Jedzenie w Wigilię. Jak nie przytyć? [LISTA POTRAW WIGILIJNYCH]

Małgorzata WąsaczZaktualizowano 
Nawet jeśli w święta nie za bardzo sobie pofolgujemy, to i tak może nam przybyć kilogram czy dwa. Co jeść, by się ich potem pozbyć?

Więcej tutaj: Potrawy Wigilijne 2017 [LISTA, PRZEPISY, POTRAWY DLA DZIECI - 14 grudnia 2017]

- Należy jeść 5 małych posiłków dziennie, unikać fast foodów, słodkich napojów takich jak: cola fanta, sprite. Dozwolona jest maksymalnie szklanka soku owocowego dziennie. Jeśli chcemy zjeść owoce, to w żadnym wypadku nie wieczorem czy nocą. Musimy też wyeliminować cukier. Zatem koniec ze słodzeniem kawy, herbaty - mówi Anna Kaczanowska, dyplomowany dietetyk i specjalista ds. żywienia z Poradni Dietetycznej „Avocado” w Bydgoszczy.

Radzi też by zrezygnować z wysokoprzetworzonych produktów takich jak: biały ryż, mąka. Białe pieczywo zamieniamy na żytnie, najlepiej na zakwasie, wyrzucamy gotowe, słodkie płatki śniadaniowe. Nie kupujemy produktów, które w składzie mają syrop glukozowo-fruktozowy.

Życzenia na święta Bożego Narodzenia. Wierszyki bożonarodzeniowe 2017

Zamiast płatków śniadaniowych możemy zrobić domową granolę. Potrzebne będą: płatki owsiane (ok. 1,5 szklanki), po garstce pestek dyni, słonecznika, sezamu i siekanych orzechów włoskich albo migdałów. To wszystko mieszamy w roztworze czarnej albo zielonej herbaty z dodatkiem trzech łyżek miodu. Pieczemy w 150 stopniach mieszając aż do zarumienienia. Pamiętajmy, by nie kupować produktów, które w składzie mają syrop glukozowo-fruktozowy.

Śmieszne Życzenia Bożonarodzeniowe [WIERSZYKI I ŻYCZENIA]

Ostatni posiłek 4 godziny przed snem

Ile czasu przed snem powinno się jeść ostatni posiłek? Anna Kaczanowska odpowiada, że około 4 godzin przed snem, bo wtedy jest dobra przerwa dla wątroby. Powinna ona mieć 10-11 godzin wolnego, by się oczyścić i zregenerować. - Wieczorem wybierajmy potrawy lekkostrawne, czyli niesmażone, np.: kanapki z ciemnego pieczywa żytniego z pastą z jaj bądź rybną, pstrąga w galarecie, wszelkiego rodzaju sałatki jarzynowe, bez majonezu, ale za to z jogurtem. Dobrym wyborem są również warzywa grillowane albo gotowane na parze z ziołami, natką pietruszki i grzanką żytniego chleba albo z kaszą jaglaną czy brązowym ryżem - proponuje Anna Kaczanowska.

Życzenia Bożonarodzeniowe. Tradycyjne i śmieszne wierszyki na Boże Narodzenie 2017

Pijmy nawet wtedy, gdy nam się nie chce

Pamiętajmy również, by nie rozstawać się z wodą. Systematyczne nawadnianie organizmu to jeden z podstawowych elementów, mających wpływ na nasz wygląd i dobre samopoczucie. Picie wody jest bardzo istotne przez cały rok. Nie możemy o tym zapominać, ponieważ woda jest jeszcze ważniejsza niż aktywność fizyczna. Jej brak, a co za tym idzie odwodnienie organizmu, prowadzi do skurczów mięśni i powoduje, że wciąż czujemy się zmęczeni. A to z kolei zdecydowanie nie zachęca do ruchu.
Dodatkowo pamiętajmy, aby nie pić wody tylko ze względu na pragnienie. Skupmy się na tym, aby regularne sięganie po butelkę płynu stało się naszym naturalnym odruchem. Dzięki temu oczyścimy ciało z toksyn i zadbamy o regularną pracę naszych jelit.

Możemy ćwiczyć także w domowym zaciszu

Odpowiedniej diecie powinna towarzyszyć aktywność fizyczna. Gdy aura za oknem nie sprzyja wychodzeniu z domu czy na siłownię, ćwicz w swoich czterech kątach. - Jest mnóstwo aktywności fizycznych, które możemy bez problemu wykonać organizując niewielką przestrzeń w swoim pokoju np. przy użyciu krzesełka, ciężarków czy rozłożonej maty. Jednym z najbardziej efektownych ćwiczeń jest plank czyli tzw. deska. Podpór przodem na przedramionach angażuje wszystkie mięśnie brzucha, a modyfikacje tego ćwiczenia modelują nawet całą sylwetkę. Nie zapominajmy także o mięśniach nóg, które możemy wyrzeźbić za pomocą zwykłych przysiadów czy prostego ćwiczenia - wchodząc na przemian z ciężarkami w dłoniach na domowe krzesło, prostując się - mówi Wojciech Wojtyszyn, instruktor biegów ekstremalnych i rekreacji ruchowej.

Życzenia Wigilijne. Wierszyki na Boże Narodzenie 2017

Do zobaczenia - odcinek 41 (07.12.2017) - hity w tv, kinie i vod v2.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
o
olciak

W święta nie zamierzam sobie niczego odmawiać, bo moja mama genialnie gotuje, ale staram się jeść małe porcje w niedużych odstępach czasu. Do tego piję sporo niegazowanej cisowianki, żeby się dobrze nawodnić, a zaraz po świętach wracam na siłkę. Kiecka na sylwestra jest mocno dopasowana, więc trzeba trzymać linię, żeby się w nią zmieścić.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3