Mieszkaniec osiedla Kazimierza Wielkiego nie kryje poirytowania. - Dostałem dwa rachunki za wodę - opowiada. - To rozliczenie zużycia wody za miesiąc, za ciepłą wodę, zimną wodę i jej podgrzanie - wylicza mężczyzna. Trzyosobowej rodzinie wystawiono rachunek na 269 zł i 41 gr.
Do zapłaty
To mało czy dużo? - Może akurat zużyliśmy tej wody więcej, więc nie chciałem się "czepiać" - mówi lokator. Tym bardziej że rachunek za szacunkowe rozliczenie zużycia wody na kolejny miesiąc był już nieduży - 27 zł. - Śmialiśmy się z żoną, że jak na przedświąteczny okres, gdzie liczy się każda złotówka, to nawet dobre wyjście - mówi. Czytelnik co prawda zauważył, że termin płatności tego pierwszego, wysokiego rachunku, był stosunkowo krótki, ale chcąc mieć sprawę z głowy, zapłacił.
- Ciekaw tylko jestem, czy wysupłanie z rodzinnego budżetu takiej kwoty nie było problemem w innych domach - zastanawia się. - To przecież prawie trzysta złotych...
Zobacz także: Włocławianin twierdzi, że Energa żąda opłaty za prąd, którego nie zużył. To błąd w odczycie?
Kolejny szacunek
Kiedy już rachunek został zapłacony, lokator otrzymał... kolejny! Tym razem opiewający na 351 zł! - Poinformowano na tym rachunku, że przy dokonywaniu aktualizacji nastąpiło błędne szacunkowe rozliczenie zużycia wody - mówi lokator. - I że poprzedni rachunek należy uznać za nieaktualny. Ale ja już go zapłaciłem, łącznie z szacunkowym za grudzień! - mówi Czytelnik.
Podwójna awaria
- Winna jest awaria systemu komputerowego - mówi Zdzisław Hejna, prezes Włocławskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, której dotyczy ta sytuacja. - Na dodatek podwójna!
A to oznacza, że lokatorzy dostaną kolejny, trzeci, tym razem już prawidłowy rachunek. - Możemy tylko przeprosić za to zamieszanie - mówi prezes. - Taka sytuacja zdarzyła się po raz pierwszy. Problem został już od strony informatycznej rozwiązany.
A co z zapłaconym już, nieprawidłowym rachunkiem? Lokator na pewno dostanie korektę - zapewnia prezes. Czyli - jak by nie było - kolejne pismo...