Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kilka rachunków za wodę za ten sam okres? Lokator: - Robi nam się wodę z mózgu!

Renata Kudeł
Suma rachunków za wodę we Włocławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przyprawia o ból głowy. - To z powodu awarii systemu komputerowego - tłumaczy Zdzisław Hejna, prezes WSM
Suma rachunków za wodę we Włocławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przyprawia o ból głowy. - To z powodu awarii systemu komputerowego - tłumaczy Zdzisław Hejna, prezes WSM Wojciech Alabrudziński
Mieszkańcy włocławskiego osiedla Kazimierza Wielkiego dostali po kilka rachunków za wodę. Dlaczego?

Mieszkaniec osiedla Kazimierza Wielkiego nie kryje poirytowania. - Dostałem dwa rachunki za wodę - opowiada. - To rozliczenie zużycia wody za miesiąc, za ciepłą wodę, zimną wodę i jej podgrzanie - wylicza mężczyzna. Trzyosobowej rodzinie wystawiono rachunek na 269 zł i 41 gr.

Do zapłaty
To mało czy dużo? - Może akurat zużyliśmy tej wody więcej, więc nie chciałem się "czepiać" - mówi lokator. Tym bardziej że rachunek za szacunkowe rozliczenie zużycia wody na kolejny miesiąc był już nieduży - 27 zł. - Śmialiśmy się z żoną, że jak na przedświąteczny okres, gdzie liczy się każda złotówka, to nawet dobre wyjście - mówi. Czytelnik co prawda zauważył, że termin płatności tego pierwszego, wysokiego rachunku, był stosunkowo krótki, ale chcąc mieć sprawę z głowy, zapłacił.
- Ciekaw tylko jestem, czy wysupłanie z rodzinnego budżetu takiej kwoty nie było problemem w innych domach - zastanawia się. - To przecież prawie trzysta złotych...

Zobacz także: Włocławianin twierdzi, że Energa żąda opłaty za prąd, którego nie zużył. To błąd w odczycie?

Kolejny szacunek
Kiedy już rachunek został zapłacony, lokator otrzymał... kolejny! Tym razem opiewający na 351 zł! - Poinformowano na tym rachunku, że przy dokonywaniu aktualizacji nastąpiło błędne szacunkowe rozliczenie zużycia wody - mówi lokator. - I że poprzedni rachunek należy uznać za nieaktualny. Ale ja już go zapłaciłem, łącznie z szacunkowym za grudzień! - mówi Czytelnik.

Podwójna awaria
- Winna jest awaria systemu komputerowego - mówi Zdzisław Hejna, prezes Włocławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, której dotyczy ta sytuacja. - Na dodatek podwójna!
A to oznacza, że lokatorzy dostaną kolejny, trzeci, tym razem już prawidłowy rachunek. - Możemy tylko przeprosić za to zamieszanie - mówi prezes. - Taka sytuacja zdarzyła się po raz pierwszy. Problem został już od strony informatycznej rozwiązany.
A co z zapłaconym już, nieprawidłowym rachunkiem? Lokator na pewno dostanie korektę - zapewnia prezes. Czyli - jak by nie było - kolejne pismo...

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska