Urząd Marszałkowski zamówił produkcję i emisję pięciu spotów z możliwością wykorzystania wizerunku znanego i rozpoznawalnego filmowca Keanu Reevesa. W ten sposób będzie promować województwo kujawsko-pomorskie.
Wydarzenia, które będą promowane w spotach to:
- Bella Skyway Festival 2014 (26-30.08.2014),
- 52. Bydgoski Festiwal Muzyczny (12.09-4.10.2014),
- VI edycja Star Force 2014 (04.10.2014),
- XXI Międzynarodowy Festiwal Teatrów Lalek SPOTKANIA (11-17.10.2014),
- 22. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE (15-22.11.2014).
Każde z wydarzeń będzie promowane trzy razy dziennie, przez dwa tygodnie przed datą rozpoczęcia w trzech spośród pięciu województw ościennych: pomorskim, wielkopolskim, warmińsko-mazurskim, łódzkim lub/i mazowieckim, w tamtejszych telewizjach regionalnych.
Spot promujący Bella Skyway Festiwal już jest emitowany na antenach województw pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego.
Zobacz także: Bella Skyway tuż-tuż. Na Szerokiej już wyrasta wielka instalacja
"Kujawsko-Pomorskie - kreatywne wsparcie marki regionu"
Urząd Marszałkowski uruchamia pilotażowy program promujący region kujawsko-pomorski. Program jest w całości finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego i polega, mówiąc w skrócie, na lokowaniu produktu.
Lokowanie produktu (product placement) to jedna z względnie nowych technik promowania marek. W większych i mniejszych produkcjach filmowych, także tych ambitnych, oraz w serialach i programach telewizyjnych pojawiają się czytelne odniesienia do reklamujących się miast lub też dobrze wyeksponowane logotypy producentów.
- Choć polskie miasta, w tym Bydgoszcz i Toruń, już się w ten sposób reklamują, uruchomiony tego lata marszałkowski program pilotażowy "Kujawsko-Pomorskie - kreatywne wsparcie marki regionu", w całości finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, jest całkowicie nowatorskim instrumentem. Stworzyliśmy bowiem mechanizm umożliwiający wykorzystywanie lokowania także mniejszym, a więc mniej zasobnym organizmom samorządowym, a także innym podmiotom dla których koszty takich przedsięwzięć, przy całkowicie rynkowym podejściu, byłyby zbyt wielkie. Nie ukrywam, że chodzi nam także o impuls dla lokalnego środowiska filmowego - podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
I tak Bydgoszcz pojawi się w najnowszym filmie Jerzego Skolimowskiego, Toruń - w nowych sezonach "Lekarzy", gmina Aleksandrów Kujawski - w dokumencie TVP.
Operatorem funduszu jest Fundacja Tumult, która ma w swoim dorobku między innymi Międzynarodowy Festiwal Camerimage, będący przykładem zarówno skutecznej promocji wydarzenia, jak i promocji poprzez wydarzenie (ostatnie edycje odbywają się w Bydgoszczy). Do programu zgłosiło się już 80 podmiotów - 59 tych które zamierzają lokować markę, m. in. Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego i włocławska Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, oraz dwudziestu jeden producentów filmowych i telewizyjnych.
Wszystkie szczegóły i formularz zgłoszeniowy online dostępne są na stronie kreatywnyregion.pl .
Czytaj e-wydanie »