FH-DCE Super Rally to wydarzenie, które co roku przyciąga entuzjastów motocykli Harley-Davidson z całego kontynentu. Każda edycja organizowana jest w innym miejscu, co pozwala uczestnikom na odkrywanie nowych miejsc i kultur.
Pierwszy zlot odbył się w 1975 r. w Kasterlee w Belgii, zatem w Bydgoszczy obchodzi swoje 50-lecie. Od tego czasu wydarzenie zyskało na popularności, stając się jednym z najważniejszych spotkań miłośników tych kultowych maszyn.
FH-DCE Super Rally to nie tylko zlot motocykli, ale także okazja do poznawania nowych przyjaciół. Organizatorzy starają się wprowadzać nowe elementy, które zaskakują uczestników i sprawiają, że wydarzenie jest jeszcze bardziej atrakcyjne. W tym roku można np. wygrać Harleya-Davidsona.
W Bydgoszczy prognozowano obecność od 5 do 15 tysięcy uczestników. Zdjęcie z lotu ptaka (w naszej galerii) pokazuje, że bliższa prawdy jest raczej ta druga liczba.
Bydgoszcz awaryjnie, ale jest sprawdzona
W 2025 r. zlot zawitał do Polski po raz trzeci, a Bydgoszcz stała się gospodarzem tego wydarzenia po raz drugi (także w 2018, wcześniej Wrocław 2013). Lokalizacja w naszym mieście była trochę "awaryjna", gdyż z organizacji kilka miesięcy temu zrezygnowały Katowice (tereny, gdzie miał się odbyć, miasto sprzedało pod zabudowę).
Wjazd na teren zlotu w Myślęcinku jest zarezerwowany wyłącznie dla motocykli Harley-Davidson, Indian i Buella. To podkreśla ekskluzywność wydarzenia. Dla osób, które przyjeżdżają na innych markach motocykli lub samochodami, przygotowano odrębne strefy. Koszt karty wstępu na zlot to 89 euro (więcej płaci się za kampera czy ciężarówkę).
Podczas zlotu w Myślęcinku uczestnicy mogą liczyć na wiele atrakcji i wydarzeń towarzyszących. Organizatorzy przygotowali bogaty program, który obejmuje koncerty, pokazy motocyklowe oraz liczne konkursy i zabawy.
Wybory 2025. Zwycięstwo Nawrockiego, wysoka frekwencja

Wielu z uczestników odwiedza też pobliskie atrakcje, motocyklistów z tego zlotu widziano w Toruniu, a nawet w Trójmieście.
Harley z brązu na starówce
Podczas piątkowego otwarcia gościem był wiceprezydent Mirosław Kozłowicz, który sam jest użytkownikiem Harleya (ma ich podobno w kolekcji aż sześć).
Co ciekawe, jest on też gorącym orędownikiem postawienia rzeźby Harleya z brązu (w projekcie w ramach głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski) na ulicy Stary Port nad Brdą vis-a-vis spichrzy.

To zresztą autorski pomysł Dariusza Barczewskiego, który poparło bractwo Harley-Davidson MC Poland. W głosowaniu projekt zajął 2. miejsce i prawdopodobnie niebawem będzie finalizowany (koszt ok. 250 tys. zł).

Pomysł wzbudził jednak kontrowersje, gdyż został odebrany jako mała fanaberia pasjonata z władz miasta, a poza tym - według wielu mieszkańców - ta kultowa maszyna niewiele ma wspólnego z Bydgoszczą, do tego ma znaleźć się w samym centrum parku kulturowego. Co się komu podoba...
Ponad 100 lat historii
Dodajmy, że Harley-Davidson, Inc. to amerykański producent motocykli pochodzący z Milwaukee (USA), znany głównie z produkcji tzw. motocykli ciężkich. Ponadto przedsiębiorstwo założone w 1907 r. (choć pierwszy motocykl powstał już w 1901) przez Williama Harleya i Arthura Davidsona wytwarza akcesoria motocyklowe, odzież i drobne sprzęty. Prowadzi też klub Harley Owners Group zrzeszający właścicieli motocykli Harley-Davidson.
Ceny motocykla H-D to 15-20 tysięcy euro, są oczywiście modele dużo droższe.
Pod tym linkiem ciekawy artykuł o historii motocykla na 100-lecie jego powstania 100 lat Harleya-Davidsona | Świat Motocykli
Zdjęcia w naszej galerii mamy dzięki uprzejmości Urzędu Miasta Bydgoszczy i jego fotoreportera Roberta Sawickiego (jako partner reklamowy posiadali trudną do zdobycia akredytację).