Miła i Węglowa to ulice, które do niedawna kierowcy jadący na Południe omijali szerokim łukiem. Dziury, wertepy, nierówności - zniechęcały do korzystania z tych traktów. Po remoncie jezdnie stały się przejezdne - zyskały nawierzchnię asfaltową. Nie tylko jednak zmotoryzowani zyskali na przebudowie, bo zbudowane też zostały nowe chodniki i ścieżki rowerowe.
Zakres prac obejmował budowę ulic Węglowej i Miłej od ronda Kokoszka do Kapitulnej na długości 482 metrów, a także odtworzenie jezdni po zakończeniu robót kanalizacyjnych w obrębie skrzyżowania Kapitulna-Miła. Wybudowane również zostały zjazdy do posesji znajdujących się wzdłuż Węglowej i Miłej, przebudowano lub ułożono od podstaw chodniki oraz ścieżki rowerowe.
Na Węglowej i Miłej położona została wcześniej kanalizacja deszczowa z odprowadzeniem wód do rzeki Zgłowiączki. Inwestycja ta kosztowała miasto 3 mln 443 tysięcy złotych. Prace wykonywało konsorcjum - firmy "Drogtom" i "Drogi i Mosty". - Wykonane zostały wszystkie zaplanowane roboty z wyjątkiem skrzyżowania Miłej z Kapitulną - podkreśla Waldemar Konop-czyński, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg.
Skrzyżowanie to będzie przebudowane w ramach inwestycji "Przebudowa ulicy Kapitulnej do połączenia z rondem Falbanka oraz z Zazamczem do ul. Wienieckiej". Wówczas to zbudowana też zostanie zatoka autobusowa na ul. Miłej oraz doprowadzone - do już wybudowanych na tej ulicy - chodniki i ścieżka rowerowa.
Kiedy prace zostaną wykonane?
Jak się dowiedzieliśmy, niewykluczone, że w roku przyszłym. Wówczas to możliwe będzie skierowanie w Miłą i Węglową autobusów komunikacji miejskiej. Czy po przebudowie zmieniona została organizacja ruchu w tej części osiedla Południe? Jak powiedział nam Waldemar Konopczyński, Węglowa z jednokierunkowej stała się dwukierunkową. Miła, jak była ostatnio, tak jest ulicą dwukierunkową.
Zdaniem władz miasta, przebudowa Węglowej i Miłej była ważna, gdyż po rozpoczęciu remontu włocławskiego odcinka "jedynki" ulice te przejmą część ruchu lokalnego.