Grudziądz ważnym punktem Centralnego Punktu Komunikacyjnego? Tak obiecuje PiS [wideo]

Jakub KellerZaktualizowano 
- Prócz tras kolejowych, potrzebujemy też taboru oraz dworców. To jest więc wielka szansa dla miast leżących na budowanej trasie, czyli między innymi dla Grudziądza – mówił na grudziądzkim dworcu <strong>Mikołaj Wild</strong>
- Prócz tras kolejowych, potrzebujemy też taboru oraz dworców. To jest więc wielka szansa dla miast leżących na budowanej trasie, czyli między innymi dla Grudziądza – mówił na grudziądzkim dworcu Mikołaj Wild Jakub Keller
- Grudziądz ma być ważnym punktem Centralnego Portu Komunikacyjnego – obiecywał dziś (28 września) Mikołaj Wild, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego podczas konferencji prasowej na grudziądzkim dworcu PKP.

- Centralny Port Komunikacyjny najczęściej kojarzony jest z lotniskiem położonym koło Warszawy, które ma zapewnić obsługę pasażerów wylatujących ze stolicy. Program CPK to również przebudowa systemu kolejowego. Obecnie pokonanie pociągiem 600 kilometrowego odcinka wymaga niekiedy kilkunastu godzin. Chcemy to zmienić – mówił dziś w Grudziądzu Mikołaj Wild.

Jakie zatem zmiany, w Grudziądzu w ramach Centralnego Punktu Komunikacyjnego obiecuje PiS? - To miasto jest w samym środku jednej z głównych inwestycji kolejowych, polegających głównie na budowie całkowicie nowych tras przystosowanych do osiągania prędkości niemal 250 km/h, a nawet wyższych – tłumaczył Mikołaj Wild.

Wspomniana inwestycja to budowa trasy kolejowej mającej usprawnić połączenie między Gdańskiem a Warszawą. - Studium wykonalności pokaże, czy koleje będą zatrzymywać się w Grudziądzu. Jeśli będzie trzeba, zbudujemy dodatkowe połączenie mostowe – deklarował Mikołaj Wild.

A co z zaniedbanym budynkiem dworca? - Prócz tras, potrzebujemy też taboru oraz dworców. To jest więc wielka szansa dla miast leżących na budowanej trasie, czyli między innymi dla Grudziądza – odpowiedział dyplomatycznie Mikołaj Wild podczas konferencji.

Wówczas w dyskusję włączył się… Jakub Kopkowski, radny rady miejskiej z ramienia Platformy Obywatelskiej. - W swojej działalności radnego od początku starałem się o remont dworca. W 2016 złożyłem pismo do PKP z zapytaniem kiedy odbędzie się modernizacja. Zapewniono mnie, że obiekt znajdzie się na liście przeznaczonych do remontu, ale wśród obiektów, które nowe oblicze zyskają w latach 2016-2023 grudziądzkiego dworca jednak nie ma. Mieszkańcy Grudziądza zostali więc oszukani – mówił podczas konferencji prasowej Jakub Kopkowski. I dopytywał:- Kiedy grudziądzanie doczekają się więc nowego dworca?

- Pozostawmy tę sprawę. Ważne jest to, że pojawiła się ogromna szansa dla Grudziądza polegająca nie tylko na budowie czy remoncie dworca, ale na sprawnym skomunikowaniu miasta. Możemy się napinać kto co obiecał, ale dziś trzeba mieć na uwadze szanse zbudowania porządnego połączenia Grudziądza z Gdańskiem czy Warszawą – tonował Andrzej Guzowski.

Do słów radnego Kopkowskiego odniosła się też obecna na konferencji Iwona Michałek, poseł na sejm Rzeczypospolitej Polskiej. - W ościennych miastach, dworce były wybudowane przy bardzo dużym udziale środków miejskich. Nie pamiętam, aby miasto chciało przeznaczyć pieniądze na modernizację grudziądzkiego obiektu – wtrąciła poseł Iwona Michałek z Porozumienia Jarosława Gowina.

Jakub Kopkowski nie odniósł się do riposty posłanki.

600 osób podpisało petycję w sprawie remontu dworca PKP w Grudziądzu [zdjęcia, wideo]

Przypomnijmy, że w maju. Petycję w sprawie modernizacji grudziądzkiego dworca podpisało 600 mieszańców. Grudziądzcy działacze Nowoczesnej wysłali ją do ministra infrastruktury. - Do teraz nie otrzymaliśmy odpowiedzi – powiedział w piątek „Pomorskiej” Kamil Heyka, wiceprzewodniczący grudziądzkich struktur Nowoczesnej.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 54

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
G
Gość
W dniu 28.09.2018 o 22:52, Gość napisał:

Na dokumentach ze strony ministerstwa idzie przez Kwidzyn, a dworzec jest nowy - w zupełnie innym miejscu.

Dworzec jest w innym miejscu, dlatego nie będzie trzeba remontować ulic Dworcowej, Królewskiej i Rapackiego. Na ww  ulice można ewentualnie położyć punktowe łaty i da się kolejne 20 lat jeździć.

G
Gość
W dniu 06.10.2018 o 13:46, Gość napisał:

To już było i nie wróci, za dużo jeździ aut.

W krajach na zachód od nas jest jeszcze więcej aut i autostrad a jednak inwestują one w koleje. Sam mam auto ale chętnie je zostawię jeśli pociągiem bez stresu, bez korków w niecałe 30 minut dojadę do Gdańska a 1,5godz do Warszawy. Kolej ma przyszłość.
G
Gość

To już było i nie wróci, za dużo jeździ aut.

D
Dobrze życzący
W dniu 02.10.2018 o 18:13, RailWayMan napisał:

Niestety wypowiedzi tego jegomościa są fragmentaryczne. 1:36 - 2:11 (35 sek.), 2:16 - 2:40 (24 sek.), 2:45 - 3:19 (39 sek.) - tu padają stwierdzenia o których pisał wcześniej użytkownik "Marek". Nie wiem z jaką uwagą słuchałeś "gościu" ale taka jest niestety prawda. To studium wykonalności pokaże czy i gdzie w ogóle będą się zatrzymywały pociągi dużych prędkości oraz którędy w ogóle zostanie ta linia wytrasowana i poprowadzona. Mowa też jest o ewentualnej budowie ewentualnego mostu na Wiśle. A tak w ogóle to polecam całość banialuk delikwenta z ministerstwa (pani poseł też tam błysnęła indolencją) na egrudziadz*pl No i w ogóle to Edward Gierek pełną πSdą.

No nareszcie obejrzałem cały wywiad na podanym przez Ciebie linku. Muszę przyznać, że minister do krasomówców nie należy. Mówił chaotycznie i mało konkretnie.Choć nie wątpię w jego wiedzę, twierdzę, że przyjechał do Grudziądza nieprzygotowany do lekcji i zamiast pomóc PiS-owi raczej mu zaszkodził. Mnie nie interesują polityczne przepychanki. Interesują mnie koleje. Jak dla mnie najważniejszą rzecz pod koniec materiału powiedział pan Guzowski. Choć zastrzegł się, że nie jest fachowcem dla mnie okazał się bardziej konkretny od ministra. Powiedział, że stary dworzec nie będzie remontowany przy okazji omawianego projektu lecz powstanie całkiem nowy kilka kilometrów dalej i że linia będzie szła w okolicy Wielkich Lnisk. Czy to przypadek? Dla mnie jest to sygnał, że Guzowski widział projekt trasy, o którym pisałem Wam wcześniej. Domyślam się, że już został wybrany przebieg linii po prawej stronie Wisły.Decyzja zapadła. Powiem więc to co minister miał powiedzieć konkretnie zamiast ściemniać w wywiadzie: Pociągi KDP w miejscu gdzie oni stali czyli na dworcu głównym na pewno nie będą się zatrzymywać ba nawet nie będą przejeżdżać. Nie zostanie też zbudowany nowy most kolejowy i żadne studium wykonalności już nie będzie się tym zajmować. Nowy dworzec KDP będzie mniej więcej między Kłódką a Owczarkami w okolicy stacji benzynowej. I jeszcze jedno.Jestem apolityczny. Pisałem już, że to pomysł PO. Obecny rząd go kontynuuje. I bardzo dobrze bo tu idzie o skok cywilizacyjny Polski. Niefortunnie mamy teraz kampanię wyborczą ale inwestycja będzie prowadzona niezależnie od tego, kto będzie władał naszym miastem. Głosujcie na kogo chcecie zgodnie z własnym sumieniem. Miłego dnia.
D
Dobrze życzący
W dniu 02.10.2018 o 18:16, RailWayMan napisał:

No to może zacytujesz któryś z branżowych portali oraz periodyków które - ale tak na poważnie - o tym mówiły i mówią? Bo toczenie polemiki z samym sobą na forum bardzo źle świadczy o piszącym.

RaczynskiTTS11, KDP Kwidzyn, Dziennik Gospodarka, Tygodnik Płocki,orbitorun, Nowości Toruńskie, Gazeta Pomorska, forsal, wykop,opis debaty nt CPK i KDP, Rynek Lotniczy i wiele innych...
G
Gość

tak, racja

G
Gość

Bogu dzięki.

G
Gość

Malinowska już oficjalnie kończy swoją karierę prezydenta miasta. Czas na lepsze czasy dla Grudziądza.

N
Niekumaty
W dniu 02.10.2018 o 18:26, Niekumaty napisał:

I w ramach tej "kiełbasy wyborczej" minister specjalnie przyjechał do Grudziądza, żeby poinformować mieszkańców,że pociągi nie będą się tu zatrzymywać. Przecież to nielogiczne. Moim zadaniem redakcja gazety dokonała skrótu myślowego i artykuł przez to wyszedł nierzetelny.Stąd te wszystkie nieporozumienia.Pozdrawiam.

Oczywiście, żeby nie było nieporozumień.Nie podejrzewam gazety o nierzetelność lecz o skróty wypowiedzi,co jest normalną praktyką.Może gazeta dokonała innych skrótów a TVSM innych,żeby wypowiedź zmieściła się w artykule.
N
Niekumaty
W dniu 02.10.2018 o 11:34, Marek napisał:

No niestety Pan Minister stwierdził, że decyzja czy będą pociągi zatrzymywały się w Gdzu będzie po studium. Koniec i kropka. Po co piszecie bajki że mówił coś innego? Po co robicie nadzieję ludziom jak to jest zwykła kiełbasa wyborcza?

I w ramach tej "kiełbasy wyborczej" minister specjalnie przyjechał do Grudziądza, żeby poinformować mieszkańców,że pociągi nie będą się tu zatrzymywać. Przecież to nielogiczne. Moim zadaniem redakcja gazety dokonała skrótu myślowego i artykuł przez to wyszedł nierzetelny.Stąd te wszystkie nieporozumienia.Pozdrawiam.
R
RailWayMan
W dniu 02.10.2018 o 17:47, Dobrze życzący napisał:

Wiem o tym. Interesuję się tym od lat a nie od zeszłego piątku.

No to może zacytujesz któryś z branżowych portali oraz periodyków które - ale tak na poważnie - o tym mówiły i mówią? Bo toczenie polemiki z samym sobą na forum bardzo źle świadczy o piszącym.

R
RailWayMan
W dniu 02.10.2018 o 13:15, Gość napisał:

Oglądnąłem na stronie TVSM archiwalny program Grudziądzkiego Serwisu Informacyjnego z piątku 28.09.2018r.Analizuję słowo po słowie i stwierdzenie, o którym mówicie z ust ministra nie pada więc przestańcie manipulować. Chyba, że macie jakąś inną bardziej rozszerzoną wypowiedź. Może TV skróciła lub wycięła coś.

Niestety wypowiedzi tego jegomościa są fragmentaryczne. 1:36 - 2:11 (35 sek.), 2:16 - 2:40 (24 sek.), 2:45 - 3:19 (39 sek.) - tu padają stwierdzenia o których pisał wcześniej użytkownik "Marek". Nie wiem z jaką uwagą słuchałeś "gościu" ale taka jest niestety prawda. To studium wykonalności pokaże czy i gdzie w ogóle będą się zatrzymywały pociągi dużych prędkości oraz którędy w ogóle zostanie ta linia wytrasowana i poprowadzona. Mowa też jest o ewentualnej budowie ewentualnego mostu na Wiśle. A tak w ogóle to polecam całość banialuk delikwenta z ministerstwa (pani poseł też tam błysnęła indolencją) na egrudziadz*pl No i w ogóle to Edward Gierek pełną πSdą.

D
Dobrze życzący
W dniu 02.10.2018 o 16:12, Gość napisał:

Masz rację w 100% !

Wiem o tym. Interesuję się tym od lat a nie od zeszłego piątku.
D
Dobrze życzący
W dniu 02.10.2018 o 15:59, Ja napisał:

Nie bądźcie naiwni lub nie naciągajcie ludzi na bajeczki!!!Wypowiedź Ministra jest w artykule, powiązanym z tym wątkiem. Zob. trzeci akapit."Wspomniana inwestycja to budowa trasy kolejowej mającej usprawnić połączenie między Gdańskiem a Warszawą. - Studium wykonalności pokaże, czy koleje będą zatrzymywać się w Grudziądzu. Jeśli będzie trzeba, zbudujemy dodatkowe połączenie mostowe – deklarował Mikołaj Wild."I bez banialuk już więcej....

Ale to nie jest bezpośredni głos ministra tylko relacja reportera gazety.To nie to samo. W TVSM pan mister własnym głosem bezpośrednio do kamery mówił tak.Cytuję dokładnie pomijając powtórzenia:"To,co zostało już przesądzone,to fakt,że trasa poprowadzona od CPK do Gdańska będzie szła przez Grudziądz natomiast czy będzie to szło tutaj, gdzie jesteśmy (tu minister rozglądnął się po towarzyszących mu osobach szukając od nich podpowiedzi bo nie znając miasta, nie wiedział dokładnie gdzie jest) czy też po innej trasie,to pokaże studium wykonalności i jeżeli ze studium wykonalności wyniknie potrzeba wybudowania dodatkowego mostu to ten most zostanie zbudowany". Koniec cytatu.Studium nie dotyczy więc tego czy pociągi będą się zatrzymywać w naszym mieście ale który wariant trasy wybrać.Warianty były przedstawione wyżej.W pierwszym wariancie most ma być koło G-DZA i tu potrzebny będzie tylko jeden most przez Wisłę natomiast w drugim wariancie kiedy trasa ma pójść prawą stroną Wisły potrzebne będą większe prace przy niwelacji pagórkowatego terenu między Grudziądzem a Kwidzynem oraz wybudowanie dwóch mostów.Jeden na Nogacie w okolicy Pogorzałej Wsi a drugi na Wiśle na północ od Tczewa.
G
Gość
W dniu 01.10.2018 o 21:43, Dobrze życzący napisał:

Od początku czułem, że mam do czynienia z dyletantem, który tym tematem wogóle się nie interesował lecz pierwszy raz usłyszał o tym w TVSM i zabiera głos w dyskusji.Posłuchaj sobie kilka razy wypowiedzi wiceministra ale tak ze zrozumieniem i dopiero potem przytaczaj jego słowa bo przytoczyłeś to,co chciałeś usłyszeć.Minister w żadnym zdaniu nie stwierdził,że szybkie pociągi nie będą zatrzymywać się w Grudziądzu więc nie przekręcaj jego słów.Minister nie zna topografii miasta i zapewne nie do końca zdawał sobie sprawę w której części miasta się znajduje ale powiedział wyraźnie choć ogólnie o budowie zupełnie nowej linii.Linia ta że względu na duże prędkości pociągów nie będzie wchodzić do żadnego z miast.Będzie je możliwie jak najbliżej omijać.(Zupełnie tak jak to robią autostrady) No chyba nie wyobrażasz sobie pociągu jadącego wzdłuż ulicy czerwonodwornej z prędkością 250km/h.Okoliczne kamienice złożyły by się od podmuchu jak domki z kart.Wyżej przedstawiłem dwa warianty przebiegu linii.Pewnie Ciebie to nie przekona bo wolisz trzymać się jak pijany płotu słów ministra,których on nie powiedział.

Masz rację w 100% !
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3