZY COKOLWIEK DOPŁACANO.NIECH PŁACI TA OFERMA KTÓRA ZROBIŁA PROJEKT I DRUGA PIERDOŁA KTÓRA WYŁONIŁA WYKONAWCĘ ITD.A WYBORY CORAZ BLIŻEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
G
Gość
To juz kolejna inwestycja,gdzie sa potęzne opóxnienia a wykonawca...wyciąga rączki po dopłatę. Poprzednio tak byłoz Korczaka gdzie 700 tys firma dostała na wymiane kanalizacji deszczowej.
G
Gość
Ta drożyzna poraża.Najdroższe drogi, autostrady, stadiony - inni łapią się za głowy.Kiedyś dowiemy sie co sie z tymi pieniędzmi dzieje i trzeba będzie budować nowe więzienia, bo istniejące nie pomieszczą tych złodziei w białych kołnierzykach.

Tę inwestycję powinien wnikliwie sprawdzić NIK, nie dość że opóźnienia to dopłata?????
Czy urzędnicy zachowali należytą staranność w przygotowaniu dokumentacji oraz spisaniu Umowy z Wykonawcą???
To skandal, że nie ma jeszcze II Etapu Średnicówki, a tragedią dla naszego Miasta jest to że nie ma połączenia z Autostradą. Konieczne jest rozliczenie nieudaczników z ZDM
G
Gość
Ta drożyzna poraża.Najdroższe drogi, autostrady, stadiony - inni łapią się za głowy.Kiedyś dowiemy sie co sie z tymi pieniędzmi dzieje i trzeba będzie budować nowe więzienia, bo istniejące nie pomieszczą tych złodziei w białych kołnierzykach.
m
mieszkaniec
Nie uwierzę, że przed taką inwestycją nie sprawdzano nośności gruntów. A skoro sprawdzano to dlaczego za problemy wykonawcy ma płacić miasto ?
z
znawca prawa BIP
trzeba w przetargach pisać zeby oferent podawał cenę BEZ WZGLĘDU na dodatkowe okoliczności, wymiany gruntów i inne bzdury ! Wtedy bedzie na pewno uczciwie i bez niespodzianek dla miasta.
czy oni sie nigdy nie nauczą pisać przetargów??
g
gość
Mam nadzieję, że w przypadku opóźnienia nie będzie pobłażania i nikt nie odpuści im karnych odsetek. Jako mieszkańcy będziemy długo spłacać te inwestycje, a im mniej zapłacimy teraz, tym więcej kasy będzie na inne zadania. Nie odpuszczać im ani grosza!
[/quot
im większa kara tym mniejsze dofinasowanie z uni europejskiej,pomniejszone własnie o tą kare,firmy budujące dobrze o tym wiedzą i wykorzystują ten własnie przepis
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska