
"Świadome zakupy"
Od kilku lat pracownicy sklepów obserwują świadome zakupy. Klienci przed zakupem zapoznają się z opisem na etykiecie. Co znacznie wydłuża zakupy. W obecnych czasach powinno się także unikać dotykania.
- Czytanie etykiet i odkładanie na półkę powinniśmy ograniczyć - wyjasnia pracownica marketu

Dyskusje
To chyba punkt numer jeden. Nie tylko w czasie pandemii. Teraz jednak wydają się one bardziej denerwujące. Klienci głównie pytają czemu brakuje środków ochrony najczęściej rękawiczek. Niestety odpowiedzi z reguły ich nie satysfakcjonują. Nieprzyjemne komentarze płyną w kierunku obsługi sklepu.

Zdejmowanie rękawiczek i maseczek
Coraz częściej pracownicy sklepów obserwują, ze klienci podczas zakupów zdejmują maseczki i rękawiczki.
- Próba zwrócenia uwagi kończy się nieprzyjemnymi komentarzami - mówi jedna z kasjerek dużej sieci.

Niechęć do korzystania z płynów dezynfekujących
Coraz częściej klienci unikają dezynfekcji rąk przy wejściu do sklepu.