Grudziądz swoją ofertę prezentował wraz z innymi miastami regionu na stanowisku całego województwa kujawsko-pomorskiego. Odwiedzający nasze stoisko mogli m.in. obejrzeć film promujący miasto oraz zapoznać się z ofertą solanek.
- Naszym miastem zainteresowanych było wiele osób. Do stoiska podchodzili zarówno Niemcy jak i nasi rodacy. Prawdziwą furorę zrobiła Cytadela. Uczestnicy targów zachwycali się również przedstawioną na zdjęciach grudziądzką panoramą - mówi Michał Czepek, z Miejskiego Punktu Informacji Turystycznej.
Grudziądz uczestniczy w berlińskich targach od czterech lat.
Nie ma planu promocji
Ratusz stara się promować miasto także na innych polach. W dalszym ciągu brakuje jednak spójnej strategii promocji Grudziądza. Mimo że w naszym mieście jest wiele atrakcji, urzędnicy nie mają kompleksowego planu na ich "sprzedaż".
Pomysł ma znaleźć profesjonalna firma marketingowa, z którą magistrat prowadzi rozmowy.
Priorytet dla miasta
- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, "Strategia promocji Grudziądza zostanie opracowana do końca roku. Znajdą się w niej między innymi nowe hasło i logo naszego miasta. W tym roku na przygotowanie dokumentu możemy przeznaczyć 80 tysięcy złotych - mówi Anna Patyk, rzecznik Urzędu Miejskiego.
Do tego czasu Ratusz zamierza promować miasto uczestnicząc w targach, wydając foldery i filmy promocyjne. Być może już w najbliższym czasie taką "reklamę" na zlecenie Ratusza przygotuje telewizja TVN Meteo.