Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Jak jesz, to pracujesz" - kampania edukacyjna ma uświadomić pracownikom i pracodawcom wagę zdrowego odżywiania

OPRAC.:
Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Ekspert: Mimo że trendy wskazują, iż firmy prześcigają się w zapewnianiu coraz to bardziej wymyślnych dodatków pozapłacowych, to ostatnie lata dobitnie pokazały, że ludzie wcale nie potrzebują zjeżdżalni w biurze czy cotygodniowych wizyt joginów. Powróciliśmy do zaspokajania podstawowych potrzeb takich jak na przykład potrzeby żywieniowe naszych pracowników.
Ekspert: Mimo że trendy wskazują, iż firmy prześcigają się w zapewnianiu coraz to bardziej wymyślnych dodatków pozapłacowych, to ostatnie lata dobitnie pokazały, że ludzie wcale nie potrzebują zjeżdżalni w biurze czy cotygodniowych wizyt joginów. Powróciliśmy do zaspokajania podstawowych potrzeb takich jak na przykład potrzeby żywieniowe naszych pracowników. Szymon Starnawski / Polska Press
W nowej normalności zmieniają się także priorytety dotyczące benefitów pracowniczych - poza zdrowiem sporym zainteresowaniem w wielu firmach cieszy się aspekt diety i odżywiania - w tym organizacji posiłków w pracy. Technologie typu smart, np. służące do zamawiania posiłków, zmieniają też diametralnie preferencje zainteresowanych osób. "Pan kanapka" ustępuje miejsca apce dającej możliwość zamówienia posiłku nawet w innej restauracji - każdego dnia i przez każdego pracownika z osobna. Jak firmy mogą to wygrać dla poprawienia satysfakcji swoich załóg?

Jedzenie to nasz styl życia - nieodłączny element lifestyle’u.

Sposób, w jaki się odżywiamy, wpływa na nasze samopoczucie, kondycję oraz na poziom produktywności w trakcie dnia pracy. Niestety, często nie mamy czasu na gotowanie lub nie przywiązujemy dużej wagi do codziennych posiłków.

Z tego powodu firma SmartLunch prowadzi kampanię edukacyjną zatytułowaną „Jak jesz, to pracujesz”. Jest ona skierowana do pracodawców oraz pracowników i ma na celu promocję zdrowych nawyków żywieniowych w miejscu pracy.

Przerwa na posiłek w pracy powinna służyć regeneracji

Celem akcji jest budowanie świadomości na temat odżywiania oraz podkreślanie wpływu i korzyści wynikających z przygotowywania, dostarczania i spożywania posiłków w godzinach pracy.

- Naszym celem jest sprawienie, by spożywanie posiłków w firmie kojarzyło się z pyszną przerwą, która regeneruje, dodaje energii, a także kreuje dobre i zdrowe nawyki, a także buduje relacje i team spirit w zespole. Chcemy udowodnić, że organizacja posiłków dla pracowników może być prosta, skuteczna oraz efektywna pod względem kosztowym i w tym celu wspiera nas technologia. Dofinansowanie kosztów posiłku jest postrzegane jako benefit. Naszym marzeniem jest, by stało się standardem i czymś oczywistym, jak dobra kawa czy herbata w miejscu pracy – komentuje Mateusz Tałpasz, CEO SmartLunch.

Poprawa odżywiania to poprawa jakości pracy

Przyjęło się mówić, że jesteś tym, co jesz. Można jednak pójść o krok dalej, przenosząc to powiedzenie na grunt pracowniczy i powiedzieć - "jak jesz, tak pracujesz". Sposób, w jaki się odżywiamy, wpływa na jakość naszej pracy bardziej niż mogłoby się nam wydawać. Determinuje to, czy będziemy produktywni, skupimy się na powierzonych zadaniach, w jakim będziemy nastroju oraz czy skończymy realizację naszych obowiązków z poczuciem spełnienia i zadowolenia.

To wszystko zależy w dużej mierze od tego, w jakich warunkach zjemy posiłek w ciągu pracy i co znajdzie się na naszym talerzu. Jest to o tyle istotne, ponieważ nasz mózg, mimo że jest małym organem, zużywa aż 20 proc. dziennej dawki energii dostarczanej z naszych posiłków – wyjaśnia Justyna Świetlicka, autorka bloga Owsiana.pl, ambasadorka kampanii „Jak jesz, to pracujesz”.

Jedzenie - coraz popularniejszy benefit pracowniczy

Systemowa organizacja jedzenia w pracy może być atutem firmy na tle innych organizacji. Benefity pozapłacowe to obszar, który interesuje zarówno pracodawców, jak i pracowników, a także kandydatów. Może bowiem determinować wybór przez nich przyszłego miejsca zatrudnienia.

Mimo że trendy wskazują, iż firmy prześcigają się w zapewnianiu coraz to bardziej wymyślnych dodatków pozapłacowych, to ostatnie lata dobitnie pokazały, że ludzie wcale nie potrzebują zjeżdżalni w biurze czy cotygodniowych wizyt joginów. Powróciliśmy do zaspokajania podstawowych potrzeb takich jak na przykład potrzeby żywieniowe naszych pracowników – komentuje Urszula Zając-Pałdyna, specjalistka ds. HR oraz ambasadorka kampanii.

Ułatwienie pracownikom dostępu do zamawiania posiłków z kilku restauracji to jeden z celów kampanii. Nie trzeba tego robić ad hoc, tuż przed przerwą, mając nadzieję, że posiłek na pewno dotrze do miejsca pracy o odpowiedniej porze. Rozwiązaniem może być wykorzystanie technologii oraz wcześniejsze planowanie jadłospisu, by mieć stuprocentową pewność, że zjemy zamówione danie w trakcie naszej przerwy.

Posiłki w pracy - nowe technologie wspierają inicjatywy pracodawców

Z danych SmartLunch wynika, że pracownicy korzystający z tej aplikacji najchętniej planują menu w weekendy, robiąc to na cały tydzień z góry. Mają wtedy czas na zastanowienie się oraz ułożenie zróżnicowanej diety.

- Jeśli zaproponujemy pracownikom możliwość dofinansowania posiłków bez dodatkowego wsparcia, na przykład w postaci organizacji jedzenia, świadczenie to może nie spotkać się z większym entuzjazmem i nie będzie robiło na nich wrażenia. Jeśli jednak zaoferujemy nie tylko dofinansowanie, ale także sprawdzone miejsca, z których będą mogli zamawiać swoje ulubione potrawy za pomocą wygodnej aplikacji, sprawa wygląda zupełnie inaczej – przekonuje Urszula Zając-Pałdyna.

W ramach kampanii „Jak jesz, to pracujesz” do współpracy merytorycznej zaproszono dietetyczkę Justynę Świetlicką, autorkę bloga na temat zdrowego odżywiania Owsiana.pl oraz Urszulę Zając-Pałdynę, specjalistkę ds. HR oraz autorkę bloga hrnaobcasach.pl. Cała inicjatywa potrwa od lutego do kwietnia 2022 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: "Jak jesz, to pracujesz" - kampania edukacyjna ma uświadomić pracownikom i pracodawcom wagę zdrowego odżywiania - Strefa Biznesu

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska