W tym czasie najwięcej pieniędzy pochłonie przede wszystkim przebudowa gruntówek.
Lista jest, ale...
W 2009 roku drogowcy przeznaczą na nie 32,8, a w 2010 roku 30 milionów złotych. Listę wpisanych do budowlanego harmonogramu ulic przedstawiliśmy już w poniedziałek. Drogowcy zaznaczają jednak, że jej kształt może jeszcze ulec zmianie.
- Liczymy na oszczędności, które pozwolą nam ją rozszerzyć. Tak było w 2008 roku i podobnie może być w kolejnych latach - mówi Jan Siuda, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.
Nowe inwestycje
Kolejną ważną pulę wydatków drogowcy planują przeznaczyć na nowe inwestycje.
Wśród nich jest m.in.:
- budowa linii tramwajowej do dworca PKP (27,3 mln złotych),
- budowa Nowoogińskiego (24,3 mln),
- remont ulicy Spornej (30 mln),
- budowa Nowogrudziądzkiej (3 mln),
- przebudowa Węzła Zachodniego w rejonie wiaduktu kolejowego na Grunwaldzkiej (15,2 mln),
- przebudowa Focha (11,5 mln),
- budowa Deszczowej (10 mln),
- budowa drogi łączącej Bydgoski Park Przemysłowy z obwodnicą miasta (6,5 mln).
Ruszą też prace związane z budową linii tramwajowej do Fordonu, ale nimi zajmie się już nowa spółka "Tramwaj Fordon".
Planowane wydatki drogowców zamykają natomiast wydatki na: budowę nowych sygnalizacji świetlnych (1,8 mln zł w 2009 roku), ścieżek rowerowych (10 mln zł), remonty istniejących ulic (5 mln zł w 2009 roku) i rewitalizację Starego Rynku z przyległymi uliczkami i Mostową (7,8 mln zł).
Chodkiewicza, albo Sporna
Tak jak w przypadku ulic gruntowych również plany dotyczące inwestycji mogą się jeszcze zmienić. Drogowcy zapewniają jednak, że żadne z wymienionych zadań nie powinno wypaść z ich harmonogramu. - Czekamy za to na decyzję o refundacji kosztów remontu wiaduktów Warszawskich - tłumaczy Jan Siuda. - Jeśli nasz wniosek przejdzie, to pieniądze te wydamy albo na modernizację ulicy Spornej, albo na remont Chodkiewicza. Ale ostatecznej decyzji w tej sprawie jeszcze nie ma.