
Firmom zależy na zatrzymaniu fachowców, bo mimo pandemii i wojny nadal jest o nich ciężko, a patrząc na dane demograficzne łatwiej nie będzie. Świat zmienia się na naszych oczach, dochodzą kolejne lęki, które obniżają naszą kondycję, a tym samym wydajność w pracy. Dlatego atrakcyjne wynagrodzenie już nie wystarczy i firmy o tym wiedzą. Na co dzień rozmawiam z HR-owcami i słucham, jak ich firmy zmieniają podejście, jak wiele robią dla pracowników i ich rodzin w różnych sferach życia.

Wdrażanie wellbeingu musi być dostosowane do firmy. Musi być odpowiedzią na potrzeby pracowników. A te są różne - w zależności od wieku, płci, branży, tego czy pracownicy posiadają rodziny, czy przeważają single, a nawet od miejsca pracy. W Mentor Benefit badamy wszystkie te czynniki, benchmarkując rynek. Najważniejsza jest jednak potrzeba pracowników! Będę to powtarzać do znudzenia, ale zapytanie pracowników rozwieje nam szereg wątpliwości. Samo pytanie wymusza szczerą komunikację.

Anna Józefczyk, Dyrektor Biura Rozwoju Benefitów Pracowniczych Mentor S.A.